Lotus "Elise" е вече на 25 години – истинска сребърна годишнина за малката зелена кола. “Роден” е през септември 1995 г. и скоро се превръща в автомобилна икона. Култовият модел носи името си „Елиза“ кръстено на внучката на боса на Лотус Романо Артиоли. В действителност, Elise е Lotus Type 111 - произнася се „One-Eleven“.
Моделът се “връща” към първия Lotus Eleven от 1956 г., но също и към Lotus 23 от 1962 г. По този начин концепцията Elise е в приемственост и на двата по стари модела. Но само няколко седмици преди планирания показ на колата Артиоли предлага името "Elise", така че лого и рекламни материали са проектирани отново набързо и името е регистрирано в органите по търговските марки.
Патрик Пийл, тогава главен комуникационен директор в Lotus, си спомня: „Дори купих регистрационния номер M111 LCL, за да го използвам върху един от камуфлажните прототипи, и вече бях намекнал пред медиите, че е това ще бъде и името на новата кола."
В ретроспекция обаче Артиоли се оказва
прав - "Elise беше идеалното име за
колата, споделено с игриво малко
момиченце - внучката ми Elisa - което
помогна да се появи колата на света."
Цветът, избран за шоу колата, показана във Франкфурт на Майн, е метален „състезателен зелен /british racing green“ със светлокафяв интериор и както обяснява Патрик, цветът на фона става почти толкова важен, колкото този на колата по време на студийната снимка.
"Имахме нужда от фон, за да компенсираме състезателното зелено на колата. Очевидният избор би бил консервативен цвят като сивото, но Lotus избра светло горчично жълто." То трябва да подчертае перфектно формата, линиите и особено цвета на автомобила и, разбира се, също да бъде препратка към цветовете на логото на Lotus, както и “ливреята” на състезателния автомобил F1 от 60-те години на миналия век и още по-финно, към добре познатата подправката от Норфолк.”
Също така си струва да си припомним, че технологиите под повърхноста на Elise са новаторски за това време. Elise предложи толкова много световни новини, като залепеният алуминиев корпус, например, който тогава привлича най-много медийното внимание.