ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Спорт на 4 гуми

Техническите проблеми за българите продължиха и в третия етап
0 0
Speed-Press
09 Jan 2014

След безсънна нощ и 18-часов втори етап техническите проблеми за Орлин Алексиев и Пламен Николов продължиха и в отсечката от Сан Рафаел до Сан Хуан. Двамата успяха да се доберат до бивака в 5 ч. сутринта след 6-часов престой за поправяне на автомобила. Проблемите с горивната система продължиха заради некачественото дизелово гориво, налято в автомобила на бензиностанция на порта след освобождаването на колата от ферибота. След това горивото е разяло гумата в резервоара, която предпазва вътрешния обем от резки колебания. По време на етапа са се счупили двете горивни помпи. Също така екипажът е попаднал във фешфеш, който много е забавил българския Fiat.В сряда предстои още по-труден и дълъг етап от Сан Хуан до Чилечито, с дължина 868 км, от които 501 км са скоростни.Етап №3 се оказа много сложен дори за някои от фаворитите. Безапелационният лидер при ATV-тата Маркос Патронели едва спаси живота си при инцидент, в който четириколката му беше напълно унищожена след падане от висока пропаст. Аржентинецът е добре, но състезанието за него приключи.

Драматичен втори етап за българите в Дакар
0 0
Speed-Press
08 Jan 2014

Родният екипаж Орлин Алексиев и Пламен Николов завършиха втория етап от рали Дакар 2014 с огромно закъснение и на 102-ро място след редица премеждия. Дългият 800 км етап включваше 433 състезателни километра, от които 60 км дюни. Още преди тях обаче започват проблемите за българите. „След началото на скоростния етап дадохме газ и изпреварихме поне 50 коли в сухата река. Счупихме обаче задна щанга и преден накрайник. При ремонтирането може да не сме завили правилно всичко и задната дясна гума имаше огромни вибрации. След това колата започна да губи мощност, откъдето дойде и загряването. Така влязохме в дюните. Редувахме се с Пламен да си показваме пътя през нощта с фенерче. Затъвахме няколко пъти, а веднъж ни помогна бързата асистенция на другия Fiat в състезанието. Бяхме затънали в дюните заедно с Panda-та. Ударихме силно една дюна, при което нараних десния си крак в арматурното табло“, коментира Орлин Алексиев веднага при пристигането си в бивака в края на лиазона в шест часа сутринта местно време. За сравнение Стефан Петерханзел финишира етапа в 15,00 предходния ден.  

Българите стартираха уверено Дакар 2014
0 0
Speed-Press
06 Jan 2014

Българският екипаж Орлин Алексиев/Пламен Николов стартираха участието си в Дакар 2014 с 58-о време. Първата отсечка се проведе от Росарио до Сан Луис и бе с дължина 809 км, от които 180 състезателни. В лиазона двамата получиха техническа повреда в клемата на датчика за коляновия вал, която се бе откъснала поради вибрациите. По-късно двамата българи изпитваха трудности с невероятната жега, която ги принуди да карат по-внимателно.

Труден технически преглед за българския екипаж на „Дакар 2014“
0 0
Speed-Press
03 Jan 2014

Повишени критерии и променени технически правила от предходната година затрудниха българския екипаж Орлин Алексиев и Пламен Николов в „Дакар 2014“ преди началото на състезанието. Вчера Bulgaria off-road team взе пристигналите с ферибот от Европа до порт в близост до Буенос Айрес състезателен автомобил FIAT Freemont, репортерски Hyundai Santa Fe, асистентски камион Mercedes-Benz 1848 Т5 и кемпер FIAT, след което екипът се отправи към Росарио. Градът е домакин на старта на тазгодишното издание на най-престижното офроуд състезание на планетата. Техническата проверка се проведе в Rosario City Center, а по-строгите технически изисквания и промени от 2013 принудиха родния екипаж да премине проверката ден по-късно от планираното. 

Шумахер остава в кома
0 0
Speed-Press
02 Jan 2014
Седемкратният световен шампион във Формула 1 Михаел Шумахер остава в кома според думите на професор Жан-Франсоа Пайен, завеждащ отделението по реанимация в болни
Шумахер в критично състояние
0 0

30 Dec 2013

Легендата на Ф1 е в кома и състоянието му е сериозно

Ferrari показа двигателя за сезон 2014 в F1
0 0
Speed-Press
20 Dec 2013

На специална церемония в Маранело бе представен новият двигател на Ferrari за сезон 2014 г. във Формула 1. Агрегатът е 1,6-литров с турбо и трябва да бъде с 30% по-икономичен от досегашните атмосферни 2,4 V8. "В резултат на правилата за 2014 г. вече не говорим просто за двигатели, а за  силови агрегати. Заедно с турбокомпресора има и електромотор, който действа като генератор и регенерира енергия от изгорелите газове. Също така има и втори електромотор за регенериране на кинетична енергия от спирането, но почти двойно по-мощен от този, който използваме в момента. Акумулаторната батерия също е двойно по-мощна, но остава монтирана под резервоара", коментира Лука Марморини, шеф на двигателите във Ferrari.  

Уестърн с пилотите на Red Bull в Дакар (Видео)
0 0
Speed-Press
16 Dec 2013

Стартът на рали "Дакар" е на 5 януари, а пилотите на Red Bull Desert Wings вече са готови за битка. Мотоциклетисти, автомобилисти и камионджии се събраха в Испания за подготовка за състезанието и заснемане на фотосесия с уестърн мотиви. 

Жан Тод иска постоянни номера в F1
0 0
Speed-Press
11 Dec 2013

Президентът на FIA Жан Тод подкрепя идеята за постоянни номера във Формула 1. В момента състезателните номера зависят от класирането на отборите при конструкторите в предходната година. През 70-те и 80-те Жил Вилньов караше с любимия си номер 27, а Найджъл Менсъл се разпознаваше лесно от съотборника му в Williams с червената петица. 

Дават двойно точки в последния кръг на F1
0 0
Speed-Press
10 Dec 2013

Броени дни след избирането на Жан Тод за втори мандат като президент на FIA организацията одобри пакет радикални промени, които отлежаваха дълги години. Още от следващата година всички пилоти могат да изберат постоянен състезателен номер за кариерата си, подобно на MotoGP. Световният шампион запазва № 1, стига да го иска, а останалите ще избират от 2 до 99. Приоритет за номера има пилотът, класирал се по-напред в шампионата през предходната година.  

Най-четени

Коментари