ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Система за деактивация на цилиндрите

like0 unlike0
Boris Prodanov 28 Feb 2014 Статии
6162
1

Система за деактивация на цилиндрите

Система за деактивация на цилиндрите
/add_images/news/022014/s_cil_442.jpg
  1. Система за деактивация на цилиндрите

Около 1 литър гориво на 100 км пробег икономия идва от системата за деактивация на цилиндрите. Тя все по-често намира приложение.

VW гарантира този литър за своите нови мотори, които работят по тази система. Polo и Golf вече я имат в някои модели, а идеята е от поне 3 петилетки.

Още Mercedes-Benz предложи подобна екстра, и то през далечната 1997 г. Тя издържа през времето едва до 2003 г. и спря да се монтира. Годините бяха богати, никой не мислеше за икономия на гориво.

Настъпи обаче кризата и хитрината се завърна при SLK 55 AMG. После и други фирми се сетиха, че петролът е скъп.

Все по-често системата за деактивация на цилиндрите се намесва в автомобилостроенето. Тук му е мястото да обясним какво представлява.

На цилиндрите има монтирани прекъсвачи (актуатори). По електрически път тези превключватели могат да нагласят така гърбиците на разпределителния вал, че клапаните (всмукателни и изпускателни) да се затварят за милисекунди.

Така се прекъсва подаването на гориво на определени цилиндри, обикновено вътрешните. (Външните работят при повишено натоварване.) И се постига споменатата по-горе икономия. Двигателят не трябва да е под 1000 оборота, системата не работи добре при над 4000 оборота. Педалът на газта не бива да е натиснат повече от 1/3. Точно този диапазон обикновено се ползва най-често от шофьорите.

Общо-взето това са изискванията системата за деактивация на цилиндрите да свърши своята работа. Цялата система тежи около 3 кг. По-силното натискане на газта веднага включва наличните цилиндри. Пестенето на гориво е според капацитета на двигателя, но по-новите системи почти сигурно гарантират 1 литър „на стотях”!

Най-проста е работата на системата за деактивация на цилиндрите при „четворките” – външните 2 работят, вътрешните 2 „почиват”.

За V8-двигателите се спират цилиндри с №2, 3, 5 и 8. Клапаните остават затворени от актуаторите.Работят останалите цилиндри, а скоростта е под 130 км/ч при средни обороти.

При всички агрегати е решено как да се деактивират цилиндрите без моторът да тресе.

Качествено ли са балансирани колелата на автомобила Ви? Какви размери трябва да има гаражът?

Подобни

Осчетоводяване при закупуване на лек автомобил и разходите по него

Осчетоводяване при закупуване на лек автомобил и разходите по него

При придобиване на лек автомобил се разглеждат абсолютно всички детайли по осчетоводяването му. От особена важност е предварителната подготовка,...

Пътна помощ и репатрак по време на коледните празници

Пътна помощ и репатрак по време на коледните празници

Наближават коледните празници. Децата ще излязат в зимна ваканция и цялото семейство ще има време и възможност да попътува малко – на...

Висок или нисък клиренс: решете сами!

Висок или нисък клиренс: решете сами!

Клиренсът е действителното разстояние от долната страна на колата до повърхността на пътя. Защо този параметър е важен, ще обясним в статията.

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

1
Иван 04 Sep, 20:35ч.
Остай гаранциите на VW. Икономията е 200-300 грама на 100км. Не повече....
Напиши коментар..
Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: