ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Възстановяване на „необслужваем” акумулатор

like0 unlike0
21 Nov 2013 Статии
31451
0
Възстановяване на „необслужваем” акумулатор

Често се говори за т.нар. „сухи” акумулатори. В действителност такива няма, а става въпрос за „необслужваеми” („maintenance free”).

Това определение визира акумулатор, в който клетките са двустранно обработени със сребро или калций. Технологията води до нисък самозаряд и ниска сулфатизация и нищожна нужда от вода. Именно поради този факт се стига до запечатване на клетките и някои производители твърдят, че подобен акумулатор не се обслужва.

Не е точно така. Недобрата херметизация или изработка задължително води до намаляване на водата. Въпреки това, без „пипане” подобни акумулатори изкарват по 5 г. и повече. Ако повярвате на версията, че е е „сух” (или „необслужваем”) действително ще изкарате това време без проблеми, но после ще го хвърлите.

В действителност, след 2-ата или 3-ата година съвсем спокойно можете да извадите акумулатора, да свалите рекламните лепенки и да видите, че има от къде да се долее дестилирана вода. (Ако пък няма внимателно с бургия направете няколко отворчета и после им измислете тапи за запушване. Например от дюбели и силикон за уплътнение.) Други модели имат обща капачка, която се демонтира без особени проблеми и после може да се върне обратно.

Лесно ще разберете къде е заводското равнище на течност в него. Всичко при обявените за „сухи” акумулатори е много близко до стандартните и следенето на гъстотата и нивото на електролитната течност всеки месец удължава двойно и дори тройно техния живот.

В повечето от версиите има индикатор, който показва посредством цветен код: зеленото е за изправен и зареден акумулатор, бялото означава проблем и необходимост от смяна, а черното – нормално състояние, но липса на заряд.

По-високата цена действително си заслужава при определени марки, но съвсем спокойно можете да „излъжете” производителя и да си поддържате „необслужваемия” акумулатор като стандартен. Въпреки това е мит, че са по-добри. Не може да им се налива чешмяна вода, а и дестилираната трябва действително да е такава. Няма да е зле да следите алтернатора (колко зарежда), за да не се стигне до рязко падане на заряда.

Зареждането след доливане на вода го правете на 2 етапа – първо пуснете ток до момента, в който се чуе бълбукане. Изчакайте 24 ч. за хомогенизиране на електролита и тогава вече проведете същинското зареждане. Ако всичко (най-вече долятата вода!) е както трябва, до 10 – 11 ч. оченцето трябва да светне зелено!

При всички случаи нищо не рискувате. Така или иначе, ако животът на „необслужваемия” акумулатор е изтекъл – дошъл е момент да го смените и върнете за рециклиране. Но няколкото гореописани трика като нищо ще му вдъхнат нов живот.

В следваща статия по-подробно ще Ви запознаем с основните типове акумулатори.

Защо трябва по-често да сменяме маслото ако шофираме в градски условия? Какво трябва да знаем за катaстрофите

Подобни

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

Когато става дума за навигация в колата, мотоциклета или камиона, марката Garmin винаги изпъква със своите иновации и надеждност. Пътните условия...

Какво е серво усилвател на волана?

Какво е серво усилвател на волана?

Технологиите в областта на автомобилостроенето не спират да се развиват, като една от ключовите иновации, която променя играта за всеки шофьор, е...

Колко често трябва да обслужваме Мерцедес?

Колко често трябва да обслужваме Мерцедес?

Обслужването на Мерцедес е ключов елемент за поддържането на автомобила в оптимално състояние. Редовната поддръжка гарантира не само безопасността...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: