ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Металната част от автомобилното колело, на която се монтира автомобилната гума.

Течно гориво използвано в дизеловите двигатели с вътрешно горене, получава се при дестилацията на нефт или по синтетичен способ, чрез дестилация на кафяви въглища посредством процеса на Фишер-Тропш.

Двигател с вътрешно горене работещ с дизелово гориво.

Диференциалът е механизъм съставен от зъбни колела, който оптимизира въртящия момент на движещите колела на автомобила при движението им в завои

Това е част от спирачната система на моторното превозно средство, чиято основна функция е блокирането на задните колела по време на престой или паркиране с цел избягване на некотролируемо движение на автомобила, или по-просто казано паркинг-спирачка.

Пасивно устройство за защита на шофьора, пътниците а според някой нови разработки и на пешеходците. Устройството на въздушнта възглавница или еърбега се състои от надуваема камера, пиро-патрон, датчик за сблъсък и електронен блок за управление. 

Тръбно-резбова пробка в карбуратора, която има точно определена пропускателна способност с цел финно дозиране...

Система за задвижване на автомобила, реализирана чрез предаването на въртящия момент от двигателя към задните колела на моторното превозно средство.

Това е устройство което преобразува подавания към него ток в искра с цел принудително запалване на гориво-въздушната смес подадена в работния цилиндър на бензинов или газов двигател с вътрешно горене.

Вид автомобилна гума предназначена за използване в хладните сезони на година със средна дневна темпратура под 7 - 5 градуса по Целзий. Характерното за този вид гуми е че в каучука от който са изработени притежава свойството да запава еластичността си при по-ниски температура и така осигурява сцепление с пътната настилка в относително задоволителни граници.

Това е устройство, което контролира (блокира) възможността за запалване на двигателя без специален ключ (чип) или въвеждането на код чрез дистанционното на алармената система, с цел опазване на автомобила от кражба.

Това е система за впръскване на гориво в всмукателния колектор посредством дюза/и. Този вид системи широко навлизат в съвременните автомобили и успешно заместват по-старата карбораторна система.

Запалителните свещи в бензиновите двигатели с иридиев електрод. Този вид свещи се отличават с много голяма износоустойчивост заради високата темепратура на топене (+2450°С) на иридия и устойчивостта му на киселини и техните смеси.

Устройство което йонизира въздуха в автомобила посредством електростатична технология за йонизация, с цел абсорбиране на дребни прашинки във въздуха, вредните вещества, формалдехиди и унищожаване на вируси.

Устройство, което контролира температурата в автомобила чрез охлаждане на въздуха, регулиране на влажността му и движението му в салона.

Механичен елемент превръщат възвратно-постъпателните движения във въртеливи и обратно. Основното му приложение е в двигателите с вътрешно горене и компресорите.

Устройство което превръща въртеливото движение от волана в линейно с цел управление посоката на движение в автомобила, принципа на действие е взаимстван от зъбната рейка или crémaillère от фр.

Това е система от волан, кормилна кутия или рейка и лостова система, които предават направление на управляемите колела в желаната от водача посока наляво или надясно.

Ксеноновите лампи генерират светлиния поток посредством йонизирането на смес от ксенон и други газове чрез т.нар. волтова дъга (електрическа дъга или дъгов разряд) между два волфрамови електрода затворени в стъклен балон-капсула.

Това е датчик отчитащ пропорционалното съдържанието на кислород в газ или течност, може да се срещне още и като кислороден датчик. В автомобилите се използва за отчитане на съдържанието на кислород в изгорелите газове с цел регулиране състава на гориво-въздушната смес.