На тази дата
29 Nov
1910 - Ърнест Е. Сирин от Чикаго получава патент за устройство регулиращо уличното движение. Това бил първия в историята патент за подобен вид конструкции.
28 Nov
1890 - в Щутград официално е регистрирана автомобилната компания Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG).
27 Nov
1901 - почива Клемент Студебейкър (1831-1901), американски индустриалец и основател на знаменитата семейна фирма. Той започва дейсността си като ковач и собственик на занаятчийница за ремонт на фургони, не след дълго заедно със своите братя съзадава фирма за производство на фургони за заселниците на американския Запад. Компанията произвежда повече от 750 хил. фургона, а през 1897 г. започва производството и на автомобили.
26 Nov
1927 - официално е представен пред публика новия Ford - Модел А. Този автомобил успешно заменя легендарния Модел Т, който се произвежда от 1908 до 1927 г. Модел А в САЩ ще се произвежда до 1931 г., и през 1932 г. производството му преминава в СССР.
25 Nov
1844 - ражда се немският инженер Карл Бенц (1844 - 1929), който развива идеята за автомобила, разработва двигател, шаси, защитава свойте изобретения с патенти и организира производство. Основаната от Бенц компания през 1926 г. се обединява с компанията Daimler.
24 Nov
1902 - основан е Санкт Перербургския автомобилен клуб - СПАК.
1903 - Клайд Коулман получава американски патент № 745157 за изобретението си електрически стартер за автомобил. Именно изобретението на Коулман по-късно е усъвършенствано от Чарлз Кетеринг и е въведено в масаова употреба.
23 Nov
1919 - Енцо Ферари за първи път участва в автомобилно състезание. Той се състезава за тима на CMN, където го урежда неговия приятел Уго Сивоки. В този пръв следвоенен италиански кръг Енцо постига четвърти резултат.
22 Nov
20 Nov
1907 - бившата каретна компания McLaughlin Carriage Company се преобразува на автомобилната фирма McLaughlin Motor Car Company Ltd. със седалище в град Ошава, провинция Онтарио, Канада. По-късно компанията става собственост на Buick.
21 Nov
1895 - в Англия е регистрирана компанията British Motor Syndicate с основен капитал 150 хил. лири стерлинги. За започване на основната си дейност - автомобилостроене, новата фирма купува патенти от Даймлер и Майбах на стойност 350 хил. марки.

На тази дата












