ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Икономично ли е шофирането при принудителен празен ход?

like3 unlike0
Boris Prodanov 12 Sep 2012 Статии
13207
3
Икономично ли е шофирането при принудителен празен ход?

Една от най-често разискваната тема между притежателите на автомобили е как да пестят гориво докато шофират. При градски условия, икономия на гориво трудно може да се постигне, но при извънградско шофиране се спестява някой друг литър.

Един от най-добрите начини за пестене на бензин е докато колата се движи на празен ход (ПХ) или принудителен празен ход (ППХ). Каква е разликата между двете и кое е по-икономично?

Празен ход (ПХ)

Празен ход е когато автомобила се движи на свободна скорост. В този режим, подаването на гориво към двигателя е изключително минимално.

Принудителен празен ход (ППХ)

Съдейки по името, принудителен празен ход е като празен ход, но в принудителен режим – активира се, когато дроселовата клапа е затворена, а оборотите са по-високи от около 2000. ППХ се постига, когато се движите на скорост по наклон без да подавате газ. В този случай не се подава гориво към цилиндрите на двигателя, а въздух. Съответно и през ауспуха излиза въздух.

Кое е по-икономично от празен ход и принудителен празен ход?

Истината е, че много зависи от ситуацията. Но във всички случаи и двете икономисват от горивото.

Ако шофирате, например по магистрала или извънградски път с около 130 км./ч. и в следващите 5-6 км. предстои наклон който е достатъчно голям, че да изключите от скорост, то вие несъмнено ще изминете дори повече от тези километри без да подавате газ и без да губите скорост. Разбира се, ще изгорите бензин, но в изключително минимално количество.

Сега вземете същата ситуация, но оставате на скорост без да подавате газ. Тогава автомобила влиза в режим на принудителен празен ход и също няма да горите бензин. В този случай обаче, моторната спирачка е активирана и вие постепенно ще губите скорост, което ще ви принуди да подавате допълнително газ за да ускорите до първоначалната скорост. Този случай със сигурност ще ви изгори повече бензин.

Кое е по-безопасно от двете?

Личният ми съвет е да избягвате свободната скорост по стръмни наклони, първо защото сериозно може да си увредите спирачките, второ защото не е толкова сигурна, колкото ако сте на скорост и ползвате и моторната спирачка. Ако пък и сте развили висока скорост, автомобила ще е по-стабилен ако е на скорост, отколкото ако е на свободна. Най-добре е вие сами да си прецените ситуациите в които може да ползвате двата режима за пестене на гориво, чиято цена в последно време расте, та не спира ...

България винаги е била център на автомобилостроенето

Подобни

Осчетоводяване при закупуване на лек автомобил и разходите по него

Осчетоводяване при закупуване на лек автомобил и разходите по него

При придобиване на лек автомобил се разглеждат абсолютно всички детайли по осчетоводяването му. От особена важност е предварителната подготовка,...

Пътна помощ и репатрак по време на коледните празници

Пътна помощ и репатрак по време на коледните празници

Наближават коледните празници. Децата ще излязат в зимна ваканция и цялото семейство ще има време и възможност да попътува малко – на...

Висок или нисък клиренс: решете сами!

Висок или нисък клиренс: решете сами!

Клиренсът е действителното разстояние от долната страна на колата до повърхността на пътя. Защо този параметър е важен, ще обясним в статията.

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

1
Много добра тема! Трябва да се прочете повече по въпроса :)
Напиши коментар..
2
Лично аз съм привърженик на принудителния празен ход.
19 Dec, 19:31ч.
И аз съм привърженик на принудителния празен ход, но все пак зависи и от гумите. Със зимни гуми като отнема газта колата веднага започва да спира докато с летните доста дълго си задържа скоростта.
Напиши коментар..
Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: