ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Внимавайте с ангренажния ремък!

like1 unlike0
Boris Prodanov 07 Jan 2014 Статии
24424
1
Внимавайте с ангренажния ремък!

Повечето млади шофьори не знаят почти нищо за ангренажния ремък. А този елементарен детайл от колата е изключително важен.

Отмъщението на „чарка” обикновено не закъснява – ако не се смени на време, той се къса и аварията се помни за цял живот. Всичко на пътя се случва като на забавен каданс: първо колата си върви добре, но идва момент (при ненавременна смяна) ангренажният ремък да се скъса. Той генерира хиляди обороти в минута и ненадейната му „смърт” слага край на съществуването и на автомобила, който първо започва да губи обороти (след безобидно разтърсване), после обаче спира. На таблото светва лампичката за маслото. Случи ли се това, можете само да изчакате Пътна помощ и ако колата Ви е втора ръка, да я бракувате. Скъсаният ангренажен ремък поврежда сериозно самият двигател. Най-често някой от клапаните прави „беля”, защото влиза в буталото и троши цялата система. При скъсването това може да се повтори колкото е броят на цилиндрите и... край!

Естествено, това се случва рядко и в резултат на висша шофьорска немарливост. Ангренажният ремък е много здрав и не се къса лесно. Той е изработен от материали, които могат да носят над 2 тона тежест. С времето обаче се износва – обтягащите и водещите ролки логично го амортизират и периодично се налага неговата смяна. Иначе се стига до тотална авария в мотора.

Всеки автомобилен производител предписва пробег, след който ангренажниятремъке добре да се подменя. При новите коли сервизите го правят само в гаранционния срок на возилото, затова е добре сам да се погрижете за него. Периодично може да се проверява състоянието му, а след изминатите километри директно е добре да се постави нов.

Собствениците с ангренажна верига могат да са по-спокойни. Тя също се амортизира, но това става много бавно и съвпада с живота на самия автомобил. Че трябва да се направи нещо се разбира от „чукане” и „пукане” в двигателя. То подсказва, че обтегачът „си отива” и е дошъл моментът за смяна. Процедурата е скъпа, към цената се добавят и зъбните колела, които също е необходимо да се поправят.

А как да проверим дали ангренажният ремък е износен?

По принцип това не е работа за неподготвен човек. Има сериозни предписания от производителя на автомобила, които първо подсказват как трябва да стигнем до него. Обикновено ремъкът е затворен на сигурно място в двигателя.

След като го видите, добре е да търсите следните дефекти:

  1. Следи от износвания от гладката страна (гърба) на ангренажния ремък
  2. Сцепвания по целия диаметър, но отстрани
  3. Конци (стърчащи) и накъсвания по ремъка
  4. При поява на масло не сменяйте ремъка, а търсете причината за теча
  5. Напукани и липсващи „зъби” на ангренажния ремък

При съмнения не се доверявайте на монтьорските си умения, а идете директно в сервиз!

Що е то въздушно (пневматично) окачване? Какво трябва да знаем за експлоатацията на автоматична скоростна кутия през зимата?

Подобни

Пътна помощ и репатрак по време на коледните празници

Пътна помощ и репатрак по време на коледните празници

Наближават коледните празници. Децата ще излязат в зимна ваканция и цялото семейство ще има време и възможност да попътува малко – на...

Висок или нисък клиренс: решете сами!

Висок или нисък клиренс: решете сами!

Клиренсът е действителното разстояние от долната страна на колата до повърхността на пътя. Защо този параметър е важен, ще обясним в статията.

Автомобил с пръстен

Автомобил с пръстен

На някои бензиностанции има надпис: „МПС с пръстен”. Ще Ви обясним какво значи това.

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

1
sasho 20 Jul, 10:23ч.
comentar
Напиши коментар..
Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: