ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Кога и какви добавки да ползваме за дизелов двигател?

like0 unlike0
17 Jan 2014 Статии
31815
0
Кога и какви добавки да ползваме за дизелов двигател?

Двигателя нещо се „мъчи”, колата е мудна... ами първата причина може да е заради нещото което са Ви наляли в никому неизвестната бензиностанция в последното село през което минахте. Вариантите са следните: първо да източите горивото и да промиете резервоара, доста сложен и скъп вариант, втория да допълните резервоара с качествено гориво и да се надявате че двигателя Ви ще преживее поредния експеримент на някой съвременен алхимик и третият да си изберете някой красив и многообещаващ флакон с добавка за горивото с цел да докарате някакво подобие на нафта на „нещото” което са Ви наляли в резервоара.

Както писах първия вариант е най-добър за колата Ви, но е в обратнопропорционална зависимост спрямо съдържанието на портфейла Ви. Втория вариант, е най-лесно изпълним, но има риск за двигателя и горивната система. Третия вариант, като че ли е най-приемлив от финансова, и техническа гледна точка. Само че е има едно „но”, за да го приложите трябва да знаете точно какво искате да коригирате в течността която сте наляли.

Добавките за дизелови двигатели са основно четири вида, цетан-коректори, смазващи добавки, антигел (против замръзване) добавки и почистващи. Има и т.нар. универсални, но веднага ще кажа че те са комбинация от всички отделни видове и разбира се универсалността им е гаранция за невеликите резултати които могат да постигнат, но и те си имат заслужено място в системата автомобил гориво.

  • цетан-коректорите, както се предполага от наименованието им повишават цетановото число на дизеловото гориво, което съответно повишава способността им за възпламеняване дава икономия и повишава екологичните показатели;
  • смазващите присадки предпазват горивната система и двигателя от износване;
  • антигел добавките предпазват горивото от замръзване и поддържат гъстотата му в подходящи работни граници;
  • почистващите добавки премахват отлаганията по разпръскващите дюзи и цялата горивна камера (бутала и цилиндри).

По своята същност дизеловия двигател е много по-чувствителен към качеството на горивото в сравнение с бензиновия си събрат. Това се обуславя от факта че образуването на гориво-въздушната смес се извършва не някъде си, а направо в цилиндрите и то за много кратко време. Освен това се разчита на способността на гориво-въздушната да се самовъзпламеняване, а не принудително с искра както е при бензина. Общо взето много и различни условия трябва да са изпълнени за ефективната работа на дизеловия двигател.

Кога и как да ползваме добавките?

Ако нямате претенции към работата на двигателя Ви, ползването на добавки въобще не е задължително. Както писах по-горе свойствата на горивото които подобряват добавките са различни и естествено при приложението им си има определена логика.

През лятото е добре да имате бутилка универсална добавка, която обикновено върши много добра работа, когато двигателя Ви не се чувства добре след като сте заредили, на неизвестна бензиностанция. Също така може да се използват и специализираните, цетан-коректори и/или смазващи добавки, и разбира се абсолютно логично е защо през лятото не Ви е нужна антигел добавката, освен ако не живеете на някой от полюсите, където средната дневна температура е под нулата.

През зимата пък антигел добавката е логично да се ползва почти постоянно защото ще препазва горивото Ви от замръзване. Много е важно да знаете че ефект от антигел добавките има когато те са добавени в горивото преди да започне процеса на кристализация на парафина и в последствие сгъстяването и замръзването. Наливането на добавка дори и в двойни и тройни количества в резервоар със замръзнало вече гориво не помага, дори по-лошо при опит да се запали двигателя само може допълнително да задръстите горивната система. Единствения вариант в случая е престоя на превозното средство минимум няколко часа в топъл гараж. Освен антигел добавките зимата е добре да ползвате смазваща добавка, тъй като тя прави „студения старт” по-лесен и предпазва двигателя от износването което през зимата е по-голямо заради работата на двигателя при по-ниска температура, особено на „празни обороти”.

Цетан-коректорите са много подходящи да се ползват при дълъг път, заради икомията и по-добрата работа на двигателя. Смазващи добавки е добре да се ползват ако двигателя Ви е нов или току-що е преминал основен ремонт и се нуждае от разработване.

С почистващите добавки препоръчвам да действате по-внимателно и не използвайте ударни дози в началото, особено за двигатели с голям пробег, разбира се на чисто нови двигатели е безсмислено изобщо да се прилагат.

Сменяйте филтрите навреме Колко често и защо трябва да се сменят амортисьорите?

Подобни

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

Когато става дума за навигация в колата, мотоциклета или камиона, марката Garmin винаги изпъква със своите иновации и надеждност. Пътните условия...

Какво е серво усилвател на волана?

Какво е серво усилвател на волана?

Технологиите в областта на автомобилостроенето не спират да се развиват, като една от ключовите иновации, която променя играта за всеки шофьор, е...

Колко често трябва да обслужваме Мерцедес?

Колко често трябва да обслужваме Мерцедес?

Обслужването на Мерцедес е ключов елемент за поддържането на автомобила в оптимално състояние. Редовната поддръжка гарантира не само безопасността...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: