ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Еволюция на автомобилните купета

like0 unlike2
01 Jul 2013 Статии
4195
0

Еволюция на автомобилните купета

Еволюция на автомобилните купета
/add_images/news/072013/s_kupe2_857.jpg
  1. Еволюция на автомобилните купета
  2. Еволюция на автомобилните купета

Първите автомобили приличаха на карета без коне и определено бяха приспособени към ДВГ каруци. Така беше в зората на ХХ век и конструктивно нямаше нещо интересно или различно.

„Купето” всъщност бе поставено на (някаква) рама и не се различаваше много от дървена кутия. Не е нужно много да се говори за подобен дизайн. Само някои по-скъпи модели са имали нещо подобно на каросерия и мек, често подвижен, покрив. Пътниците при тях за били защитени от странични стени. Двигателят обикновено е бил отпред.

Значителни промени обаче настъпват в началото на ХХ век. Тогава дизайнерите оценяват потенциала на външния вид на автомобила. За да се осигури здравина, еластичност и други параметри, конструкторите вече са принудени да разработят 3-измерно тяло от метал. Под различни форми тя постепенно се развива като самостоятелна структура, неразривно свързана с возилото.

От 30-те години на миналия век, най-модерната каросерия е структура, съставена от щамповани метални листове, свързани помежду си чрез точкова (или нитова) заварка в строга последователност, което позволява съществуването на здрава конструкция, свързана с двигателя, трансмисията, окачването, седалките и всички други съоръжения. Вътрешното оборудване на тялото непрекъснато се усъвършенства, като се започне от прости седалки с тапицерия, други дребни устройства и ацетиленови лампи (!), и завършва с модерна автоматизирана система за сигурност, комфорт и комуникация.

Трудно е да се повярва, че първите автомобили не са имали толкова много елементи. Например, нагревателите (парно) са широко използвани само в средата на миналия век, но сега климатик се използва като стандартно оборудване на превозното средство. Най-значителен напредък е белязала електрическата система.

Преди век е възможно да се купи кола, която почти няма е електрически съоръжения, с изключение на запалването. Днес средната мощност потребление започва да изпреварва възможностите на 12-волтовата електрическа система.

Друга област на интензивен прогрес е системата за сигурност. Предпазни колани и въздушни възглавници - сега се използват като стандартно оборудване. До средата на ХХ век битуваше почти универсално схващане за конструкцията на различните видове превозни средства: автомобилите средни и малки класове се радваха само на купе с шаси, по-високият клас и оф-роуд всъдеходите получаваха носеща (или полуносеща) рама, а товарните автомобили – специални „укрепления” за гаранция на здравината. Новите технологии промениха много от догмите и колите станаха по-здрави, по-леки, но (естествено!) и по-скъпи.

А подробно описание на видовете автомобилни купета, може да прочетете само в Caralyze.bg.

Странните звуци в колата и камерата SeeSV-S205 Какво да гледаме при покупка на бензинов автомобил

Подобни

Защо да използваме професионални ръчни инструменти?

Защо да използваме професионални ръчни инструменти?

Изборът на професионални ръчни инструменти ще окаже решаващо въздействие за успеха на всеки проект, независимо дали сте любител, или опитен...

Защо да сключим каско на колата?

Защо да сключим каско на колата?

Автомобилът е ценно имущество, което ни дава свободата да пътуваме, да превозваме семейството и приятелите си и да се придвижваме ефективно в...

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

Когато става дума за навигация в колата, мотоциклета или камиона, марката Garmin винаги изпъква със своите иновации и надеждност. Пътните условия...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: