ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

„Консервация” на автомобила

like0 unlike2
23 Aug 2013 Статии
10565
0
„Консервация” на автомобила

Често се налага возилото да бъде прибрано за по-голям период от време. Дори да разполагате с гараж, има си тънкости.

Колата изисква грижи дори когато не е на пътя. Започваме с намирането на покривало. Ако автомобилът е в гараж, няма нужда плътно да го обвивате – така само ще пречите на въздушната циркулация. Обаче ако ще стои на открито, добре е преди покривалото да поставите допълнителна изолация – най-подходящо е старо одеяло, което да поема влагата.

Естествено, това се прави след като сте измили основно колата. Подсушаването е 100% задължително, продават се специални защитни покрития, с които да предпазите както екстериора, така и интериора. Ако имате кожен салон, също купете препарат.

Калта вече сте я махнали, отстранете зацапванията с листа, насекоми и прочие. За да не се завъдят молци или други инсекти поставете репелент и ароматизатори.

Затварянето на прозорците преди поставянето на покривалото не е необходимо. Оставете до половин сантиметър пролука, за да гарантирате движението на въздуха и така да не се стигне до мухлясване.

Добре е да вдигнете колата на трупчета, ако няма да я карате по-сериозен период от време. Запазите ли гумите, те могат да се повредят. „Зазимяване” за по-кратък срок се прави с гумите, които обаче трябва да са напомпани под оптималното налягане.

Движещите се елементи и пантите се смазват стабилно.

Свещите е хубаво да се извадят и да се прикапе масло в цилиндрите. След това върнете свещите на мястото им, за да ги предпазите от ръждясване и клеясване.

Всички течности се оставят в колата. При необходимост долейте.

Ръчната спирачка не се се дърпа – тя също клеясва. Подпрете гумите, за да не „тръгне” возилото нянякъде.

Чистачките се махат, за да не залепнат за стъклото или да не оставят някакви следи по него. Друг вариант е да ги обвиете с PVC-фолио или хартия.

Акумулаторът задължително се откача. Иначе може да се наложи да купувате нов, когато връщате автомобила в движение.

Резервоарът с гориво се пълни почти догоре. Така ще го предпазим от корозия и в него няма да влезе влага.

Спирачната течност се източва напълно. Тя поема влага и след като е статична дълго време започва да разяжда тръбите.

С тези съвети спокойно можете да разчитате, че „прибраната” за по-следващ период от време кола ще тръгне когато трябва.

Познай по пушека от ауспуха проблемите на колата Основни проблеми на кормилната уредба

Подобни

Защо да използваме професионални ръчни инструменти?

Защо да използваме професионални ръчни инструменти?

Изборът на професионални ръчни инструменти ще окаже решаващо въздействие за успеха на всеки проект, независимо дали сте любител, или опитен...

Защо да сключим каско на колата?

Защо да сключим каско на колата?

Автомобилът е ценно имущество, което ни дава свободата да пътуваме, да превозваме семейството и приятелите си и да се придвижваме ефективно в...

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

Когато става дума за навигация в колата, мотоциклета или камиона, марката Garmin винаги изпъква със своите иновации и надеждност. Пътните условия...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: