ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Пръстеновиден елемент изработен от еластомер и еластична метална спирална сърцевина, който е предназначено да уплътняват валове, ротационни и хидравлични елементи.

Синтетичните двигателни масла се получават посредством изкуствен синтез и притежават точно определени качества. Те са по-скъпи от минералите масла, поради по-високата себестойност на процеса на производство.

Основната функция на този вид системи е изключване на двигателя по време на кратковремен престой по време на движение, т.е. на светофари, на знак „Стоп” или в други подобни ситуации. Целта на системата е по-иконична и екологична работа на двигателя.

Система от инфрачервен прожектор и инфрачервена камера интегрирани в предната част на автомобила и компютър който обработва полученото от камерата изображение и го предава на дисплея на шофьора.

Основните функции на спирачната система е да намаляват скоростта на превозното средство, напълно да спира движението му и/или да го държат неподвижно (паркирано).

Това е работната течност в спирачните системи на автомобилите. За ефективната работа на спирачната система във всякакви климатични и експлотационни условия, работната течност притежава висока температура на кипене и стабилен вискозитет в широки температурни амплитуди.

Съединителя е механичен възел между двигателя и скоростната кутия на автомобила, който предава въртящия момент от двигателя и притежава свойството в определени моменти да прекъсва връзката между двигателя и скоростната кутия с цел превключване на различни предавки за оптимално, ефективно и плавно движение на автомобила.

Този вид системи са познати със съкращенията TCS или ASR – от англ. Traction Control System или Anti-Slip Regulation. Това е електроннохидравлична система която контролира силата на вътрящият момент оказван върху задвижващите колела с цел поддържане на устойчиво движение на автомобила или избягване на боксуване върху хлъзгава настилка по време на потегляне или по време на движение.

Това е компресор който нагнетява или по-точно повишава налягането на въздуха който постъпва в гориво-въздушната смес, като по този начин увеличава количеството кислород в нея и способства за по-доброто й изгаряне и добиване на повече мощност без добавяне на допълнително количество гориво.

Показател характеризиращ динамиката на автомобила, и по-точно способността му за ускорение от 0 до 100 км/ч.

Осветителна система на автомобила за предвижване през тъмната част от денонощието. Монтират се на предната част на автомобила и допълнително но по-рядко на предната част на покрива на автомобила. 

Филтъра за твърди частици или популярно „катализатор” е част от системата за отвеждане на отработените газове на автомобила. Устройството се намира след колекторите и преди шумозаглушителните гърнета на ауспуха и прилича на „ауспухно гърне”.

При хибридния автомобил се използва комбинация от две или повече системи за добиване на въртящ момент за задвижването му.

Хидрокрекинговите масла се произвеждат от минерални масла посредством хидрокрекингов процес. При хидрокрекинговият процес минералното масло се пречиства и стабилизира.

Това е основна част от устройството на автомобила, която обединява в себе си преден заден мост, гуми, окачване, амортисьори, ресьори и т.н.

Заключване или отключване на всички врати на автомобила едновременно посредством завъртане на ключа в ключалката на водача или дистанционно чрез пулта на автомобилната сигнализация.

Това са добвки за дизелови двигател, които повишават цетановото число на горивото, те подобряват горивния процес и водят до по-добра и икономична работа на двигателя.

Чистачките са устройства на предното и/или на задното стъклно на автомобила, които премахват вода, сняг и различни видове замърсявания с цел осигуряване на обзор по време на движение или престой.

Разновидност на автомобилната гума предназначена за движение по суха или мокра асфалтова пътна настилка.

Метален прът или лост. В автомобилната терминология има много и различни по функциите си щанги като кормилна, свързваща, стабилизираща и др.