Лятото наближава и температурите постепенно се увеличават. Хвърляме зимните дрехи, вече мислим как да се предпазваме от слънцето. Логично е за се замисли няма ли нужда и автомобилът ни от нещо в горещините. Особено ако разчитаме на него.
Охладителна течност
Охладителната система през лятото се подлага на сериозен тест. Ако бъде заръстено, то колата обикновено прегрява. Препоръчва се в нея да има и чиста вода. Антифризът спира ръждата и охлажда по-добре мотора. Именно затова се препоръчва смес със вода да се налее в охладителната система. Обаче следете винаги равнището на течността, както и за евентуален теч. Винаги допълвайте. Важно е да се знае точната пропорция на сместта антифриз – вода, защото само така ще сме наясно кога тя може да заври. (Респективно през зимата – да замръзне.)
Масло и филтри
Писахме за маслото – колкото повече се загрява и престоява, смазочните му свойства намаляват. И неговото ниво трябва да се следи, както и кога е било сменяно и за евентуален теч. Доливайте от същата марка при нужда, а ако случайно датата за следващата смяна настъпи по време на път – действайте при първа възможност. Не бива да се пропуска и фактът, колко често през зимата сте ползвали колата. Ако е било рядко, то дори налятото ново масло в автомобила вече не е хубаво. То става гъсто, събира вода и също трябва да се подмени с началото на летния сезон. Задължително с масления филтър.
Въздушният филтър и филтърът на климатика се задръстват бързо когато има прах и това затруднява функционирането на мотора и на климатика. Те също подлежат на смяна.
Спирачна течност и спирачна система
Проверете равнището на спирачната течност. Припомнете си, кога последно е сменяна и гледайте за евентуален теч. Не пропускайте „инспекция” на накладките и спирачните дискове.
Акумулатор
На всяка цена го изчистете. Ако се налага – презаредете го. И при нужда сменете с нов.
Ходова част
Проследете дали няма особен звук („тропане”) по окачването. Усетите ли нещо нередно, веднага идете в сервиз.
Важно е да се знае, че солта и въобще субстанциите от лугата, която през зимата се използва за размразяване на пътищата, често води до корозия на метала по вашия автомобил. Добре измийте шасито и ако трябва го третирайте с подходящ химикал.
Климатик
Колите имат предимство, когато климатикът работи добре. Проверете дали е пълен с фреон и за евентуален теч. Добавете фреон, ако има необходимост.
Гуми
Проверете грайферите и налягането в губите. Не забравяйте, че през лятото се кара с летни гуми! Не ползвайте амортизирани зимни без добър грайфер, защото те не са пригодени за жегите могат да ви вкарат в беля. Особено при завоите.
Течност за чистачки
Процедурата и при тях е като при другите течности в автовобила. Проверява се дали има достатъчно разтвор и за теч. Долива се при нужда.
Резервна гума
Не забравяйте „5-ото колело”, когато тръгвате на път. Имайте готовност и инструменти за смяна.
И за финал – както и през зимата, в колата трябва да има всички други необходими неща, които изискват контролните органи – аптечка, триъгълник и др. Само така през лятото ще шофирате спокойно.