ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Внимавайте с ангренажния ремък!

like0 unlike0
07 Jan 2014 Статии
38765
1
Внимавайте с ангренажния ремък!

Повечето млади шофьори не знаят почти нищо за това какво е ангренажен ремък. А този елементарен детайл от колата е изключително важен.

Отмъщението на „чарка” обикновено не закъснява – ако не се смени на време, той се къса и аварията се помни за цял живот. Всичко на пътя се случва като на забавен каданс: първо колата си върви добре, но идва момент (при ненавременна смяна) ангренажният ремък да се скъса. Той генерира хиляди обороти в минута и ненадейната му „смърт” слага край на съществуването и на автомобила, който първо започва да губи обороти (след безобидно разтърсване), после обаче спира. На таблото светва лампичката за маслото. Случи ли се това, можете само да изчакате Пътна помощ и ако колата Ви е втора ръка, да я бракувате. Скъсаният ангренажен ремък поврежда сериозно самият двигател. Най-често някой от клапаните прави „беля”, защото влиза в буталото и троши цялата система. При скъсването това може да се повтори колкото е броят на цилиндрите и... край!

Естествено, това се случва рядко и в резултат на висша шофьорска немарливост. Ангренажният ремък е много здрав и не се къса лесно. Той е изработен от материали, които могат да носят над 2 тона тежест. С времето обаче се износва – обтягащите и водещите ролки логично го амортизират и периодично се налага неговата смяна. Иначе се стига до тотална авария в мотора.

Всеки автомобилен производител предписва пробег, след който ангренажният ремък е добре да се подменя. При новите коли сервизите го правят само в гаранционния срок на возилото, затова е добре сам да се погрижете за него. Периодично може да се проверява състоянието му, а след изминатите километри директно е добре да се постави нов.

Собствениците с ангренажна верига могат да са по-спокойни. Тя също се амортизира, но това става много бавно и съвпада с живота на самия автомобил. Че трябва да се направи нещо се разбира от „чукане” и „пукане” в двигателя. То подсказва, че обтегачът „си отива” и е дошъл моментът за смяна. Процедурата е скъпа, към цената се добавят и зъбните колела, които също е необходимо да се поправят.

А как да проверим дали ангренажният ремък е износен?

По принцип това не е работа за неподготвен човек. Има сериозни предписания от производителя на автомобила, които първо подсказват как трябва да стигнем до него. Обикновено ремъкът е затворен на сигурно място в двигателя.

След като го видите, добре е да търсите следните дефекти:

  1. Следи от износвания от гладката страна (гърба) на ангренажния ремък
  2. Сцепвания по целия диаметър, но отстрани
  3. Конци (стърчащи) и накъсвания по ремъка
  4. При поява на масло не сменяйте ремъка, а търсете причината за теча
  5. Напукани и липсващи „зъби” на ангренажния ремък

При съмнения не се доверявайте на монтьорските си умения, а идете директно в сервиз!

Що е то въздушно (пневматично) окачване? Какво трябва да знаем за експлоатацията на автоматична скоростна кутия през зимата?

Подобни

Защо да използваме професионални ръчни инструменти?

Защо да използваме професионални ръчни инструменти?

Изборът на професионални ръчни инструменти ще окаже решаващо въздействие за успеха на всеки проект, независимо дали сте любител, или опитен...

Защо да сключим каско на колата?

Защо да сключим каско на колата?

Автомобилът е ценно имущество, което ни дава свободата да пътуваме, да превозваме семейството и приятелите си и да се придвижваме ефективно в...

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

Когато става дума за навигация в колата, мотоциклета или камиона, марката Garmin винаги изпъква със своите иновации и надеждност. Пътните условия...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

1
sasho 20 Jul, 10:23ч.
comentar
Напиши коментар..
Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: