ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Системи за бензиново впръскване от BOSCH Compact

like0 unlike0
11 Dec 2013 Статии
1697
0

Системи за бензиново впръскване от BOSCH Compact

Системи за бензиново впръскване от BOSCH Compact
/add_images/news/122013/s_1-GS-19437_Gasoline Direct Injection_122.jpg
  1. Системи за бензиново впръскване от BOSCH Compact
  2. Системи за бензиново впръскване от BOSCH Compact

Впръскването в смукателния колектор - евтино и с голям потенциал

Пазарна ситуация: Около 60% от новите автомобили, произведени през 2012 г. по света, са с бензиново впръскване в смукателната тръба. Бош е най-големият световен производител на инжектори и доставя системите си на 70 автомобилни фирми.

Техника и начин на функциониране

При индиректното бензиново впръскване гориво-въздушната смес се образува в смукателната тръба извън горивната камера. Инжекторът впръсква горивото през всмукателния клапан. По време на всмукването сместа преминава през отворения клапан и навлиза в горивната камера. Инжекторите са така подбрани, че нуждите на двигателя от гориво винаги да бъдат покрити и при голямо натоварване, и при високи обороти. При празен ход по всяко време могат да бъдат впръскани малки точно дозирани количества гориво.

Универсално приложение

Специален вариант на инжектора Bosch EV14 е вграден в актуалния модел на Bugatti Veyron. Този пример доказва, че впръскването в колектора е подходящо и за мощни автомобили и супер спортни модели. Инжекторът Bosch EV14 намира приложение в 9 различни варианта, включително във водни джетове или в някои по- ценово ориентирани сегменти от автопазара.

Развиващи се пазари

Индиректното впръскване навлиза решително на пазари като Бразилия, Китай и в страните от Тихоокеанския регион, където броят на автомобилите непрекъснато нараства. Тук Бош вече се позиционира добре, напр. в Джакарта стартира производство на инжектори.

Опит

Бош притежава повече от 45 години опит в производството на инжектори за индиректно впръскване. Първият инжектор е доставен през 1967 г., когато повечето автомобили бяха оборудвани с карбуратор. От тогава до днес Бош е произвел над 1,3 млрд. инжектори.

Алтернативни задвижвания

Впръскването в смукателния колектор ще играе важна роля и при електрификацията на задвижването. То е по-евтино от директното впръскване, а недостатъчната ефективност се компенсира от електрическите компоненти. Освен това впръскването със смукателния колектор е основата на задвижването с алтернативни горива, напр. – на метановите системи Bosch или Flex Fuel, както и за задвижването с етанол, което се продава в Южна Америка.

Advanced Port Fuel Injection – по-евтино приложение на системата

Advanced Port Fuel Injection (Advanced PFI)

Бош усъвършенства системата за бензиново впръскване в смукателен колектор с 4 подобрения. Чрез тези по-евтини приложения разходът на гориво може да се намали с до 12%. Освен това чрез Advanced PFI се увеличават въртящият момент и мощността на двигателя. Водачите ще могат да намалят разходите си и да изпитват по-голямо удоволствие от шофирането.

Scavenging /Продухване/

Работната точка на турбокомпресора за отработените газове се измества чрез по-голяма пропускателна способност при ниски обороти. Това означава, че турбокомпресорът може да се задейства по-рано, защото преминава достатъчно голямо количество газове. Така се избягва т. нар. “турбодупка”. Продухването подобрява и притока на свеж въздух и турбокомпресорът получава повече и по-горещи газове за задвижващата турбина. С помощта на даунсайзинга и турбокомпресията се постига икономия на гориво от 10%.

Open Valve Injection /Впръскване с отворен клапан/

По време на такта на всмукване в потока нахлуващ въздух в смукателния колектор се впръсква гориво. Горивото се изпарява в горивната камера и температурата в камерата се понижава. Впръскването с отворен клапан осигурява по-голяма компресия и разходът на гориво се намалява с 2%.

Налягане на горивото

При старт налягането на горивото се повишава, за да се образува по-хомогенна смес, напр. при студен старт налягането се вдига на 6 бара. Така разпрашаването се подобрява и по стените на смукателния колектор се отлага по-малко гориво. По този начин със системата Bosch Advanced PFI се образуват с 20% по-малко въглеродни емисии.

Twin-Injection /Двойно впръскване/

За всеки смукателен канал се използват 2 впръскващи клапана. При двойното впръскване горивото се пулверизира още по-фино и гориво-въздушната смес се инжектира много по-ефективно и гъвкаво. Двойното впръскване допринася и за по-малко отлагане на течност по стените. Освен това впръскването с 2 инжектора позволява и продухване при впръскването в смукателния колектор.

Директното бензиново впръскване – ефективно и с голямо бъдеще

Пазарен ръст

През 2002 г. делът на директното бензиново впръскване не надхвърля 2%. Десет години по-късно той вече възлиза на 22%. През 2012 г. Бош достави над 5 млн. системи за директно бензиново впръскване, през 2015 г. те ще надхвърлят 9 млн. Годишният растеж на Бош в тази област е 50%, а оборотът е 1,3 млрд. евро. Бизнесът ще расте и в бъдеще. Особено в САЩ се наблюдава повишено търсене.

Принцип на функциониране

Двигателите с директно бензиново впръскване подготвят гориво-въздушната смес в горивната камера. През отворения смукателен клапан навлиза само свеж въздух. Горивото се впръсква директно в горивната камера от инжектори под високо налягане. Така горивната камера се охлажда и основната компресия се увеличава, тъй като тенденцията към детонационно горене намалява. Точното дозиране, подготвяне и разпределение на въздуха и горивото при всеки такт на двигателя намалява разхода на гориво и вредните емисии.

Ефективност

Директното бензиново впръскване е основен компонент при спазване на бъдещите стандарти за емисиите. Модерните инжектори дават своя принос за намаляване на вредните газове чрез вътрешна оптимизация на двигателя. В бъдеще и повишаването на налягането над 200 бара ще доведе до напредък. И в момента HDEV5 от Бош работи с налягане от 200 бара.

Полза за клиента

Наред с даунсайзинга и турбокомпресията, директният бензинов инжекцион намалява разхода на гориво и емисиите от CO2 с до 15%. Благодарение на даунсайзинга, турбокомпресията и продухването, директното бензиново впръскване блести с бързите сиреакции и голямата си динамика. Резултатът е увеличаване на въртящиямомент с до 50%.

Новаторско постижение

Бош проправи пътя към директното бензиново впръскване. Технологията е пусната на пазара през 1951 г. за двутактовия мотор на малкия автомобил „Gutbrod Superior“. Три години по-късно директният бензинов инжекцион дебютира и в четиритактовия двигател на легендарния Mercedes-Benz 300 SL с “летящи” врати.

Производство

През 2011 г. от конвейера на Бош слязоха 25-милионният инжектор и 5-милионната помпа с високо налягане. През 2012 г. Бош отпразнува производствен рекорд с 50 милиона инжектори и 10 милиона помпи с високо налягане.

Полезни съвети за поддръжка на автомобила „За” и „Против” добавките в бензиновите двигатели

Подобни

Защо да използваме професионални ръчни инструменти?

Защо да използваме професионални ръчни инструменти?

Изборът на професионални ръчни инструменти ще окаже решаващо въздействие за успеха на всеки проект, независимо дали сте любител, или опитен...

Защо да сключим каско на колата?

Защо да сключим каско на колата?

Автомобилът е ценно имущество, което ни дава свободата да пътуваме, да превозваме семейството и приятелите си и да се придвижваме ефективно в...

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

Когато става дума за навигация в колата, мотоциклета или камиона, марката Garmin винаги изпъква със своите иновации и надеждност. Пътните условия...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: