Устройство за подгряване на течността за чистачките, да има и такова чудо и то достатъчно компактно и удобно за монтаж и ползване. Някой ще кажат „Е чак пък толкова тук да не е Сибир?”, и може би са прави, но ако говорим само за зимата и леда по предното стъкло, но ползата от такова устройство има и през останалите сезони на годината, тъй като изпозлването на топла течност за чистачките помага например много по-лесно да се отмият мръсотията и следите от мушички и буболечки през лятото.
Какви са преимуществата от ползването на устройството:
- постоянно поддържа идеален обзор независимо от сезона;
- бързо остранява леда от предното и/или задното стъкло без да се излиза от салона на колата;
- отлично измива следите от насекоми и мръсотията;
- удължава живота на чистачките.
Принцип на действие:
Устройството представлява малък резервоар или камера с нагреватели, който се монтира между резервоара за течността и стъклопочистващите дюзи. Постъпилата в камерата течост се нагрява до 57 - 60 градуса и при използване на системата за стъклопочистване в продължение на неповече от 3 - 4 секунди върху почистваното стъкло се подава порция подгрята течност. Не се изисква специално ръчно включване на системата, тя си работи автоматично. Тук е момента да се отбележи, че системата не поддържа цялото количество течност подгрято, което значи че ако това което е налято в резервоара за стъклоотмиваща течност може да замръзне то системата няма да работи
Монтажа на системата е просто и не трябват повече 2 - 3 часа и някаква специална квалификация, разбира се това е добре да се направи в сервиз.
Как работи системата?
При включване на двигателя устройството се намира в „спящ режим”. Когато напрежението в ел. системата се повиши над 12,9 V дори и за секунда (това означава че двигателя работи) устройството се включва със задръжка от няколко секунди. След като се включи, то проверява температурата на течността, която се намира в камерата му, ако течността е хладна се включват всичките нагреватели за бързо подгряване. Бързото нагряване е на пълна мощност за около 30 - 45 сек. (в зависимост от атмосфернте условия). Течността в камерата се нагрява до 57 - 60 градуса и се поддържа в тези граници, при падане под тези градуси автоматично се включват част от нагревателите. В същото време устройството постоянно следи напрежението в общата ел. система на колата и ако то падне под 12,7 V, то се изключва. Това е с цел да се предпази акумулатора от изтощаване при случайно изключване на двигателя.
Препоръчителна продължителност за използване на стъклопочистваща система е 3 - 4 секунди. Следващата порция течност се нагрява след около 15-20 сек.
Устройството има три нива на защита:
-
Програмно ниво на защита - устройството постоянно следи напрежението на входа и температурата в камерата за нагряване и прекратява работа в случаите когато:
- напрежението е по-ниско от 11,5 V при работа на всички нагреватели, 12,7 V при работа на един от нагревателите
- високо напрежение - над 16,4V;
- висока температура на течността - над 71 градуса.
-
Термоелектрическо ниво
- на електронната платка е разположен термоелектрически предпазител, който изключва захранването към устройството при превишаване на температурата от 125 градуса в камерата за нагряване.
-
Термомеханическо ниво
- в камерата за нагряване има термомеханичен предпазител, който изключва захранването към уреда, ако в камерата няма течност и нагревателите са прегрели.