Сърцата на рали феновете започват да бият по-бързо, ако само чуят дори името на тази класика. Тя постави основата за увенчаването на историята на успеха на азиатското спортно купе с общо пет световни титли. Toyota Celica Turbo 4WD "Carlos Sainz Limited Edition", представена през 1991 г., е икона, която се търси яко от колекционерите и донесе автомобилния спорт на пътя.
Направени са само 5000 бройки от това пето поколение на бестселъра Celica с мощно турбо и иновативна система за задвижване на четирите колела GT-Four, от които точно 680 броя са отишли в Германия. Един от тези редки хитове е сред акцентите на колекцията на Toyota Германия.
Успоредно с новия рали автомобил с 221 кВт / 300 к.с. за пилота на Toyota и действащ шампион на WRC Карлос Сайнц, уличната версия на Celica Turbo 4WD с мощност 153 кВт / 208 к.с. дебютира за първи път като ексклузивно издание на IAA във Франкфурт през септември 1991 г.
С това Toyota отпразнува първото световно първенство за пилоти, току-що спечелено от Sainz с Celica (ST165) и второ място в шампионата на производителите. В същото време уличният спортистCelica Turbo 4WD "Carlos Sainz" (ST185) гарантира изискването за хомологация за следващото WRC поколение на рали бегачките на Toyota.
В началото обаче никой не подозираше енергичността, с която новата Celica GT-Four WRC (ST185) ще се намеси на топ-ниво в ралитата и че ще пише история на автомобилния спорт. В поредицата от три титли на WRC пилотите Карлос Сайнц, Юха Канкунен и Дидие Ориол, както и две титли за японския производител и общо 16 победи на WRC само за три години, боядисаният в бяло-зелено-червеното на Castrol рали-звяр си осигури статуса на легенда за Celica.
Ето защо не е изненада, че пътният вариант Celica Turbo 4WD "Carlos Sainz" беше разпродаден за 63 400 марки за почти рекордно време тогава и все още е много търсена класика днес.