Специално за auto-press.net от Рудолф Хубер, Global Press, Гросгерау, Германия
Интересна мода се развива напоследък при мотоцикетите - ретро стилът е с все по-голямо търсене. Машини като BMW BMWs R nineT или моделите Scrambler от Ducati и Triumph носят добри продажби на производителите. Няколко класа по-долу, много по-достъпни и с италиански чар на моделите си, марката F.B. се завръща от 2018 г. след дълга пауза. Тествахме за вас модела им HPS 300i ABS в ежедневието.
Истински обект на любопитство, който привлича много погледи и заинтересовани въпроси по време на почивките за зареждане и на паркинга, той е истински скрамблер с класическа къса спортна седалка, кръгли фарове, кръгъл скоростомер с цифров оборот и дисплей на предавката, и груби спицови колела. Спортният ретро вид е засилен от сложно боядисания резервоар в двутонна технология в лъскаво и матово черно с елегантни сребърни линии.
Съкратената, повдигната двойна изпускателна тръба, широките, извити дръжки с външните огледала за обратно виждане също имат ефекта върху общия положителен навсякъде резултат, който е доказателство че потомъкът на модела Mondial се справя добре по отношение на външния си вид.
Спецификация 300 в името на модела е малко приповдигната - дръзкият италианец е оборудван с четвъртлитров, четиритактов двигател с водно охлаждане с технология с четири клапана и електронно впръскване на горивото. Той развива максимална мощност от 17 кВт / 23,1 к.с. при 8500/ мин и е свързан с 6-степенна скоростна кутия.
Не звучи особено вълнуващо за опитни мотористи, но в действие двигателят прави впечатление не само със звука си за възрастни, но и с много оживеното си развитие. Е, под 3000 оборота, единият цилиндър доставя доста малко мощност - понижаването на предавката е по-добрият избор тук. Но от 4000 оборота нататък нещата вървят бързо, до петцифрени скорости в диапазона, дърпането напред не спира.
Четвъртлитровият двигател осигурява
стабилни 120 км/ч на автобана, ако посоката
на вятъра и топографията съвпадат,
докато скоростомерът показва 130. Но F.B
Mondial всъщност не е подходящ за отхвърляне
на километри. Той е идеалният
”кафе-състезател”за отиване до любимия
ви еспресо бар. Или подходящата основа за
забавен излет в страната на ездач,
склонен да бъде сам - седалката е къса,
пътническите стъпала са високи - това
всъщност не е забавно за втория пътник.
Пилотът може да се чувства комфортно,
стига да не е по-висок от около 1,80 метра.
Въпреки това, вдлъбнатините на коляното на единствения резервоар от 9,5 литра могат да се използват само по подходящ за вида начин от наистина хора с не толкова дълги крака. А високо легналите стъпала ви принуждават енергично да огъвате ако сте с дългите крака - в дългосрочен план това се забелязва в мускулите и сухожилията.
При пътуване в завой човекът на кормилото бързо забравя донякъде ограничената свобода на движение. Въпреки грубия протектор на гумите му, мотоциклетът, който тежи само 150 килограма с пълен резервоар, се вписва целенасочено и вдъхва увереност в люлеенето от ляво на дясно и обратно, машината остава приятно стабилна и същевременно пъргава. Тя не е “мека мебел”, което не би отговаряло на цялостната концепция. Но регулируемите двойни амортисьори изглаждат грубите пътни неравности по абсолютно задоволителен начин.
Остават въпросите за потреблението и цената. И ретро италианецът може да ви зарадвас тях. Той харчи повече от добрите 3,5 литра на 100 километра в ежедневието. И предлага сравнително голямо количество мотоциклет за парите. Германският вносител MSA от Вайден в Горен Пфалц го предлага за 4089,24 евро, както и калкулатор за евентуални плащания на вноски на уебсайта на Mondial.
Технически данни F.B Mondial HPS 300i ABS:
- Двигател: едноцилиндров с течно охлаждане
- Обем: 249,6 куб.см
- Трансмисия: 6 предавки
- Мощност: 17 кВт / 23,1 к.с. при 8500/ мин
- Макс. въртящ момент: 22,5 Нм при 6800/ мин
- Максимална скорост: приблизително 125 км / ч
- Капацитет на резервоара: 9,5 литра
- Височина на седалката: 790 мм
- Тегло: 149 кг (готов за шофиране)
- Стандартна консумация: 3,3 л / 100 км
- Емисии на CO2: 77 г/ км
- Гуми: 100/90 R18 (отпред), 130/80 R17 (отзад)
- Цена: 4089 евро