ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

„Консервация” на автомобила

like2 unlike0
Boris Prodanov 23 Aug 2013 Статии
7258
0
„Консервация” на автомобила

Често се налага возилото да бъде прибрано за по-голям период от време. Дори да разполагате с гараж, има си тънкости.

Колата изисква грижи дори когато не е на пътя. Започваме с намирането на покривало. Ако автомобилът е в гараж, няма нужда плътно да го обвивате – така само ще пречите на въздушната циркулация. Обаче ако ще стои на открито, добре е преди покривалото да поставите допълнителна изолация – най-подходящо е старо одеяло, което да поема влагата.

Естествено, това се прави след като сте измили основно колата. Подсушаването е 100% задължително, продават се специални защитни покрития, с които да предпазите както екстериора, така и интериора. Ако имате кожен салон, също купете препарат.

Калта вече сте я махнали, отстранете зацапванията с листа, насекоми и прочие. За да не се завъдят молци или други инсекти поставете репелент и ароматизатори.

Затварянето на прозорците преди поставянето на покривалото не е необходимо. Оставете до половин сантиметър пролука, за да гарантирате движението на въздуха и така да не се стигне до мухлясване.

Добре е да вдигнете колата на трупчета, ако няма да я карате по-сериозен период от време. Запазите ли гумите, те могат да се повредят. „Зазимяване” за по-кратък срок се прави с гумите, които обаче трябва да са напомпани под оптималното налягане.

Движещите се елементи и пантите се смазват стабилно.

Свещите е хубаво да се извадят и да се прикапе масло в цилиндрите. След това върнете свещите на мястото им, за да ги предпазите от ръждясване и клеясване.

Всички течности се оставят в колата. При необходимост долейте.

Ръчната спирачка не се се дърпа – тя също клеясва. Подпрете гумите, за да не „тръгне” возилото нянякъде.

Чистачките се махат, за да не залепнат за стъклото или да не оставят някакви следи по него. Друг вариант е да ги обвиете с PVC-фолио или хартия.

Акумулаторът задължително се откача. Иначе може да се наложи да купувате нов, когато връщате автомобила в движение.

Резервоарът с гориво се пълни почти догоре. Така ще го предпазим от корозия и в него няма да влезе влага.

Спирачната течност се източва напълно. Тя поема влага и след като е статична дълго време започва да разяжда тръбите.

С тези съвети спокойно можете да разчитате, че „прибраната” за по-следващ период от време кола ще тръгне когато трябва.

Познай по пушека от ауспуха проблемите на колата Основни проблеми на кормилната уредба

Подобни

Осчетоводяване при закупуване на лек автомобил и разходите по него

Осчетоводяване при закупуване на лек автомобил и разходите по него

При придобиване на лек автомобил се разглеждат абсолютно всички детайли по осчетоводяването му. От особена важност е предварителната подготовка,...

Пътна помощ и репатрак по време на коледните празници

Пътна помощ и репатрак по време на коледните празници

Наближават коледните празници. Децата ще излязат в зимна ваканция и цялото семейство ще има време и възможност да попътува малко – на...

Висок или нисък клиренс: решете сами!

Висок или нисък клиренс: решете сами!

Клиренсът е действителното разстояние от долната страна на колата до повърхността на пътя. Защо този параметър е важен, ще обясним в статията.

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: