ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

„Консервация” на автомобила

like2 unlike0
Boris Prodanov 23 Aug 2013 Статии
8743
0
„Консервация” на автомобила

Често се налага возилото да бъде прибрано за по-голям период от време. Дори да разполагате с гараж, има си тънкости.

Колата изисква грижи дори когато не е на пътя. Започваме с намирането на покривало. Ако автомобилът е в гараж, няма нужда плътно да го обвивате – така само ще пречите на въздушната циркулация. Обаче ако ще стои на открито, добре е преди покривалото да поставите допълнителна изолация – най-подходящо е старо одеяло, което да поема влагата.

Естествено, това се прави след като сте измили основно колата. Подсушаването е 100% задължително, продават се специални защитни покрития, с които да предпазите както екстериора, така и интериора. Ако имате кожен салон, също купете препарат.

Калта вече сте я махнали, отстранете зацапванията с листа, насекоми и прочие. За да не се завъдят молци или други инсекти поставете репелент и ароматизатори.

Затварянето на прозорците преди поставянето на покривалото не е необходимо. Оставете до половин сантиметър пролука, за да гарантирате движението на въздуха и така да не се стигне до мухлясване.

Добре е да вдигнете колата на трупчета, ако няма да я карате по-сериозен период от време. Запазите ли гумите, те могат да се повредят. „Зазимяване” за по-кратък срок се прави с гумите, които обаче трябва да са напомпани под оптималното налягане.

Движещите се елементи и пантите се смазват стабилно.

Свещите е хубаво да се извадят и да се прикапе масло в цилиндрите. След това върнете свещите на мястото им, за да ги предпазите от ръждясване и клеясване.

Всички течности се оставят в колата. При необходимост долейте.

Ръчната спирачка не се се дърпа – тя също клеясва. Подпрете гумите, за да не „тръгне” возилото нянякъде.

Чистачките се махат, за да не залепнат за стъклото или да не оставят някакви следи по него. Друг вариант е да ги обвиете с PVC-фолио или хартия.

Акумулаторът задължително се откача. Иначе може да се наложи да купувате нов, когато връщате автомобила в движение.

Резервоарът с гориво се пълни почти догоре. Така ще го предпазим от корозия и в него няма да влезе влага.

Спирачната течност се източва напълно. Тя поема влага и след като е статична дълго време започва да разяжда тръбите.

С тези съвети спокойно можете да разчитате, че „прибраната” за по-следващ период от време кола ще тръгне когато трябва.

Познай по пушека от ауспуха проблемите на колата Основни проблеми на кормилната уредба

Подобни

Как се настройва FM трансмитер за кола

Как се настройва FM трансмитер за кола

Често ли слушате музика в колата, докато пътувате? Не харесвате ли музикалните парчета по радиото? Искате ли да слушате собствени записи,...

Как се изплащат щетите от сключена гражданска отговорност

Как се изплащат щетите от сключена гражданска отговорност

Всяка година собствениците на МПС трябва да сключат застраховка "Гражданска отговорност", която е задължителна и неотменима. Нейното...

Какво представляват тяговите акумулатори и за какво се използват

Какво представляват тяговите акумулатори и за какво се използват

Поддръжката на автомобила не е лесна работа. Да си купим кола е първото, но е и последно нещо, за което трябва да помислим. След това следват...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: