ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Водородните клетки – полезни или не

like0 unlike0
Boris Prodanov 07 May 2013 Статии
22195
3

Водородните клетки – полезни или не

Водородните клетки – полезни или не
/add_images/news/052013/s_cell_357.jpg
  1. Водородните клетки – полезни или не
  2. Водородните клетки – полезни или не
  3. Водородните клетки – полезни или не

Т. нар. „Hidrogen Cell Technology” е практическото начало на човешката мечта да направи кола, която се движи с гориво... вода! По-познати като „водородни клетки” иновативните екстри към автомобила имат и доста по-различен принцип на действие от общоприетия. Макар и да съществуват 100% водородни возила, в тази технология се повишава коефициентът на полезно действие на двигателя с вътрешно горене – бил той дизелов, бензинов или на природен газ. Водородът в клетката се образува по известната химична формула на разлагане на водата Н2О на 2 молекули водород и 1 кислород. Получава се йонизиран газ ННО (наречен Браунов), който всъщност е продукт от работата на споменатите водородни клетки. Те са генератор на водород чрез електрохимични процеси. В структурата им са включени поредица метални плочки от неръждаема стомана, които са свързани с електроди и потопени във вода.

Полученият Браунов газ е добавка към основното гориво и ускорява изгарянето на гориво-въздушната смес в цилиндрите на мотора. Според фирмите, предлагащи водородни клетки, има възможност да се стигне до 50-процентно увеличаване на пробега на колата, а цените започват някъде от 400 лв.

Самият ННО-газ изгаря на 100% и развива до около 6000 целзиеви градуса. При тези температури логично е и самата гориво-въздушна смес да се възпламенява и запалва с по-голяма ефективност. В действителност се получава точно така, а като допълнителен плюс е намалянето на нагар и твърди частици.

Естествено, монтирането на такава клетка в колата не е съвсем просто. Освен клетката, към мотора е необходимо газът на Браун да се отвежда със специален вакуум маркуч за комбиниране с гориво-въздушната смес.

В процеса на ползването водородните клетки действително са показали ефективността си, но далеч не всичко е толкова просто в действителност. Когато моторът се натоварва повече (особено при изпреварване) възможно е възникване на дисбаланс в гориво-въздушната смес и да светне ламбда-сондата (индикация за бедна горивна смес). Проблемът се компенсира с изключване за кратко време на водородната клетка. За което няма единомислие дали е безопасно за двигателя или не.

Друг проблем е, че колата се нуждае от достатъчно електричество (80 - 120 А), за необходимия синтез на ННО-газ. Тя действително генерира ток, но и много „дърпа” от динамото и товари допълнително мотора. По принцип клетки, които ползват над 50 А могат бързо да изтощят акумулатора. (Мнозина дори ги наричат „бълбукатори”!) Очевидно при поставянето на подобна екстра към колата е добре да се мисли и доколко е възможно да се поддържа от системата сериозната консумация на ток. Мнозина се оплакват и от замръзване на водородната клетка при температури -8 градуса и по-ниски.

Очевидно макар и иновативен, генераторът на ННО-газ все още не е напълно ефективен, което пък ни припомня мъдростта за безплатния обяд.

Какво е това видеорегистратор? Спирачната течност – как да се погрижим за сигурната работа на спирачната система

Подобни

Осчетоводяване при закупуване на лек автомобил и разходите по него

Осчетоводяване при закупуване на лек автомобил и разходите по него

При придобиване на лек автомобил се разглеждат абсолютно всички детайли по осчетоводяването му. От особена важност е предварителната подготовка,...

Пътна помощ и репатрак по време на коледните празници

Пътна помощ и репатрак по време на коледните празници

Наближават коледните празници. Децата ще излязат в зимна ваканция и цялото семейство ще има време и възможност да попътува малко – на...

Висок или нисък клиренс: решете сами!

Висок или нисък клиренс: решете сами!

Клиренсът е действителното разстояние от долната страна на колата до повърхността на пътя. Защо този параметър е важен, ще обясним в статията.

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

1
evgeni milanov 29 Dec, 17:07ч.
Evgeni Milanov · Burgas Free University (БСУ) Поставих такава клетка на пежо 607 2,2 hdi.резултат: докато ми мият колата на авто мивка работниците са оставили колата на контакт за да случат музика ,без да знаят че може и да се слуша музика и без да е на контакт колата(ТОВА СА ДРЕБНИ ПОДРОБНОСТИ) -резултат: при опит да се запали колата последва експолозия от натрупаният газ в системата от което се пръсна пласмасовата тръба която съединява турбото и интерколера както и интерколера и датчика за командване на турбото. Една седмица ходене по маистори за да се отстаранят всички дефект и раздяла с 1800 лева .добавям и постояното изпразване на вода от преравнителния клапан за да не се препълни и да попадне след това водата в смукателната система.последното което ми се случи преди 2 дни е ,че ми се стопи динамото . неуспяхда забележа някаква икономия през последните 10 000 км от като съм сложил тази клетка дори ми се струва ,че харчи повече колата.единственото което усетих е 350 лева за клетка ,150 за поставяне 20 за дистилирана вода 1800 първи ремонт сега за динамото незная какво ме очакеа понеже вече съм в ирландия и ще ми вземат поне по 30 евро на час за труд за да го сменят плюс още може би 100 за динамо минимум смятаите вие колко е ефективно това
Напиши коментар..
2
ИВАН КАЗАНЛЪКЛИЕВ 18 Mar, 17:20ч.
НЕ СЕ ЗАНИМАВАЙТЕ С ГЛУПОСТИ ОСВЕН АКО НЕ ИСКАТЕ ДА ОТКРИЕТЕ ВОДОРОДНАТА БОМБА КОЯТО ВСЪЩНОСТ МАЙ Е ОТКРИТА НО НЕ В БЪЛГАРИЯ ЗАЩО ДА СИ НЯМАМЕ И НАША И БЕЗ ТОВА ДРУГО СИ НЯМАМЕ
Напиши коментар..
3
ИВАН КАЗАНЛЪКЛИЕВ 18 Mar, 17:33ч.
КОГАТО НЕ ТЕ БОЛИ ГЛАВАТА ЗАЩО ДА ПИЕШ АСПИРИН СЪЩОТО Е И С ВОДОРОДНАТА КЛЕТКА ОТ КОЛКО ГОДИНИ СЕ ГОВОРИ И РАБОТИ ДА ИМА НЕЩО СВЯСТНО НА ЛИЦЕ ПРОСТО СИ ГОВОРИМ ЗА ДА ИМА С КАКВО ДА ПЪЛНИМ ФОРУМИТЕ АКО Е ПРОБЛЕМА ДО 15 - 20 ПРОЦЕНТА ИКОНОМИЯ ПО - ДОБРЕ СИ ПОЛИРАЙТЕ СМУКАТЕЛНИТЕ И ИЗПУСКАТЕЛНИ КОЛЕКТОРИ И ТОГАВА СИ ВИЖТЕ КОЛИТЕ МНОГО ПО -ЕВТИНО И ПО- ДОБРО Е...
Напиши коментар..
Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: