ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Какво трябва да знаем за подгревните свещи

like0 unlike0
02 Feb 2014 Статии
60841
0
Какво трябва да знаем за подгревните свещи

Дизеловите автомобили палят благодарение на подгревните свещи. Изправен мотор се стартира дори в студено време от раз. Другото подсказва проблеми.

Нека още в началото да направим уточнение – в някои източници се среща и друго име на тези свещи – подгревателни. Всъщност, става въпрос за един и същи „чарк” от колата.

За да сме сигурни в състоянието на подгревните свещи трябва да ги проверяваме поне 1 месечно една по една – откачени от захранването на колата. Консумацията им е около 10 – 12 ампера в загрята фаза и около 20 ампера първоначално когато са студени. При всички случаи всички трябва да са еднакви (по каталог) и да отговарят на съответния двигател. Има вариации – „нормални”, бързо нагряващи,  и пр. На външен вид са привидно еднакви, но в действителност решаващо е обозначението им. Често различното загряване се дълги на стареенето на подгревните свещи. (По-горе писахме, че трябва да се внимава те да са еднакви.)

Именно различният срок на „пребиваване” в двигателя обуславя и различни качества. Това води до неедновременно запалване на цилиндрите, излизане на бял дим от ауспуха и неравномерната му работа след.

Свещите се сменят на комплект. Иначе е възможно най-старата да изгори и вече става тревожно. Ако само 1 е пострадала – може да се стартира дизеловият двигател, но втора „заминала” вече води до невъзможност за запалване.

Най-често това си проличава при несполучливи некоколкратни опити за подгряване. Ако свещта е добра тя стига оптималната температура за номинално време и в предния край се нажежава. Затова преди да си помислите лоши неща за двигателя, първо обърнете внимание на свещите.

Не пестете от инвестиции за тях. Bosch и Beru са популярни и доста добри решения. Но всеки сам си решава какво да купи, защото често сделката е въпрос и на финансови възможности.

В студа, който в момента си е хит, често се говори за т.нар. „едноминутно мълчание на дизела”. С новите технологии и подгревни свещи това все по-често става рядко явление, защото се стига бързо до възпламеняване дори и при най-лошо време. Температурата от около 1000 целзиеви градуса се постига за около 3 секунди! И при -28 градуса няма проблеми за нормален старт, а някои нови свещи работят и след това, за да предотвратят детонации в дизела, които често вървят ръка за ръка със студения старт.

Така се спестяват над 60% вредни емисии.

Ще допълним темата с керамични свещи, които съвсем компенсират лошият студен старт през зимата. Те работят на един принцип с металните, но не прегряват. Има и саморегулиращи подгревни свещи, които си менят съпротивлението и също държат една и съща температура.

mySPIN от Bosch - перфектна интеграция на смартфоните в автомобила Бърза диагностика на бензинов двигател по запалителните свещи

Подобни

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

Когато става дума за навигация в колата, мотоциклета или камиона, марката Garmin винаги изпъква със своите иновации и надеждност. Пътните условия...

Какво е серво усилвател на волана?

Какво е серво усилвател на волана?

Технологиите в областта на автомобилостроенето не спират да се развиват, като една от ключовите иновации, която променя играта за всеки шофьор, е...

Колко често трябва да обслужваме Мерцедес?

Колко често трябва да обслужваме Мерцедес?

Обслужването на Мерцедес е ключов елемент за поддържането на автомобила в оптимално състояние. Редовната поддръжка гарантира не само безопасността...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: