ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Bosch eClutch - електронно включване на съединителя

like0 unlike0
Ангел Евтимов 23 Sep 2013 Статии
1538
0
Bosch eClutch - електронно включване на съединителя

Електронно включване на съединителя от Бош Bosch eClutch пести гориво и увеличава комфорта Система запълва пропастта между ръчното и автоматичното превключване на изгодна цена.

 
  • Старт/Стоп придвижване на първа скорост без натискане на съединителя
  • Реалният разход на гориво се намалява с 10%
  • Хибридна техника с eClutch и при ръчни скорости

Без автоматична скоростна кутия задръстването е два пъти по- изнервящо. Причината е безкрайният танц със съединителя, газта и спирачката. С електронния съединител eClutch от Бош шофьорите с ръчни скорости ще могат да се движат комфортно и в задръствания, и при интензивен градски трафик - без да натискат съединителя, само с газта и спирачката, както е при автоматичните скоростни кутии и без да задавят двигателя по невнимание. Електронно управляваното включване на съединителя запълва пропастта между ръчната и автоматичната скоростна кутия. eClutch позволява и икономично движение по инерция. Ако не се подава газ, съединителят отделя двигателя от скоростната кутия без намесата на водача, двигателят се изключва и по този начин реалният разход на гориво намалява средно с 10%.

Ценово Bosch eClutch се позиционира значително по-ниско от конвенционалните автоматични скоростни кутии и е прекрасна алтернатива за компактния клас, подложен на жесток ценови натиск. Каква е разликата с истинския автоматик? С eClutch се автоматизира само съединителят, а не скоростната кутия. Съединителят работи чрез механизъм, задействан от електрическия сигнал, който изпраща педалът.

Принципът на Старт/Стоп функцията за движение по инерция е прост: Системата на Бош разпознава кога водачът престава да подава газ, след което отделя двигателя от трансмисията и по този начин намалява консумацията на гориво. Този ефект се постига и понастоящем ръчно, ако водачът натисне педала на съединителя при спускане по наклон. В бъдеще функцията ще се автоматизира и освен това ще изключва двигателя. Техническото нововъдение е сложно, но си струва: разходът на гориво ще намалее с цели 10%.

Без придърпване при превключване на скоростите

Наред със Старт/Стоп функцията за движение по инерция и икономията на гориво, електронно включване на съединителя добавя още екстри за водачите. eClutch ще може да се прилага като асистент за по-плавно превключване на скоростите. Специален сензор регистрира превключването на скоростта и регулира съответно оборотите на двигателя. В резултат се осъществява комфортно и плавно преминаване към друга предавка.

Bosch eClutch дава възможност и за комбинация между хибридно задвижване и ръчна скоростна кутия. Досега хибридната техника бе осъществима само в съчетание с автоматични скорости, тъй като с ръчните не могат да се координират двете задвижващи системи - двигателя с вътрешно горене и електросистемата. В този случай eClutch запазва възможността за ръчно превключване на скоростите, което води до намаляване на цената на хибридите, тъй като не е необходимо интегриране на напълно автоматична скоростна кутия.

Какво представлява тракшън контролът Ремонт на барабанна спирачка

Подобни

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

Когато става дума за навигация в колата, мотоциклета или камиона, марката Garmin винаги изпъква със своите иновации и надеждност. Пътните условия...

Какво е серво усилвател на волана?

Какво е серво усилвател на волана?

Технологиите в областта на автомобилостроенето не спират да се развиват, като една от ключовите иновации, която променя играта за всеки шофьор, е...

Колко често трябва да обслужваме Мерцедес?

Колко често трябва да обслужваме Мерцедес?

Обслужването на Мерцедес е ключов елемент за поддържането на автомобила в оптимално състояние. Редовната поддръжка гарантира не само безопасността...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: