ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Как правилно да подадем ток на кола с изтощен акумулатор?

like0 unlike3
15 Oct 2013 Статии
105326
7
Как правилно да подадем ток на кола с изтощен акумулатор?

През зимния сезон особено актуална става темата за паленето на автомобил с изтощен (паднал) акумулатор. Мненията по темата са много и различни, някой считат че няма никакъв проблем в това, до такива, които считат че подаването на ток от един на друг автомобил е нежелателно и дори опастно. И едните и другите са прави в някой отношения, просто има изисквания и последователност от действия, които ако се спазват няма рискове от аварий или нараняване.

И така паднал акумулатор, доста често срещащо се явление през зимата, с бутане трудно може да се реши, особено когато е заснежено, заледено или пък автомобила Ви е с автоматична скоростна кутия. Решенията са две, сваляте акумулатора и го зареждате със зарядно устройство, или пък викате някой приятел, роднина или комшия с неговия автомобил да Ви „подаде ток” да запалите и да си свършите работат колкото се може по-бързо. Първото решение отнема време (няколко часа поне) и за него е необходимо зарядно за автомобилен акумулатор. Второто е по-бързо, но затова пък по-рисковано от техническа гледна точка, защото ако не се извърши по правилата, може да се получи много неприятна авария и дълго време да си останете без автомобил.

Първото задължително условие е наличието на още един автомобил с изправен и ЗАРЕДЕН акумулатор, който трябва да е със същото напрежение като акумулатора на вашия автомобил (12V) и капацитета (Ah) му да не е по-малък от вашия.

Второто задължително условие е наличието на подходящи изправни кабели за подаване на ток от единия автомобил към другия. Под подходящи кабели се има предвид с достатъчно сечение (минимум 16 мм2 – за бензинови и 25 мм2 за дизелови двигатели), изолирани щипки - накрайници тип „крокодил” с достатъчно голяма контактна повърхност и сечение на изолацията минимум 20 мм2 . За съжаление кабелите, които се продават у нас обикновено не отговарят на повечето условия, така че ако имате познат електротехник го помолете да ви направи един комплект, като себестойност не са по-скъпи от магазинските, но затова пък са много по-сигурни.

Третото задължително условие е правилото закачане на кабелите (виж на снимката. Въпреки, че работи, варианта закачне направо на клеймите „плюс” с „плюс” и „минус” с „минус” е неправилен и може да причини повреди и на двата автомобила. Правилният начин е: сързването на клейма „плюс” от изправния акумулатор с клейма „плюс” от изтощения акумулатор и сързването на клейма „минус” на изправния акумулатор например към блока на двигателя (точка на замасяване) на автомобила с изтощения акумулатор. Колкото е по-далече точката на замасяване от изтощения акумулатор толкова по-добре. Трябва да се внимава кабелите да са далече от въртящите се части на двигателя.

След като сте изпълнили процедутире по указания ред може спокойно да пристъпите към подаването на ток към изтощения акумулатор. За целта запалете двигателя на автомобила с изправен акумулатор и го оставете да поработи 5 – 6 минути без да форсирате. След това може да пробвате да запалите автомобила с изтощения акумулатор, подайте контакт и не дръжте повече от 15 сек., ако не запали изчакайте минута и след това пак. Ако не се получи в продължения на 7 – 9 опита, проблема може да не е само в акумулатора. А ако двигателя запали оставете го да поработи на празен ход не повече от 3 мин. без да откачате помощните кабели. За да се предпази ел. системата на автомобила с изтощения акумулатор от пренатоварване, включете някакъв вид консуматор (светлините, вентилатора на парното или др.). Свалянето на кабелите става по обратния ред като внимавате клеймите да не се опират една в друга или в корпуса на автомобила или акумулатора.

Има и още един вариант за запалване на кола с „паднал” акумулатор – чрез сваляне на изтощения акумулатор и поставяне на зареден, но след запалването трябва да се подменят акумулаторите, от което силно „страда” електрониката на колата и се генерират грешки в компютъра на по-съвременните модели, което изобщо не е за препоръчване. Споменатия метод върши работа за по-старите автомобили и е силно непрепоръчителен за новите.

Естествено винаги ще се намери и някой „добронамерен” продавач на „супер” продукт за всеки един проблем, включително и за вашия изтощен акумулатор, както писа преди време Caralyze.bg (Start Genie: Какво може да продаде една добра реклама?), но Вие не се подвеждайте само по добре направената реклама.

Внимание! При закачането на кабелите е нормално да се наблюдава искрене, но голямото искрене е признак че има включен ел. консуматор в автомобила (светлини, нагревателя на задното стъкло или др.), всички излишни консуматори в автомобила трябва да се изключат преди подаването на ток от помощен акумулатор.

А за да не Ви се налага да преминавате през всички тези процедури просто си проверявайте акумулатора и клеймите поне няколко пъти в годината и ще се радвате на изправен автомобил целогодишно.

Зимни гуми и защо да "преобуваме" колата си? Доброто състояние на боята по колата не е само лукс

Подобни

Колко често трябва да обслужваме Мерцедес?

Колко често трябва да обслужваме Мерцедес?

Обслужването на Мерцедес е ключов елемент за поддържането на автомобила в оптимално състояние. Редовната поддръжка гарантира не само безопасността...

Как да изберете ЛЕД крушки за коли?

Как да изберете ЛЕД крушки за коли?

Изборът на ЛЕД крушки за кола е важна част от поддръжката на всяко превозно средство. С правилния избор се подобрява видимостта по време на...

Защо да изберем качествено оборудване за сервиз?

Защо да изберем качествено оборудване за сервиз?

При избора на оборудване за сервиз е от съществено значение да се обърне внимание на неговото качество и надеждност. Предложенията от по-висок...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

1
Nasko 09 Dec, 05:06ч.
Пише се клеми, клейми е друго нещо.
teri neri
10 Feb, 12:18ч.
пише се"благодаря за полезните съвети"форумите по граматика са на друго място!
Напиши коментар..
2
Грую 31 Mar, 11:13ч.
Глупости големи. Най правилния начин е подаващия захранване автомобил да се свърже и остави да поработи 10мин, като по този начин ще зареди/възбуди акумолатора на нуждаещия се от захранване автомобил и паленето ще е много по лесно и безопасно и за двата автомобила.
Hoax
20 Jun, 09:09ч.
някои хора така са учени от други , но не си прав и това е глупост страшна
Напиши коментар..
3
<b>Интересно</b> ;)
Напиши коментар..
Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: