Наименованието двоен съединител се използва за сравнително скоро придобилата популярност система в автоматичните скоростни кутии, която се състои от два съединителя.
Единият е за четните предавки, а другият за нечетните и задната скорост. Идеята на системата е при включена предавка да е зает единия съединител, а на другия да бъде подготвена следващата предавка така при смяна първият отделя за няколко милисекунди, а през това време вторият заработва. Времето, което отнема за тази процедура е толкова кратко, че шофьора и пътниците не биха го усетили.
Този начин на превключване е изобретен преди втората световна война от Адолф Кегрес, но така и не успява да се създаде работещ модел на двоен съединител. От началото на 1980 са направени първите прототипи на тази система под ръководството на Хари Уебстър. Едва след 2003 година е започнало и монтирането на двоен съединител на серийни автомобили, но в последните години той придоби по-голяма и заслужена популярност.
Има няколко вида структуриране на двойния съединител. Единия вариант е, когато съединителите са отделени на различни оси в една обща скоростна кутия и предаващи въртящата сила от коляновия вал по една от тях към колелата. Другият вариант е малко по-различен, защото двата съединителя са разположени един след друг на една равнина с коляновия вал.
Също така при смяна на предавките няма прекъсване на въртящата сила подавана на колелата, която е характерно при другите съединители. Липсва неприятното придърпване и спада на мощността, което довежда до икономия в разхода на гориво съответно намаляване на отделените вредни емисии в атмосферата, което прави автомобила по екологичен.
Днешния двоен съединител бива два вида – мокър и сух. Мокрите двойни съединители се използват при по-мощни автомобили с по-голям въртящ момент и са съставени от два многодискови съединителя, потопени в масло за по-добро охлаждане. Докато сухите се прилагат при по-малките коли с по-малък въртящ момент и по-ниска температура като не изисква специални средства за охлаждане. Въпреки ограниченията в мощността при сухия съединител разхода на гориво е понижен поради липсата на допълнителното съпротивление, породено от разпръскването на маслото.
Целта на тази система е да се повиши комфорта на пътниците, което се усеща най-вече в градски условия. Смяната на предавките се извършва от прецизна хидравлична система, управлявана от компютър, което гарантира бързина при извършване на задачите в скоростната кутия и вероятността за човешка грешка и забавяне са ограничени до минимум следователно шофьора се чувства спокойно и може да съсредоточи вниманието си изцяло към пътната обстановка.
Единственият недостатък на системата с двоен съединител е, че при моментна нужда от по голяма мощност за изпреварване или бързо ускорение тя се забавя осезаемо. Причината е, че ако карате на 4-та предавка, а се наложи да избере 2-ра, то първо трябва да се освободи съединителя за четните преди да се избере предавката и да я включи чак тогава, което ще отнеме малко повече време.
Заради ефективността си и многото плюсове на новите автомобилни модели вече се монтират масово скоростни кутии с двоен съединител. При всяка марка и модел може да се срещне с различно име или съкращение, но на всички основната функционалност е приблизително една и съща, за да накара пътниците и водача да се чувстват комфортно докато пътуват с автомобил.