ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Адаптивната система за управление на предните светлини – най-скъпото не значи най-добро

like6 unlike0
Владислав Георгиев 07 Mar 2013 Статии
20270
3
Адаптивната система за управление на предните светлини – най-скъпото не значи най-добро

Адаптивните системи за управление на предните светлини при автомобилите вече са достъпни не само за скъпите модели. Колегите от немския клуб ADAC провеждат сравнителни тестове между осем модела от компактния клас и резултатите се оказват малко странни: евтиното не винаги е некачествено и скъпото не е гаранция за качество.

За теста са избрани следните осем модела - Audi A3, BMW 1 Series, Volvo - V40, Mercedes-Benz A-Class, Opel Astra, Renault Megan, Volkswagen golf III и Ford Focus. Всички модели са с ксенонови адаптивни фарове. Цената на системата започва от 1500 и стига до 2500 евро за различните модели. Какво влиза в тази цена? Тъй като този вид системи са все още нови, няма утвърдени технически термини на функциите и тук ще интерпретирам и всяка отделна фунцкия ще я адаптирам според собствения ми превод и разбиране. И така, адаптивните системите за управление на предните светлини притежават следните 5 основни функции:

  1. Динамично осветяване в завой. Светлиния сноп от фара се измества в посоката на завиване и осветява пътя, като не заслепява насрещните МПС.
  2. Статично осветяване в завои (например в кръстовище).
  3. Адаптивно осветяване - способността на системата да регулира светлиното петно пред автомобила  в нужната форма при „дълги” светлини, с цел избягване на заслепяването на насрещнодвижещите се МПС.
  4. Автоматична корекция на фара по височина.
  5. Автоматичен преход от „дълги” на „къси” светлини и обратно при поява на светлинен лъч от насрещно или попътно движещо се МПС.

Изпитателите тестват всички системи в градски условия, на междуградски пътища и автомагистрали, оценяват се функциите които притежават различните системи и цената. Колегите от ADAC са оценявали по обратна балова система и колкото по-нисъка е оценката, толкова по-качествена е системата. Ето и класацията отзад напред.

8 място - Ford Focus:

  • Цена на системата - 2360 евро.
  • Достъпни са функциите - 2 и 5.
  • Плюсове - бърз преход от „къси” на „дълги” светлини.
  • Минуси - силно разсейване на светлината от фаровете, неравномерно осветяване на платното, много неверни сработваня (особено на магистралите), малко достъпни функции за висока цена.
  • Оценка - 3,1 бала.

7 място - Volvo V40:

  • Цена - 2180 евро.
  • Достъпни функции - 1 и 5.
  • Плюсове - много надежден преход на „къси” в натоварен автомобилен поток.
  • Минуси - силно разсейване на светлините на фаровете, неравномерно осветяване на платното, посредствена адаптация в завоите, малко достъпни функции при висока цена.
  • Оценка - 2,4 бала.

6 място - Renault Megan

  • Цена - 1400 евро
  • Достъпни функции - 1 и 5
  • Плюсове - бърз преход от „къси” на „дълги” светлини. „Дългите” светлини са ярки и равномерни. Надеждно превключване.
  • Минуси - кратковременно но силно заслепяване на насрещнодвижещите се МПС, мудна работа на адаптивната система.
  • Оценка - 2,3 бала.

5 място - Opel Astra

  • Цена - 1450 евро
  • Достъпни функции - 1, 2, 3 и 5
  • Плюсове - почти няма разсейване на светлината, много добра реакция в завойте, добра осветеност на пътното платно. Отимално съотношение цена:ефективност.
  • Минуси - лъжливи сработвания „къси” - „дълги” светлини. Неправилно включване на „дългите” светлини при насрещнодвижещи се МПС.
  • Оценка - 2,3 бала.

4 място - Mercedes-Benz A-Class

  • Цена 1670 евро
  • Допустими функции - 1, 2, 3 и 4
  • Плюсове - много добри „къси” и „дълги” светлини без разсейване. Много добро осветяване в завойте и бърза реакция при насрещно движение.
  • Минуси - мудно разпознаване на попътните автомобили и заслепяване.
  • Оценка - 2,2 бала.

3 място - Audi A3

  • Цена - 2570 евро
  • Достъпни функции - 1, 2, 3 и 4
  • Плюсове - много добри „дълги” светлини без разсейване, бърза адаптация на системата при насрещно движение.
  • Минуси - мудно разпознаване и реакция на попътните автомобили.
  • Оценка - 2,2 бала.

2 място - BMW 1 Series

  • Цена - 1880 евро
  • Достъпни функции 1, 2, 3 и 5
  • Плюсове - много добра осветеност в завойте, бърза адаптация при насрещно движение, без расейване на светлините.
  • Минуси - нервно поведение при насрещна движение, в завойте и при преход от „къси” на „дълги”.
  • Оценка 1,9 бала.

1 място - Volkswagen Golf VII

  • Цена - 1890 евро
  • Достъпни функции 1, 2, 3 и 5
  • Плюсове - не се изисква превключване от „дълги” на „къси” при единични срещи с насрещно движещи се МПС, равномерно осветяване на пътното платно без разсейване.
  • Минуси - понякога се получава задържане при превключването от „къси” на „дълги”.
  • Оценка - 1,8 бала.

На база тези тестове може да се стигне до извода че идеална адаптивна система на предните светлини на автомобила, все още няма и едни от най-лошите оценки получават едни от най-скъпите адаптивни фарове. Така че не бързайте да си поръчвате тази екстра все още, нека конструкторите да поработят над грешките си.

5 тънкости при моторните масла Съвети за подготовка на колата за лятно шофиране

Подобни

Осчетоводяване при закупуване на лек автомобил и разходите по него

Осчетоводяване при закупуване на лек автомобил и разходите по него

При придобиване на лек автомобил се разглеждат абсолютно всички детайли по осчетоводяването му. От особена важност е предварителната подготовка,...

Пътна помощ и репатрак по време на коледните празници

Пътна помощ и репатрак по време на коледните празници

Наближават коледните празници. Децата ще излязат в зимна ваканция и цялото семейство ще има време и възможност да попътува малко – на...

Висок или нисък клиренс: решете сами!

Висок или нисък клиренс: решете сами!

Клиренсът е действителното разстояние от долната страна на колата до повърхността на пътя. Защо този параметър е важен, ще обясним в статията.

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

1
1500 - 2000 евро не е много, но стига да не ги даваш в България. ;)
26 Mar, 15:12ч.
А и да караш.. не е болка за умиране и да нямаш такава система..
Напиши коментар..
Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: