Доставчиците на части и комплектации за автомобилната индустрия се нуждаят от постоянна работа и много търпение. Защото се очаква нивото на доставки на части и комплектации за автомобилната индустрия преди кризата да не бъде достигнато отново до 2022 г., дори и до 2023 г. Това са резултатите от проучване на Асоциацията на автомобилната индустрия (VDA) сред компаниите доставчици.
Ситуацията остава много напрегната. Защото две трети от анкетираните от VDA компании посочват, че в момента капацитетът им е пълен само от 50 до 75 процента. Само около една четвърт от доставчиците използват повече от половината от работната си сила за кратки дни. Около 60 процента от компаниите заявяват, че планират допълнителни съкращения на персонала поради коронакризата.
Около половината от тези компании искат да съкратят от пет до десет процента от работните си места. Около една трета от всички анкетирани компании, от друга страна, планират да съкратят повече от десет процента от работната си сила.
Почти 40 процента от компаниите вече планират да преместят производството си в чужбина като част от процеса на трансформация започнат още преди началото на коронакризата. Над две трети от тях сега заявяват, че ускоряват това планиране поради опасната ситуация с производството им в кризата.
В крайна сметка, обаче, повече от 80 процента от компаниите заявяват, че в момента разполагат с достатъчно източници на финансиране и че смятат, че са адекватно подкрепени от своите партньори автопроизводители.
20 процента от отговорилите доставчици имат помощ от Фонда за икономическа стабилизация, а десет процента са използвали мостова помощ за малки и средни предприятия (МСП) или в момента планират да го направят. Около всяка пета компания (почти 20 процента) посочва, че при сегашните условия ликвидността е обезпечена само за максимум два до три месеца без големи корекции.