Да, предлагат се и такива чистачки с вграден реотан, който подгрява перото на чистачката и то сериозно поне по написаното в упътването на устройството. На пръв поглед самите чистачки не изглеждат кой знае колко по-различно от обикновени чистачки, имат единствено кабел за включване в електрическата система на автомобила. Като цена не са по-скъпи от чифт чистачки от по-качествените.
По време на зимните студове едни такива чистачки определно ще ви спестят немалко неудобства, но определно не всичко, което Ви очаква през зимата. Според написаното от производителите в техническите характеристики гумените перата на чистачки се нагряват до около 100 градуса, и това действително си е така при проведените тестове за няколко минути в областта на реотаните температурата е 103 градуса. Всеки би си задал въпроса „Ами няма ли да ми пръсне стъклото такава висока температура?” и основателно, но изключително ниската топлопроводимост на гумата и малката площ на контакта със стъклото не позволява тази температура да навреди на автомобила. Пък и едва ли някой производител би си позволил да произведе нещо толкова опасно, и кой търговец пък ще се навие да го продаде, ако няма 100% увереност че няма да навреди на клиентите си. Но все пак температурата която развиват такива чистачки е достатъчна да разтопи снега и леда по тях, но не е достатъчна да отстрани заледяването по стъклото. Въпреки че няма да се отървете от досания лед чистачките Ви остават работоспособни и при малко помощ от страна на парното на колата и обдухването от вътрешната страна много по-бързо и ефективно може да си пътувате комфортно през тежките зимни дни.
Какво лично на мен не ми хареса в тези чистачки?
Те трябва да се включат в гнездото на запалката или направо към ел. системата на автомобила и за тази цел или трябва да се ровите под капака и таблото на колата си или да ходите на автоелектричар. Общо взето си е „занимавка” да се монтират, но пък за шофьори, които редовно шофират през зимата и колата им „спи” навън то може да се каже че ще им вършат работа, пък и цената им както писах по-горе е не по-висока от едни хубави качествени чистачки. Като се има предвид че дори и най-качествените чистачки през зимата не чистят както трябва особено като се обледенят, чистачките с подгряване са си една много добра алетернатива, пък и нормалните чистачки много по-бързо се износват заради обледеняването и износването на каучука от студа.
Технически характеристики:
- потребяема мощност - 80 W
- консумирана мощост – 6 А
- температура на реотаните – 1000 С
- температура на гуменото перо – 60 – 700 С.