ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Колко често и защо трябва да се сменят амортисьорите?

like0 unlike0
24 Jan 2014 Статии
22536
2
Колко често и защо трябва да се сменят амортисьорите?

Според направени замервания за 1 километър пробег амортисьора сработва около 5000 – 7000 пъти, това умножено по показанията на километража на автомобила Ви, дава много ясна представа за какво натоварване става въпрос. В какво точно се състои работата на амортисьора? Ами много просто, той забавя или по-точно погася амплитудата и честотата на вертикалните колебания на автомобила породени от пружините на окачването и поддържа максимално добро сцепление на гумата с настилката. От друга страна триенето в амортисьора по време на работа, качеството на пътната настилка и дори маниера ни на шофиране определят амортисьора повече като консуматив отколкото като дълготраен елемент от превозното средство (колкото и да не  ни се иска).

Амортисьорите не подлежат на ремонт а на замяна с нови. Самата процедура не е толкова проста като смяната на гума и се извършва в сервиз. Всичко това съответно струва не малко пари, и въпроса е „Струва ли си да се охарча след като колата така и така си върви със старите амортисьори и даже вози по-меко?”.

Според практиката не само у нас но и в къде къде по-развитите по отношение на автомобилна и сервизна култура страни в Европа, голяма част от автомобилите си се движат с частично или напълно износени амортисьори. Това е разбираемо от гледна точка на това че докато без спирачки никой няма да тръгне с колата си, то с разбити амортисьори можеш да си караш колкото и където искаш. 

До какво може да доведе това? Според тестове с износени амортисьори при скорост от 80 км/ч спирачния път се увеличава средно с около 2,6 м., при автомобили без ABS/ESP, а при наличието им разликта може да достигне до 5,8 м. А ако пътят е мокър авквапланинг може да се появи още при 109 км/ч., а с изправни амортисьори едва при 125 км/ч. Този ефект се получава поради факта че колелото без сцепление с настилката става неуправляемо. А при износен амортисьор колелото по-често и за по-дълго време е без сцепление, поради това че при среща с някакъв вид препядствие гумата отскача от настилката и под действието на пружината се връща и пак отскача от настилката, и липсата на работещ амортисьор който да погаси тези вертикални колебания оставят гумата по-дълго време без сцепеление.

Резултатите от това са по-голям спирачен път (особено на натоварен автомобил или при наличието на някакво ремарке), намалена устойчивостта на автомобила в завои, по-бързо износване на осталите части на окачването, неправилното износване на гумите, намаляване на управляемостта. Амортисьорите на средностатистически автомобил имат пробег от около 60 -75 хил. километра, но това е много условно защото живота им зависи основно от качеството на настилката. Примерно аморстисьори на автомобил който се движи основно по магистрала ще имат по-голям пробег отколкото амортисьори на същата марка и модел кола, но използвана на второстепенни междуселски пътища.

Износването на амортисьорите става постепенно и почти незабележимо (а не както да ти изгори лампата на фара) и шофьора привиква към поведение на колата и това е един от основните фактори „против” смяната на амортисьорите.

Няколко правила при смяна на амортисьори:

Не сеняйте само един амортисьор на ос – ако например от строя е излязъл преден десен амортисьор, то не сменяйте само него защото работните характеристики на новия и стария амортисьор са много различни, което ще окаже голямо влияние на управляемостта на автомобила

Преди смяна на предни амортисьори е добре да направите диагностика на останалите части на окачването и да замените износените части.

Преди смяната новите амортисьора задължително трябва да се поставят в работно положение, заради съхранение и транспортиране в хоризонтално положение има кратка процедура за въвеждането им в работно състояние:

  • обърнете амортисьора с горната част надолу и задръжте 2-3 сек.;
  • в това положение приберете амортисьора максимално и задръжте 2-3 сек.;
  • в прибрано положение обърнете амртисьора с горната част нагоре и задръжте 2-3 сек.;
  • отпуснете амортисьора и го изчакайте да се „разтегне” или му помогнете бавно и изчакайте 5 сек.;
  • повторете процедурата 4 – 5 пъти;
  • след завършването на процедурата оставете амортисьора във вертикално положение до монтирането му на автомобила.

След смяна на предни амортисьори винаги правете диагностика и реглаж на предното окачване.

Кога и какви добавки да ползваме за дизелов двигател? Как да помогнем на колата в студа

Подобни

Защо да използваме професионални ръчни инструменти?

Защо да използваме професионални ръчни инструменти?

Изборът на професионални ръчни инструменти ще окаже решаващо въздействие за успеха на всеки проект, независимо дали сте любител, или опитен...

Защо да сключим каско на колата?

Защо да сключим каско на колата?

Автомобилът е ценно имущество, което ни дава свободата да пътуваме, да превозваме семейството и приятелите си и да се придвижваме ефективно в...

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

Когато става дума за навигация в колата, мотоциклета или камиона, марката Garmin винаги изпъква със своите иновации и надеждност. Пътните условия...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

1
Хубава статия, когато дойде време за смяна можете да потърсите цени за вашия автомобил на https://www.autopower.bg/amortisiori.html
Bilstein
15 Feb, 09:29ч.
При вас всичко е с голяма НАДЦЕНКА.Купуваш 2 амортисьора и ...плащаш за 3!Не мерси!
Напиши коментар..
Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: