Твърде неприятни и опасни са течовете по Вашата кола. Обикновено те са от хидравликата или от спирачната течност.
Понеже хидравликата работи под налягане проблемът далеч не е екзотичен. Най-лесно аварията се разбира при постоянно намаляване на нивото й, но пък локализирането не е толкова лесно.
Критичният вариант е, ако в това време шофирате. Налага се веднага да спрете на удобно място и да отворите капака. Диагностиката стартира от казанчето, където се съхранява течността на хидравликата. Подсушавате от него по дължина всички налични маркучи и „чаркове” от системата. Обикновено течът не се вижда лесно. Затова запалете мотора и завъртете кормилото. Най-добре в двете посоки на максимум. Така се увеличава налягането в хидравликата. Ако не се вижда „сълзене” на течност, може да се наложи с дни да чакате дали има теч.
Преди това обаче нерядко „лъсва” и проблемът. Това става след „инспекция” на споменатите маркучи, както и на помпата, казанчето и останалите части. Гледайте за износване и пукнатини. Именно там обикновено се явява течът. Откриете ли ги, основната работа е свършена. Където не можете да погледнете, пипнете с ръка.
Скобите се нуждаят от специално внимание. Често се налага да се затегнат. Това се прави внимателно, защото ако употребите повече сила „гърми” маркучът.
Последният може да бъде спукан. Проверяват се всички негови краища. При установяване на пробив се маха пострадалата части и се свързва наново. Това обаче е възможно, ако дължината позволява. Иначе сменяте всичко.
Уплътненията на помпата или казанчето могат да създават теча. Проверете ги и при нужда сменете.
И накрая, ако от никъде не сте засекли теч, но нивото на хидравликата продължава да пада, се налага да качите колата на канал или крик. Преглеждате кормилната рейка и ако действително там е проблемът, веднага идете в сервиз. Поправката там е възможна, но в никакъв случай не е евтина.
Друг „гаден” теч в колата е на спирачната течност. Особено опасно е ако се яви по време на движение. Този проблем не се отстранява с доливане в момента, защото спирачният диск се замърсява. А и е опасно самата система да се разхерметизира и да останете без спирачки на пътя. Има си начин дори при шофиране да спасите положението.
Първо вдигате автомобила на крик и отстранявате гумата. Отвивате гайката на тръбопровода до спирачката и махате тръбичката. С топче от станиол, алуминиево фолио или нещо на тази основа затваряте отворчето на спирачния механизъм. Поставяте отгоре тръбичката и затягате гайката.
Така успявате да се справите с аварията, елиминирайки спичачния механизъм за това колело. Останалата част на системата работи, но не „издиша” от пробива.
Всичко това обаче е за момента и бързо трябва да се стигне до сервиз. Не увеличавайте много скоростта и на монтьора кажете за „байпаса”, с който сте излезли от ситуацията.