Като част от 88-ото издание на 24-те часа на Льо Ман, PEUGEOT и TOTAL официално стартират своя проект Le Mans Hypercar (LMH) (Хиперавтомобил на Льо Ман). Нов регламент, който предвещава нова ера за категорията на издръжливостта от най-високо ниво, въплъщение на енергийния преход на двете дружества.
„Льо Ман е Светият граал на автомобилния свят“, каза Жан-Филип ИМПАРАТО, Изпълнителен директор на Peugeot. „Състезанието определя победителя. За нас то представлява 3 победи, но и безкрайни усилия, сълзи и радост и невероятен отборен дух с TOTAL, с които бележим тази година 25 години сътрудничество.
Изборът на категория LMH е продиктуван от няколко критерия и един от тях е известна свобода по отношение на аеродинамиката. Това дава възможност да се интегрират, с подкрепата на PEUGEOT Design, естетическите елементи на Марката. Нашето сътрудничество вече е започнало и ще позволи по време на 24-те часа на Льо Ман през 2020 г. да се изготвят скици и да се представят първите концепции за дизайн, както и да се заложат основните необходими елементи, особено по отношение на размерите. “
PEUGEOT, съвместно с TOTAL, започна разработването на електрически хибриден хиперавтомобил, чийто емблематичен дизайн ще обяви т.нар. „нео производителност“. Той ще достигне 500 kW мощност и ще бъде със задвижване на 4-те колела.
След стартирането на различните фази на изследвания за общата конструкция, аеродинамичната концепция и избора на архитектура на двигателя, идва окончателното решение за електрическата рамка, а след това и за концепцията за хибридния задвижващ тракт. В тези фази на развитие участват всички технически отдели на PEUGEOT Sport.
Така PEUGEOT Sport поема в нова посока към
увеличена енергия, подсилена от
лансирането на PEUGEOT SPORT ENGINEERED
високопроизводителна хибридна
пътническа гама начело с новия PEUGEOT 508.
Жан-Филип Импарато, Изпълнителен директор на PEUGEOT
„Тази категория обединява цялата ни компания и всички наши свързани лица с функции и технологии, подобни на тези на нашите серийни автомобили. Чрез този ангажимент PEUGEOT отваря нова тема, тази за нео производителността. Връщаме се в състезанията по издръжливост, защото имаме възможност да работим по различен начин, с хибридизация на бензин и електричество. PEUGEOT Sport променя идентичността си и лансира своята марка електрифицирани високопроизводителни автомобили - PEUGEOT SPORT ENGINEERED, с първия си модел 508: мощност 360 конски сили, задвижване на 4-те колела и C02 емисии от 46 г/км. Тази програма за издръжливост ни позволява да се интегрираме напълно в енергйния преход.“
Оливие Жансони, Технически директор на програмата PEUGEOT Sport WEC:
„Автомобилът ще бъде със задвижване на 4-те колела, оборудван според изискванията на регламентите – с електрически двигател и максимална мощност от 200 kW на предната ос. Общото ниво на мощност ще бъде идентично с това на автомобил с двигател с вътрешно горене и задвижване на 2 колела (500 kW или около 680 к.с.), която ще бъде разпределена между 2-те оси. В сравнение с това, което знаем в момента за LMP1, автомобилът ще бъде по-тежък, за да бъде съвместим с пътните превозни средства. Той също така ще бъде по-дълъг (5 м спрямо 4,65 м) и по-широк (2 м спрямо 1,90 м).
Матиас Хосан, Директор Дизайн на PEUGEOT:
„Новата категория Le Mans Hypercar предлага безпрецедентна и историческа възможност за сътрудничество между спортните и дизайнерските екипи. Регламентите отговарят напълно на необходимостта и желанието на PEUGEOT да въплъти своята визия за бъдещето в следващия си състезателен автомобил: визията за електрическа нео производителност.
Тези скици са първите дизайнерски проекти, предназначени да ни помогнат да идентифицираме важните сегменти, върху които трябва да се съсредоточим. Трите черти под формата на нокти и цветовете са символи, които искаме да запазим в нашия хиперавтомобил. Нашият подпис, изразен в светлинната визия, е част от силните емблеми на идентичността, които присъстват в серийните ни автомобили и които искаме да възпроизведем в състезанието. “
*Източник: www.peugeot.bg