ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Няма да има глоби за нерегистрираните коли с газови уредби

like0 unlike0
26 Nov 2013 Статии
5173
0
Няма да има глоби за нерегистрираните коли с газови уредби

Задължителна се оказва регистрацията на газовите и метанови уредби в БГ-колите. Но и след крайната дата няма да има санкции, но разходи – със сигурност.

Европейските изисквания не са толкова строги, колкото се очертава да бъдат у нас. До2 март догодина собствениците на МПС с газови и метанови уредби се налага да сменят талона си. Обаче от полицията са категорични, че и след тази дата ще продължат да обслужват шофьорите без глоби. Процедурата включва опашка, която няма да е по-различна от тази преди години при смяната на регистрационните номера. В пунктовете на КАТ водачите на лични МПС трябва да занесат документите на газовата (метановата) уредба и да направят промяната. Това ще струва 20 лв. Мобилни екипи ще обслужват на място фирми, които имат над 5 коли в гаража. След 2 март 2014 г. обаче срещу 50 лв. ще се прави технически преглед за изправността на монтажа на газовото. Преди това всички коли с инсталирано такова ще се ползват от привилегиите на заварено положение.

Монтирането на пропан-бутанова или метанова газова инсталация се счита за изменение в конструкцията на автомобила според №Н-3/18.02.2013 г. на МТИТС. За да сте законни - всяка промяна в конструкцията на автомобила Ви трябва да е отразена в талона на МПС-то, и в тази връзка след 2март 2014 г. ще се наложида бъде вписан факта,че колата Ви може да работи освен на бензин и на пропан-бутан или метан.

За да бъде вписан в КАТ този факт, автомобила Ви ще трябва да е преминал съответния технически преглед и да притежавате документ от лицензиран орган, че системата е монтирана по технологичните изисквания. Всичко това ще струва (по експертни оценки)още финикийски знаци. За да се спестят тези пари, собствениците на автомобили с вече монтирани такива системи трябва до 2 март да впишат това в т.нар. „голям талон” на автомобила. Това се води вид пререгистрация на автомобила и се издава съответно нов талон, което по принцип е обявено, че ще струва 20 лв., но при условие,че автомобила е напълно изправен и т.н. Иначе реално всичко това излиза около стотак.

Имайки предвид,че приблизителния брой на автомобилите с газови уредби е около 1 млн. и срока е до 2 март, напълно логично е да се очаква(споменатите) километрични опашки много изхабени нерви и съответните рушвети, с една дума напълно типична нашенска картинка. Цялата тази „веселба” е благодарение на Министерството на транспорта и Наредба №Н-3/18.02.2013 г.

След 2 март 2014 г., за да регистрирате автомобил с газова уредба (без значение новомонтирана или заварено положение) ще трябва да минете през оторизиран сервиз или лаборатория, които ще извършат съответния преглед и ще ви издадат документ. Цената на услугата все още не се знае тъй като нищо все още не е уточнено. В България в настоящия момент има няколколаборатории, които имат право да одобряват изменение в конструкцията, но дори и те нямат право да сертифициратгазови уредби. Процедурата не е толкова страшна на пръв поглед, монтират Ви газовото, и имате 30-дневен срок да минете преглед и да го регистрирате като изменение на конструкцията в съответната лаборатория срещу допълнителни суми, а след това и в КАТ. До тук добре, но защо човек да си слага такава уредба, след като тези допълнителни разходи му „изяждат” и без това неголямата финансовата изгода, защото хората, които се решават да инвестират в такъв вид уредби се надяват да спестят някой друг лев, а не просто защото са заклети еколози. Защото освен стойността на самата газова система се плаща за монтажа й, и след това споменатите няколкостотин лева и така мнозина ще се замислят „За какво им е всичкото това тичане и пари след като няма да имам "далавера"?”.

А факта че няма бум на катастрофи и тежки произшествия с участието на автомобили с газови уредби, и съответно този вид автомобили не са опасни за движението по пътищата, говори единствено че мотивите за промяната на регистрационния режим на газовите уредби са единствено финансови, просто казано държавата иска да събере още пари. Както беше и с регистрационните номера – смениха ги с българското знаме на тях и се оказа... че трябвало да има флаг на Европейския съюз.

Да ни е честито!

Какво трябва да знаем за катaстрофите „За” или „Против” промивка на двигателя при смяна на маслото?

Подобни

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

Когато става дума за навигация в колата, мотоциклета или камиона, марката Garmin винаги изпъква със своите иновации и надеждност. Пътните условия...

Какво е серво усилвател на волана?

Какво е серво усилвател на волана?

Технологиите в областта на автомобилостроенето не спират да се развиват, като една от ключовите иновации, която променя играта за всеки шофьор, е...

Колко често трябва да обслужваме Мерцедес?

Колко често трябва да обслужваме Мерцедес?

Обслужването на Мерцедес е ключов елемент за поддържането на автомобила в оптимално състояние. Редовната поддръжка гарантира не само безопасността...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: