ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Имобилайзерът не пази на 100%

like2 unlike0
Boris Prodanov 30 May 2013 Статии
14027
1

Имобилайзерът не пази на 100%

Имобилайзерът не пази на 100%
/add_images/news/052013/s_key_312.jpg
  1. Имобилайзерът не пази на 100%

Всички коли, които са произведени на Запад след 1994 г., получават имобилайзери, а руснаците го имат във возилата си от 2000 г.

Това устройство предпазва от крадци. Активира се при изваждането на ключа и блокира запалването на автомобила. В ключа има „джаджа” която приема и предава сигнали (транспондер). Тя генерира при всяко ново запалване нов код в електронната система. При положение, че ключът е запазил този шифър, той може да стартира колата. Иначе се включва алармата или просто двигателят не тръгва.

Има си и особености. Например за Seat, Skoda, Audi, VW имобилайзерът е инсталиран в таблото. (Единствено по-старите модели правят изключение. Там устройството в специална ложа под таблото.) Различните модели имат и усложнени „версии” на имобилайзери. Например, възможно е той да бъде интегриран с бордовия компютър. Или пък сигналът да се обработва от моторния компютър и тогава да се предава на запалването.

Всички тези възможности обаче са направени с една-едничка цел: да не може всеки, който поиска да запали колата Ви и да потегли с нея.

Както писахме по-горе, гаранция да не стават грешки са генерираните кодове. При съвпадение колата се стартира.

Добре е да се знае, че двигателят гасне, ако някъде се появи грешка. (При Fordдори няма запалване.) Програмата забранява да се изпълни процедурата. Страшно става обаче, ако си загубите ключа, защото дори да смените стартерния патрон, нищо не се променя. Единият вариант е да получите нов ключ от дилъра, но това отнема от 2 до 4 седмици. И това не винаги е възможно, защото понякога е възможно да има нужда от подмяна на цялата система. А това като нищо рипа до няколко хиляди лева.

Когато грешката стане обаче, има фирми, които могат да решат проблема. Дали обаче ще им се доверите е съвсем друга тема. Но е възможно да се изработи нов ключ по последния код в имобилайзера. Резервен вариант е деактивиране на устройството по софтуерен път.

По този начин установяваме, че ако има вложена достатъчно криминална енергия, няма невъзможни неща.

Често при фабрични имобилайзери и опит да се ползва друг ключ дори привидно правилно препрограмирани устройства не позволяват стартиране на колата. Това от една страна е хубаво, но пък от друга създава проблеми и често отиват доста средства за диагностика на системата и електрическите вериги.

Иначе лесно можете собственоръчно да си направите имобилайзер. И то без кодове и компютри. Прегледайте приложената схема и ще видите, че често елементарната хитрост също върши работа, не само техниката за хиляди долари.

Но при всички случаи не губете ключа на колата.

Избор на парктроник система Климатик или климатроник?

Подобни

Как се изплащат щетите от сключена гражданска отговорност

Как се изплащат щетите от сключена гражданска отговорност

Всяка година собствениците на МПС трябва да сключат застраховка "Гражданска отговорност", която е задължителна и неотменима. Нейното...

Какво представляват тяговите акумулатори и за какво се използват

Какво представляват тяговите акумулатори и за какво се използват

Поддръжката на автомобила не е лесна работа. Да си купим кола е първото, но е и последно нещо, за което трябва да помислим. След това следват...

Защо не трябва да подценявате автоаксесоарите като грижа за колата?

Защо не трябва да подценявате автоаксесоарите като грижа за колата?

Автоаксесоарите в никакъв случай не бива да бъдат подценявани при грижата за колата. Сега ще разберем кои са полезните допълнения при поддръжката...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

1
KALIN STOYANOV 09 Sep, 14:47ч.
KADE E SHEMATA
Напиши коментар..
Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: