ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Водородните клетки – полезни или не

like0 unlike0
Boris Prodanov 07 May 2013 Статии
29751
4

Водородните клетки – полезни или не

Водородните клетки – полезни или не
/add_images/news/052013/s_cell_357.jpg
  1. Водородните клетки – полезни или не
  2. Водородните клетки – полезни или не
  3. Водородните клетки – полезни или не

Т. нар. „Hidrogen Cell Technology” е практическото начало на човешката мечта да направи кола, която се движи с гориво... вода! По-познати като „водородни клетки” иновативните екстри към автомобила имат и доста по-различен принцип на действие от общоприетия. Макар и да съществуват 100% водородни возила, в тази технология се повишава коефициентът на полезно действие на двигателя с вътрешно горене – бил той дизелов, бензинов или на природен газ. Водородът в клетката се образува по известната химична формула на разлагане на водата Н2О на 2 молекули водород и 1 кислород. Получава се йонизиран газ ННО (наречен Браунов), който всъщност е продукт от работата на споменатите водородни клетки. Те са генератор на водород чрез електрохимични процеси. В структурата им са включени поредица метални плочки от неръждаема стомана, които са свързани с електроди и потопени във вода.

Полученият Браунов газ е добавка към основното гориво и ускорява изгарянето на гориво-въздушната смес в цилиндрите на мотора. Според фирмите, предлагащи водородни клетки, има възможност да се стигне до 50-процентно увеличаване на пробега на колата, а цените започват някъде от 400 лв.

Самият ННО-газ изгаря на 100% и развива до около 6000 целзиеви градуса. При тези температури логично е и самата гориво-въздушна смес да се възпламенява и запалва с по-голяма ефективност. В действителност се получава точно така, а като допълнителен плюс е намалянето на нагар и твърди частици.

Естествено, монтирането на такава клетка в колата не е съвсем просто. Освен клетката, към мотора е необходимо газът на Браун да се отвежда със специален вакуум маркуч за комбиниране с гориво-въздушната смес.

В процеса на ползването водородните клетки действително са показали ефективността си, но далеч не всичко е толкова просто в действителност. Когато моторът се натоварва повече (особено при изпреварване) възможно е възникване на дисбаланс в гориво-въздушната смес и да светне ламбда-сондата (индикация за бедна горивна смес). Проблемът се компенсира с изключване за кратко време на водородната клетка. За което няма единомислие дали е безопасно за двигателя или не.

Друг проблем е, че колата се нуждае от достатъчно електричество (80 - 120 А), за необходимия синтез на ННО-газ. Тя действително генерира ток, но и много „дърпа” от динамото и товари допълнително мотора. По принцип клетки, които ползват над 50 А могат бързо да изтощят акумулатора. (Мнозина дори ги наричат „бълбукатори”!) Очевидно при поставянето на подобна екстра към колата е добре да се мисли и доколко е възможно да се поддържа от системата сериозната консумация на ток. Мнозина се оплакват и от замръзване на водородната клетка при температури -8 градуса и по-ниски.

Очевидно макар и иновативен, генераторът на ННО-газ все още не е напълно ефективен, което пък ни припомня мъдростта за безплатния обяд.

Какво е това видеорегистратор? Спирачната течност – как да се погрижим за сигурната работа на спирачната система

Подобни

Как се изплащат щетите от сключена гражданска отговорност

Как се изплащат щетите от сключена гражданска отговорност

Всяка година собствениците на МПС трябва да сключат застраховка "Гражданска отговорност", която е задължителна и неотменима. Нейното...

Какво представляват тяговите акумулатори и за какво се използват

Какво представляват тяговите акумулатори и за какво се използват

Поддръжката на автомобила не е лесна работа. Да си купим кола е първото, но е и последно нещо, за което трябва да помислим. След това следват...

Защо не трябва да подценявате автоаксесоарите като грижа за колата?

Защо не трябва да подценявате автоаксесоарите като грижа за колата?

Автоаксесоарите в никакъв случай не бива да бъдат подценявани при грижата за колата. Сега ще разберем кои са полезните допълнения при поддръжката...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

1
evgeni milanov 29 Dec, 17:07ч.
Evgeni Milanov · Burgas Free University (БСУ) Поставих такава клетка на пежо 607 2,2 hdi.резултат: докато ми мият колата на авто мивка работниците са оставили колата на контакт за да случат музика ,без да знаят че може и да се слуша музика и без да е на контакт колата(ТОВА СА ДРЕБНИ ПОДРОБНОСТИ) -резултат: при опит да се запали колата последва експолозия от натрупаният газ в системата от което се пръсна пласмасовата тръба която съединява турбото и интерколера както и интерколера и датчика за командване на турбото. Една седмица ходене по маистори за да се отстаранят всички дефект и раздяла с 1800 лева .добавям и постояното изпразване на вода от преравнителния клапан за да не се препълни и да попадне след това водата в смукателната система.последното което ми се случи преди 2 дни е ,че ми се стопи динамото . неуспяхда забележа някаква икономия през последните 10 000 км от като съм сложил тази клетка дори ми се струва ,че харчи повече колата.единственото което усетих е 350 лева за клетка ,150 за поставяне 20 за дистилирана вода 1800 първи ремонт сега за динамото незная какво ме очакеа понеже вече съм в ирландия и ще ми вземат поне по 30 евро на час за труд за да го сменят плюс още може би 100 за динамо минимум смятаите вие колко е ефективно това
STG
15 Jan, 21:29ч.
слаба електроника(може да се направи да работи само при запален двигател)на динамото проблема е четките заради високата консумация(има безчеткови динама)нова технология търпи на грешки и промени
Напиши коментар..
2
ИВАН КАЗАНЛЪКЛИЕВ 18 Mar, 17:20ч.
НЕ СЕ ЗАНИМАВАЙТЕ С ГЛУПОСТИ ОСВЕН АКО НЕ ИСКАТЕ ДА ОТКРИЕТЕ ВОДОРОДНАТА БОМБА КОЯТО ВСЪЩНОСТ МАЙ Е ОТКРИТА НО НЕ В БЪЛГАРИЯ ЗАЩО ДА СИ НЯМАМЕ И НАША И БЕЗ ТОВА ДРУГО СИ НЯМАМЕ
Напиши коментар..
3
ИВАН КАЗАНЛЪКЛИЕВ 18 Mar, 17:33ч.
КОГАТО НЕ ТЕ БОЛИ ГЛАВАТА ЗАЩО ДА ПИЕШ АСПИРИН СЪЩОТО Е И С ВОДОРОДНАТА КЛЕТКА ОТ КОЛКО ГОДИНИ СЕ ГОВОРИ И РАБОТИ ДА ИМА НЕЩО СВЯСТНО НА ЛИЦЕ ПРОСТО СИ ГОВОРИМ ЗА ДА ИМА С КАКВО ДА ПЪЛНИМ ФОРУМИТЕ АКО Е ПРОБЛЕМА ДО 15 - 20 ПРОЦЕНТА ИКОНОМИЯ ПО - ДОБРЕ СИ ПОЛИРАЙТЕ СМУКАТЕЛНИТЕ И ИЗПУСКАТЕЛНИ КОЛЕКТОРИ И ТОГАВА СИ ВИЖТЕ КОЛИТЕ МНОГО ПО -ЕВТИНО И ПО- ДОБРО Е...
Напиши коментар..
Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: