ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Система за нощно виждане или „Третото око”

like0 unlike1
09 Nov 2012 Статии
8281
1
Система за нощно виждане или „Третото око”

Без хубави дълги светлини на път е голяма мъка, това може да го потвърди всеки шофирал повече от час на дълъг път нощем. От друга страна, силните и особено нерегулираните правилно светлини са мъка пък за насрещните или за самите Вас, когато са в насрещатната кола. Естествено автопроизводителите работят и в тази насока, а в резултат се появи системата за нощно виждане. В едно недалечно бъдеще предвиждам че тази ситема ще навлезе широко във всички класове и сегменти, но засега си е една не толкова евтина екстра. На практика всичко изглежда не така сложно – инфрачервен прожектор интегриран в блока на фара, инфрачервена камера монтирана в горния край на предното стъкло. Компютър обработва полученото от камерата изображение и го предава на дисплей пред шофьора. Така накратно са решили проблема в Mercedes-Benz.

Предимствата на този вид системи са в използването на инфрачервени лъчи, които са невидими за човешкото око и съответно не могат да го заслепят, освен това радиуса на действие е съпоставим с дългите светлини на автомобила. Но предимствата на „третото око” не се свършват само с това да осветяват пътя с „невидима светлина”. Технологията е стигнала до там, че на дисплея шофьора много ясно може да види почти всички подробности на пътя, от паркиран автомобил без светлини на банкета, изпаднали едрогабаритни боклуци от камион и други подобни, до закъснели велосипедисти и пешеходци на пътя. И друго, ако имате такава система даже и времено да ви заслепи насрещен автомобил, спокойно ще можете да се ориентирате само по картината от дисплея. Когато се движите по непознат път с много завои, няма да се чувствате като че се движите в „черна дупка”, а ясно ще виждате трасето и всички подробности. Инженерите на BMW пък са успели да се справят даже и без инфрачервен прожектор. Системата (Night-view) им има само една инфрачервена камера (пасивна инфрачервена технология), разположена зад радиаторната решетка. Тя работи само като термовизьор, но на забележителните до 300 м., което си е доста повече и от най-добрите дълги светлини. Три процесора изчисляват евентуалната треакторията на автомобила и ако на пътя се появи човек, например на дисплея се появява предупредително съобщение. Подобна система се предлага и за някои модели на  Audi, но там радиуса на действие е много по-малък – до 90 м. Въпреки всички предимства, „третото око” не може да замени човека, това е само спомагателна система. Това че е много полезна и най-важното може да предотврати много нещастни случай, едва ли някой се съмнява. Цената на тези системи съвсем не е евтина, но както писах по-горе бъдещето ще покаже, че подобен тип спомагателни системи ще виждаме все по-често и в по-ниските класове автомобили.

Как да cвалим до 30% от pазходитe на гоpиво Тънкости в подготовката на колата за зимно шофиране

Подобни

Какво е серво усилвател на волана?

Какво е серво усилвател на волана?

Технологиите в областта на автомобилостроенето не спират да се развиват, като една от ключовите иновации, която променя играта за всеки шофьор, е...

Колко често трябва да обслужваме Мерцедес?

Колко често трябва да обслужваме Мерцедес?

Обслужването на Мерцедес е ключов елемент за поддържането на автомобила в оптимално състояние. Редовната поддръжка гарантира не само безопасността...

Как да изберете ЛЕД крушки за коли?

Как да изберете ЛЕД крушки за коли?

Изборът на ЛЕД крушки за кола е важна част от поддръжката на всяко превозно средство. С правилния избор се подобрява видимостта по време на...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

1
13 Nov, 11:40ч.
Тюх... модерна работа :}
Напиши коментар..
Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: