ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Доброто състояние на боята по колата не е само лукс

like0 unlike0
18 Oct 2013 Статии
12761
0
Доброто състояние на боята по колата не е само лукс

Хубавата кола си личи и по боята. Ако няма драскотини, обезцветявания и прочие дефекти - значи и самото возило е в добро „здраве”.

За да прави добро впечатление автомобилът е добре да се измива поне веднъж на 10-ина дни. В автомивка или по „сух” метод.

Има зацапвания, които обаче не трябва да се държат толкова дълго време. Те обикновено влияят зле върху боята, доста по-негативно от калта и прахта. Смолата, остатъците от насекоми и птици разрушават покритието и се налага да се махат максимално бързо.

Друг проблем са камъчетата. Те се махат лесно, а следите от тях се „ликвидират” с малко боя от правилния цвят. Оставите ли пораженията неоправени, боята продължава да се руши и често се стига до ръжда.

Поне 2 пъти годишно не пропускайте да полирате и пастирате с качествени химикали. Така предпазвате допълнително покритието както от слънцето през лятото, така и от лугата, влагата и солта зимно време.

За опазване на боята стоенето на слънце не е препоръчително. Покритието старее по лесно, а ако колата е втора ръка се стига и до неприятно „залющване” на определени зони от нея.

Но да се върнем към драскотините по боята. Предизвикани по една или друга причина. Ако те са съвсем малки, мястото се почиства добре и после „налага” с абразивна паста до заличаване на дефектите. След това идва ред на полиращата паста, която трябва да върне блясъка. Дори най-малките драскотини се търкат доста дълго, преди да изчезнат.

Споменатите камъчета предизвикват дефекти, обикновено точкови, от които тръгва своеобразна корозия на боята. В такъв случай се налага локално да „вапцате” мястото - вземате кода на боята и си поръчвате няколко милилитра. С клечка за зъби вместо четчица третирате мястото без да оставяте капка, а просто тънък филм. Изчаквате няколко дни и след това третирата с полираща паста.

Пак по вина на камъчетата предницата на колата се „наранява” и изглежда като „надупчена”. Пребоядисването е препоръчителен, но скъп метод, затова има и алтернативи. Може да се справите и с доста по-скромна инвестиция. Задължително е да имате количество от боята на автомобила. Писахме по-горе, че тя се поръчва срещу кода, който е на табелка някъде под капака, където е двигателя. Или пък VIN-номера на возилото дава пълни подробности за това.

Понеже зоните за поправка са доста по-обширни, хубаво е да ги измиете добре и подсушите. Малките дупчици третирате по метода с клечката за зъби. За други си направете тампонче с памучен парцал и тогава „мацайте”, но на малки участъци.

В никакъв случай не оставяйте точки, защото под тях се събира вода, която предизвиква корозия!

Нанасяйте на тънък филм и изчакайте да изсъхне добре, после идва ред на полиращата паста.

Естествено, ако има по-сериозни „язви” по боята, не се занимавайте със „самодейност” и директно идете в сервиз.

Как правилно да подадем ток на кола с изтощен акумулатор? Що е то чистачки с подгряване?

Подобни

Защо да използваме професионални ръчни инструменти?

Защо да използваме професионални ръчни инструменти?

Изборът на професионални ръчни инструменти ще окаже решаващо въздействие за успеха на всеки проект, независимо дали сте любител, или опитен...

Защо да сключим каско на колата?

Защо да сключим каско на колата?

Автомобилът е ценно имущество, което ни дава свободата да пътуваме, да превозваме семейството и приятелите си и да се придвижваме ефективно в...

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

Когато става дума за навигация в колата, мотоциклета или камиона, марката Garmin винаги изпъква със своите иновации и надеждност. Пътните условия...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: