Електронно включване на съединителя от Бош Bosch eClutch пести гориво и увеличава комфорта Система запълва пропастта между ръчното и автоматичното превключване на изгодна цена.
- Старт/Стоп придвижване на първа скорост без натискане на съединителя
- Реалният разход на гориво се намалява с 10%
- Хибридна техника с eClutch и при ръчни скорости
Без автоматична скоростна кутия задръстването е два пъти по- изнервящо. Причината е безкрайният танц със съединителя, газта и спирачката. С електронния съединител eClutch от Бош шофьорите с ръчни скорости ще могат да се движат комфортно и в задръствания, и при интензивен градски трафик - без да натискат съединителя, само с газта и спирачката, както е при автоматичните скоростни кутии и без да задавят двигателя по невнимание. Електронно управляваното включване на съединителя запълва пропастта между ръчната и автоматичната скоростна кутия. eClutch позволява и икономично движение по инерция. Ако не се подава газ, съединителят отделя двигателя от скоростната кутия без намесата на водача, двигателят се изключва и по този начин реалният разход на гориво намалява средно с 10%.
Ценово Bosch eClutch се позиционира значително по-ниско от конвенционалните автоматични скоростни кутии и е прекрасна алтернатива за компактния клас, подложен на жесток ценови натиск. Каква е разликата с истинския автоматик? С eClutch се автоматизира само съединителят, а не скоростната кутия. Съединителят работи чрез механизъм, задействан от електрическия сигнал, който изпраща педалът.
Принципът на Старт/Стоп функцията за движение по инерция е прост: Системата на Бош разпознава кога водачът престава да подава газ, след което отделя двигателя от трансмисията и по този начин намалява консумацията на гориво. Този ефект се постига и понастоящем ръчно, ако водачът натисне педала на съединителя при спускане по наклон. В бъдеще функцията ще се автоматизира и освен това ще изключва двигателя. Техническото нововъдение е сложно, но си струва: разходът на гориво ще намалее с цели 10%.
Без придърпване при превключване на скоростите
Наред със Старт/Стоп функцията за движение по инерция и икономията на гориво, електронно включване на съединителя добавя още екстри за водачите. eClutch ще може да се прилага като асистент за по-плавно превключване на скоростите. Специален сензор регистрира превключването на скоростта и регулира съответно оборотите на двигателя. В резултат се осъществява комфортно и плавно преминаване към друга предавка.
Bosch eClutch дава възможност и за комбинация между хибридно задвижване и ръчна скоростна кутия. Досега хибридната техника бе осъществима само в съчетание с автоматични скорости, тъй като с ръчните не могат да се координират двете задвижващи системи - двигателя с вътрешно горене и електросистемата. В този случай eClutch запазва възможността за ръчно превключване на скоростите, което води до намаляване на цената на хибридите, тъй като не е необходимо интегриране на напълно автоматична скоростна кутия.