ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Климатик или климатроник?

like0 unlike2
08 Jun 2013 Статии
19152
0
Климатик или климатроник?

От физична гледна точка климатикът и климатроникът имат еднакви принципи на действие. Но нека не се заблуждаваме – по функциите си това са 2 сравнително различни уреда, които правят пребиваването в колата по-приятно.

Технически управлението на вентилатора и “студено или топло” е поставено на различни основи. Климатикът “чака” да вземете решение, докато климатроникът автоматично си наглася температурата.

Визуално също има разлики. Пултът за управление на климатроника е електронен и чрез него се въвежда необходимата температура (обикновено в градуси Целзий). Климатикът е доста по-примитивен – механична конзола, която може да се завърти наляво или надясно определя дали ще е студено или топло.

Климатроникът щади здравето, защото не позволява температурни колебания в купето. Или поне те са минимални. За климатика шофьорът отговаря и често просто забравя за го пренагласи.

Очевидно е защо става така. Електрониката нон-стоп следи каква е външната температура и каква е тази в автомобила. Когато се зададе някаква температура климатроникът сам решава (водейки се от датчиците) колко да охлади или загрее въздухът, който постъпва в купето. Същото важи и за скоростта на потока, която се определя от оборотите на вентилатора. Те също са под електронен контрол.

Климатикът няма такива екстри и непрекъснато се нуждае от човешка намеса. Трябва да се следи и температурата, и оборотите на вентилатора. Обикновено се стига до сериозни разлики на атмосферата “вътре” и “вън”, което пък отваря портите на простудните заболявания.

Нормално е да се твърди, че климатроникът е еволюция на климатика. Последният е създаден по-рано, но пък усъвършенстването му води до първия автоматичен модел, който с потенциометър може да си мени температурата. Климатроникът е последен писък на модата. Няма механика, всичко е електронно. На дигитален дисплей се задава необходимата температура. Първи е 2-зоновият климатроник, после идва и 4-зоновият. Споменатите “зони” са в купето, където има и датчици. Там се поддържат и необходимите температури. Може на седалката на шофьора да е 24 градуса, а на задната – 21. Или “шахматно” – 20 – 21 – 22 – 23. Както сами решите.

Никой не се е родил научен да управлява климатроник. Има упътвания за всяка марка и модел. Трудно ще се объркате, защото нещата над 90% съвпадат независимо от автомобила, който карате.

А като прегледаме горенаписаното става ясно, че климатроникът е за предпочитане. Макар и по-сложен и скъп, той спестява нерви, а и щади здравето.

Имобилайзерът не пази на 100% Що е то газов дизел и възможно ли е въобще дизел на газ?

Подобни

Защо да използваме професионални ръчни инструменти?

Защо да използваме професионални ръчни инструменти?

Изборът на професионални ръчни инструменти ще окаже решаващо въздействие за успеха на всеки проект, независимо дали сте любител, или опитен...

Защо да сключим каско на колата?

Защо да сключим каско на колата?

Автомобилът е ценно имущество, което ни дава свободата да пътуваме, да превозваме семейството и приятелите си и да се придвижваме ефективно в...

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

Когато става дума за навигация в колата, мотоциклета или камиона, марката Garmin винаги изпъква със своите иновации и надеждност. Пътните условия...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: