ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Важна ли е стойката по време на шофиране?

like0 unlike0
Владислав Георгиев 13 Feb 2014 Статии
12853
0
Важна ли е стойката по време на шофиране?

Оказва се че това е един от важните фактори за нашата и тази на останалите участници в пътното движение безопасност и личния ни комфорт. Извинението за неправилна стойка обикновено е „На мен така ми е по-удобно”, но неправилната стойка, на първо място е предпоставка за недостатъчно бърза и правилна реакция в екстремна ситуация а това застрашава безопасността на всички участници в движението. Освен това в аварийна ситуация водача действа инстинктивно, точно преди удара неволно се опира с ръцете на волана, а с краката в пода и педалите, опитвайки се да смечки последствията от сблъсъка. Ако коленните и лакътните стави са напълно изпънати, то водача може да получи травма и при лек удар. Леко сгънатите крайници много по-добре поемат сблъсък. От тук е и първото правило от което да се водите когато си намествате седалката – ръцете и краката не трябва да са изпънати.

Второто правило е: органите за управление не трябва да ви служат за опорни точки, тяхната функция е да управлявате чрез тях а не да се държите за тях. Най-простия начин да проверите правилно ли сте си настройли седалката по този признак е просто се пуснете от волана и си вдигнете крата от пода ако тяло Ви не се измести напред или назад значи стойката Ви е правилна.

В съвременните автомобили, има много възможности за настройка на седалката облегалката, подглавника и т.н., но е много важно да се знае какво и как точно да се настрой според тялото Ви за да управлявате удобно и да пътувате комфортно. 

Настройката на седалката по-напред или по-назад е една от най-важните. Ако се загледате в околните автомобили нерядко ще видите водачи, които като че ли са се впили във волана, това е прекалено близко, неудобно както за управление, така и умарящо на по-дълъг път. Също така прекалено отдалечената седалка е неудобна за шофиране и управление. При правилно настроената седалка при натиснат докрай педал на съединителя (или спирачката за коли с автоматични скоростни кутии) трябва да се образу лека чупка в областта на коляното. Това Ви гарантира удобно управление и комфротно пътуване.

Настройка на височината на седлката

Тук има два признака за настройка, в класическите автомобилни каросерии главата Ви не трябва да е по-близо от един юмрук разстояние от тавана на колата, логично е при миниванове и джиповете това правило да не важи защото при тях конструктивно тавана е по-висок и няма как да измерите. При тях може да спазите другото правило, краката Ви да са на не по-малко от един юмрук разстояние под волана, при условие че волана Ви е настроен правилно и имате идеална видимост към таблото и пред колата. 

Настройка на облегалката

Основното правило тук е: опирате краката в пода или педалите и се опитвате да ги изпънете силно, ако тялото Ви започне да приплъзва нагоре или поне се стреми в тази посока значи облегалката Ви не е достатъчно вертикална. След като я коригирате може да използвате и следния трик: облегнете се напълно на облегалката, изпънете ръцете напред и ако върха на волана се опира в задната част на китките Ви значи всичко е наред. Това ви гарантира удобно управление и възможно най-комфортното положение на гръбначния стълб по време на дълъг път. В началото може й да Ви се струва неудобно или прекалено изправена, но като свикнете ще оцените промяната особено след поредните 200 – 300 км. междуградско. Когато облегалката е спусната много назад, нещо от типа „лежерна” стойка, врата постоянно е в напрежение и особено на дълъг път човек се уморява много по-бързо. А освен това и вестибуларния апарат на човека е устроен така че да работи оптимално в изправено положение, а така Вие по-добре чувствате измененията в положението на колата.  

Настройка на подглавника

Неговата функция основно е защитна, при управление на автомобила шофьора не използва подглавника активно за упора или нещо подобно. Той предпазва водача при удар отзад (камшичен), но за да е ефективен трябва да се настрои. Правилно е настроен подглавника, когато средата му е на нивото на очите и ушите на водача.

По време на дълъг път е добре на всеки два часа да почивате за по 10 – 15 мин. излезте, разтъпчете се и освен ободряването ще се раздвижат гръбначния стълб и ставите Ви, това помага много за приятното шофиране през останала част от пътя.

Не подценявайте алармата! Подготовка на автомобила за пролетта

Подобни

Какво представляват тяговите акумулатори и за какво се използват

Какво представляват тяговите акумулатори и за какво се използват

Поддръжката на автомобила не е лесна работа. Да си купим кола е първото, но е и последно нещо, за което трябва да помислим. След това следват...

Защо не трябва да подценявате автоаксесоарите като грижа за колата?

Защо не трябва да подценявате автоаксесоарите като грижа за колата?

Автоаксесоарите в никакъв случай не бива да бъдат подценявани при грижата за колата. Сега ще разберем кои са полезните допълнения при поддръжката...

Осчетоводяване при закупуване на лек автомобил и разходите по него

Осчетоводяване при закупуване на лек автомобил и разходите по него

При придобиване на лек автомобил се разглеждат абсолютно всички детайли по осчетоводяването му. От особена важност е предварителната подготовка,...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: