На специална церемония в Маранело бе представен новият двигател на Ferrari за сезон 2014 г. във Формула 1. Агрегатът е 1,6-литров с турбо и трябва да бъде с 30% по-икономичен от досегашните атмосферни 2,4 V8. "В резултат на правилата за 2014 г. вече не говорим просто за двигатели, а за силови агрегати. Заедно с турбокомпресора има и електромотор, който действа като генератор и регенерира енергия от изгорелите газове. Също така има и втори електромотор за регенериране на кинетична енергия от спирането, но почти двойно по-мощен от този, който използваме в момента. Акумулаторната батерия също е двойно по-мощна, но остава монтирана под резервоара", коментира Лука Марморини, шеф на двигателите във Ferrari.
Името на агрегата е 059/3, но развитието му тепърва започва. От 2014 г. отборите имат право само на 5 мотора на сезон и за всеки друг използван се налага наказание със загуба на позиции в класификацията. Същото се отнася за идентичния брой на турбокомпресори, двата модула на енергийната система за регенериране и електрониката.
По време на презентацията отборът показа двигателите на най-важните си коли за последните 6 десетилетия.