С поскъпването на горивото всеки месец, пред нас изскача въпроса защо да изберем газов инжекцион за своя автомобил и какво ползи ще ни донесе?
Често се задава въпроса, който вълнува всички, искащи да спестят от разхода си за гориво – какво ще стане, ако сложа газов инжексион? Независимо, че отговора е строго индивидуален за всеки автомобил, то едно и също може да се каже в общия случай – ще намалим разхода, ще станем “по-зелени” и при правилен монтаж, ще увеличим живота на двигателя ни.
За да съхраним двигателя си, както и да избегнем аварии, е нужно често да наблюдаваме:
- M.A.P. Сензорът
- Дебитомерът
- Регулатора на празния ход
- Смукателният колектор
- Датчикът за температура на входящия въздух
- Запушването на бензиновите инжекциони
- Счупване на кутииния филтър или колекторите за смукване
Често хората, минали на газов инжекцион, забелязват следните промени в работата на автомобила:
- В следствие от гърмене и луфт в защитните клапи се забелязва неравномерна работа на атомобила.
- Променят се оборотите, което е нормално (различно октаново число)
- Загуба на не повече от 10% от мощността на автомобила (поради типа гориво)
- Висок разход на гориво при градско шофиране, но само при вентилираните двигатели
- Зачестено гаснене при потегляне (най-вече заради навика и свикването с горивото)
- Възможна поява на грешка в борд компютъра, заради новото “тяло” в автомобила
Споменатото горе може да се избегне, ако поставите газов инжекцион. И в случай, че все още не сте наясно - газовият инжекцион е ниво нагоре от само газовата уредба.
Както при бензина, така и при газта (пропан бутан или метан), горивото не се поддава директно в двигателя, а претърпява смесване, калкулирано от компютър след което се инжектира много прецизно в двигателя. Този тип газова инжекционна система се определя като “COMMON RAIL”.
В следствие от написаното, можем да кажем, че системата притежава познатите предимства, присъщи на инжексионната система:
- минимален разход на горивната смес
- избягват се “обратен огън” и “гърмене” ефектите
- появява се нищожна загуба на мощност
На база това и правилното монтиране на инжекционна, ние печелим:
- по-качествено изгаряне на газта
- оптимизация на консумираното гориво
- по-малко вредни емисии в атмосферата
И в случай, че не сме успели да Ви убедим, ето още няколко предимства на системата:
- Не е нужно да закупувате и монтирате емулатор за инжекционите, тъй като работата се върши от газовият компютър.
- Нищо не се променя при фунциите на бензиновия компютър, защото и газта работи с тях.
- Емулирането на ламбда сондата не е задължително, даже излишно. Това е поради правилното дозиране на газта.
- Високо-технологичните газови инжекцони "Фобос" се интегрират в автомобила без никакви проблеми, което говори за добра работа и в бъдеще с алтернативното гориво.
- Малко физическо износване на инжекционите и по-дълъг живот на двигателя на автомобила, при правилния монтаж на системата.
- Правилната дозировка на сместа и инжекцията позволява на шофьора на не забелязва падането с 10% от мощността на автомобила.
- Газовата инжекционна система от “ФОБОС” е интелигентно решение, което може да информиран за причината, поради която автомобилът преминава на бензин;
-
Собственикът на газовата инжекционна система “ФОБОС” ще има свободата да избира между три режима на управление:
- „нормален”, в който параметрите се настройват както на бензин,
- „икономичен” подходящ за таксита, и
- режим с повишена мощност за желаещите да карат спортно.