ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Странните звуци в колата и камерата SeeSV-S205

like0 unlike2
20 Jun 2013 Статии
4185
0
Странните звуци в колата и камерата SeeSV-S205

Няма шофьор, който да не е „подивявал”, когато след завъртане на ключа чуе в колата си някой непознат звук. Различните шумове на автомобила обикновено подсказват проблеми. И разходи.

Едни са лесно установими, но други – не. За щастие съвременните технологии помагат там, където дори най-опитният монтьор не може да се намеси.

Да започнем обаче с познатото. От ауспуха. Гърменето като с пистолет от него, значи, че или горивото не се изгаря на 100%, или гърнето е дало „фира”. По-неприятен е първият проблем, който има доста причини – неправилен синхрон при запалване или теч в уплътненията на клапаните.

Ако моторът започне да „трака” очаквайте разходи. Най-безопасно е ниското ниво на масло или просто неподходяща марка за двигателя. Доливате или сменяте. Но ако проблемът продължи, значи нещата не са добре в самия мотор и трябва дефектоскопия.

Често се чува и виене от него. Тук не се притеснявайте – обикновено ремъкът създава този звук, когато е разхлабен. Просто го сменете. Същият проблем с ремъка идва често (и при някои различни марки коли) със скърцане при запалване на мотора и натискане от газта.

Съскането от двигателя пък подсказва някакъв теч. Или от маркуч или от уплътнение. В никакъв случай не бавете ремонта.

Когато колелата тракат има и безобидни причини – камъче или друго чуждо тяло, което се „загнездва” в грайфера на гумата. Може и тасът да е разхлабен. Това добре. Но опре ли до авария в механиката, става страшно. Налага се влизането на автомобила за ремонт в сервиз.

Нерядко звукът от шума на мотора се променя при въртене на волана. Това често е сигнал за проблем с хидравликата на рейката на кормилото. Налага се доливане на още течност.

Теоретично основните плашещи шумове си отговарят точно на диагностиката, която се знае от памтивека. Обаче не винаги се излиза точно тази авария, която предполагат по-запознатите. Затова има и решение, което предпазва от принципа на „проба – грешка” при диагностика на автомобила. Става въпрос за камерата SeeSV-S205,която почти слага край на акустичните страдание. „Джаджата” е продукт на фирмата SM Instrument Company (виж снимката) и действително на външен вид е като 5-ъгълна камера стегло под 2 кг.

Устройството е компактно и дори може да се удържи с 1 ръка. Разполага с 30 микрофона, които позволяват записването на дори най-скрития звук и го локализират на 100%. Високата резолюция на оптиката записва до 25 кадъра в секунда. В компютър се вкарват звукът и образът. Като краен продук е термографска диаграма в реално време, насложена върху заснеманата част от возилото. Районите с най-голям шум светят и най-ярко, което подсказва и къде да гледаме при диагностиката на аварията.

Така SeeSV-S205подсказва на майсторите къде по принцип може да е проблемът. И спестява време и нерви, а и не малко разходи.

Що е то газов дизел и възможно ли е въобще дизел на газ? Еволюция на автомобилните купета

Подобни

Защо да използваме професионални ръчни инструменти?

Защо да използваме професионални ръчни инструменти?

Изборът на професионални ръчни инструменти ще окаже решаващо въздействие за успеха на всеки проект, независимо дали сте любител, или опитен...

Защо да сключим каско на колата?

Защо да сключим каско на колата?

Автомобилът е ценно имущество, което ни дава свободата да пътуваме, да превозваме семейството и приятелите си и да се придвижваме ефективно в...

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

Когато става дума за навигация в колата, мотоциклета или камиона, марката Garmin винаги изпъква със своите иновации и надеждност. Пътните условия...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: