ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Поддръжка на акумулатора през зимата

like0 unlike0
16 Dec 2013 Статии
9107
2
Поддръжка на акумулатора през зимата

Зимата дойде, нека не забравяме, че тя е доста опасна за акумулаторите. Има обаче тънкости, с които можете да избегнете неприятности.

Най-бързо си проличава, че акумулаторът е стар по проблемите с паленето. Дори може и въобще да не тръгне колата.

Така. Преди зимата окончателно да ни е стегнала, трябва да се действа. Първо е добре да се уверите, че равнището на електролита е колкото трябва. Няма проблем при стандартен акумулатор да долеете дестилирана вода. Следете плочките да са покрити с течност, но да не е препълнен. Около 10 – 15 милиметра над плочите е добре. Следете го 2 пъти месечно. Веднъж останал „на сухо” акумулатор е само за боклука.

Ако все пак проблемите продължават ред е да поизчистите клемите. (Първо се маха минусовата кабелна обувка!) Може да го направите със ситна шкурка. Целта е да се снеме цялото окисляване на конекторите. Същото важи за кабелите и клемите.

След като сте доляли електролит и почистили клемите, проверете дали при монтажа акумулаторът е добре закрепен на мястото си. Това е много важно, защото при движение се генерират вибрации, които могат да увредят плочките, което пък да повлияе на напрежението. Клемите и конекторите трябва да са добре скачени. Само така токът ще протича без проблеми.

Недейте забравя, че при работа на празен ход не се осигурява зареждане на акумулатора. Алтернаторът зимно време също не успява да го направи.

Затова най-добре е да зареждате с токоизправител, но ако температурата на клетките на акумулатора скочи над 40 целзиеви градуси, веднага изключете от мрежата.

Зареждането е приключило, когато поне 2 ч. гъстотата на електролитната течност се запази еднаква и напрежението държи поне няколко часа. „Кипването” на акумулатора е гаранция за неговото пълно зареждане.

Въпреки това зимно време често се стига и до по-трудно запалване дори на нови коли. Не бива да се върти стартера за над 7 секунди, а опитите се ограничават до 2 – 3 за половин минута. Не запали ли колата, значи нещо се нуждае от ремонт.

Специално за зимата преди запалване е добре да направите т.нар. „процедура по затопляне”. Най-добре 3 пъти – 4 секунди завъртане на стартера с последващи 4 секунди пауза. След нея всичко е по-леко.

При съмнения, че акумулаторът все пак не е наред, не го дръжте в това състояние в автомобила при минусови температури. Водата замръзва в клетките и ги пука. От това страдат и необслужваемите акумулатори.

И накрая, ако все пак трябва да сменяте акумулатора, купете най-големият, който пасва на мястото в колата. Повечето пари ще се отблагодарят с по-дълъг експлоатационен цикъл.

„За” и „Против” добавките в бензиновите двигатели Зимните гуми, 4x4 задвижването и ABS-системата трите най-опасни мита през зимата

Подобни

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

Когато става дума за навигация в колата, мотоциклета или камиона, марката Garmin винаги изпъква със своите иновации и надеждност. Пътните условия...

Какво е серво усилвател на волана?

Какво е серво усилвател на волана?

Технологиите в областта на автомобилостроенето не спират да се развиват, като една от ключовите иновации, която променя играта за всеки шофьор, е...

Колко често трябва да обслужваме Мерцедес?

Колко често трябва да обслужваме Мерцедес?

Обслужването на Мерцедес е ключов елемент за поддържането на автомобила в оптимално състояние. Редовната поддръжка гарантира не само безопасността...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

1
Толкин 22 Jan, 09:29ч.
Моят опит показва, че на празен ход акумулаторът се зарежда. Пример от скоро, комшия с паднал акумулатор, подадох му ток, остави я да работи 25 мин. на празен ход, без да форсира изобщо, и без да кара колата после. На следващия ден си запали нормално и вече месец си пали.
Напиши коментар..
2
Борис Проданов 23 Jan, 12:45ч.
По-вероятно е акумулаторът да е заредил още същия ден ако колата е имала приличен преход. А и това нашето в момента не е зима.
Напиши коментар..
Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: