ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Спорт на 4 гуми

Mercedes няма да прекрати договора с Шумахер
0 0
Speed-Press
05 Aug 2014

Германската компания Mercedes ще продължи договора си с Михаел Шумахер като посланик на бранда въпреки тежкото му състояние. 7-кратният шампион излезе от кома през юни и оттогава се възстановява бавно от тежкия ски инцидент в края на миналата година. Един от спонсорите на Шумахер - изворната вода Rosbacher, съобщи, че ще прекрати договора си с пилота. В същото време Дитер Цече, шеф на Daimler, обяви, че компанията няма да предприеме подобна стъпка: "Доволни сме от позитивните новини. Надяваме се възстановяването му да продължи успешно. Не сме си и мислили да сменяме нещо по контракта си". Цече не е посещавал болницата, където се възстановява Шумахер, от респект към семейството му.

Екълстоун се откупи срещу 100 млн. долара
0 0
Speed-Press
05 Aug 2014

Шефът на Формула 1 Бърни Екълстоун се е споразумял с баварската държавна банка BayernLB за сваляне на обвиненията срещу него. Първоначално британецът е предложил 20 млн. евро за извънсъдебно споразумение, но банката е пожелала 100 млн. Накрая адвокатите са се договорили за тази цифра, като валутата е сменена от евро на долари. 83-годишният Бърни е обвиняем в Мюнхенския съд за корупция, а BayernLB претендира, че Екълстоун е платил на бившия й шеф Герхард Грибковски умишлено да понижи цената при продажбата на Формула 1 на CVC Capital Partners, при което банката е пропуснала ползи. Свидетелите по делото, които трябваше да се явят в съда днес, са получили известие, че заседания няма да има.

Ferrari уволни шефа на двигателите Лука Марморини
0 0
Speed-Press
04 Aug 2014

Няколко седмици след първия слух, че двигателният шеф Лука Марморини ще бъде освободен, от Ferrari потвърдиха промените в техническия отдел. Италианецът започна работа в скудерията преди десетилетие, след което отиде в Toyota да ръководи двигателния отдел и от 2009 г. се върна във Ferrari. Новият шеф на двигателите и електрониката в отбора е Матия Биното, а Джеймс Алисън остава технически директор. Никола Томбазис, който отговаря за шасито, запазва поста си. В съобщението на Ferrari не се споменава Пат Фрай, който може да има последно предупреждение след поредицата технически гафове. Мика Хакинен, световен шампион с McLaren през 1998 и 1999, смята, че позицията на Фрай е застрашена, особено след грешната преценка да се остави Кими Райконен в бокса в квалификацията за ГП на Унгария: "Подобни неща не трябва да се случват в отбор от нивото на Ferrari. Странно ми е, че се получава под ръководството на Пат Фрай, когото познавам много добре. На всеки би му светнала алармата", поясни Хакинен.

Латвала спечели рали Финландия
0 0
Speed-Press
04 Aug 2014

Пилотът на Volkswagen Яри-Мати Латвала спечели рали "Финландия" след драматична битка със съотборника си Себастиан Ожие. Финландецът успя да поведе в началните етапи и натрупа преднина от 31 сек. В събота следобед обаче удари автомобила си и остана без спирачки за три отсечки и половина. Това позволи на Ожие да се доближи само на 3,5 сек преди решаващите три неделни отсечки. Латвала спечели първата, след което Ожие върна 1,3 сек и спечели пауър стейджа. Това е втора победа за Латвала във Финландия след първото му място през 2010 г.

Лауда: на критичната точка за правилата сме
0 0
Speed-Press
04 Aug 2014

Шефът на Mercedes F1 Ники Лауда критикува откровено новите правила във Формула 1 като причина за отлива на публика по пистите и телевизионния екран. Преди лятната почивка е сформирана работна група, чиято цел е да популяризира спорта, а според слуховете се води от Флавио Бриаторе. Според Лауда обаче основният проблем за малкото хора по трибуните на "Хокенхайм" е високата цена на билетите. " В Австрия Дитрих Матешиц възприе метод, който познавам много добре - предпочете да напълни пистата с ниски цени, отколкото да има празни места и високи цени. Но звукът от двигателите е слаб. Ние в Mercedes обещахме на Екълстоун ново решение да го повишим. Кризата обаче е на друго място. Младите хора днес искат да гледат състезанието на плажа на iPad с приятели. В същото време не възприемат пилотите като герои. Това не се решава лесно", коментира Лауда. Трикратният шампион иска тотална промяна: "Има твърде много правила. Когато конкурент мине през бялата линия, веднага другият започва да крещи по радиото. В същото време има граници за това, какво могат да кажат на медиите и кога да млъкнат. Намираме се на критичната точка".

TMG GT86 CS-R3 ще дебютира в рали Германия
0 0
Speed-Press
01 Aug 2014

Toyota се завръща в световния рали шампионат в рали Германия от WRC като форлойфер в клас R3. Разработеният от спортното подразделение TMG модел GT86 CS-R3 ще дебютира в състезанието. Автомобилът е от клас R3 и със задно задвижване както серийната кола GT86. Разработването е отнело година, а зад волана ще е бившата световна шампионка при жените Изолде Холдерейд. Задачата й е да събере информация за поведението на колата, която е прототип, за да бъде създадена финалната спецификация. CS-R3 ще се предлага на частни клиенти в дилърствата на Toyota. Двигателят е 2,0-литров боксер, който е с промени в софтуера и хардуера. Има нова степен на компресия и мощност между 240 и 250 к.с. Автомобилът вече е тестван по различни отсечки като подготовка за рали Германия.

Отборите не могат да поемат 22 състезания
0 0
Speed-Press
01 Aug 2014

Шефовете на отборите от Формула 1 могат да охладят намеренията на Бърни Екълстоун за увеличаване на календара от следващите години. Мексико подписа договор за състезание от 2015 г., а Азербайджан от 2016 г., когато се предполага, че ще се включи и Ню Джърси. Така от настоящите 19 кръга календарът може да набъбне до 22.

Стайков и Дончев – първенците на рали „България“
0 0
Speed-Press
21 Jul 2014

Тазгодишното издание на рали „България“ завърши с двама различни победители. Първи в класирането за националния шампионат, за който се взимаше само първият ден на надпреварата, завърши Пламен Стайков с Mitsubishi Lancer Evo IX. Кърджалиецът изпревари с 47,8 секунди Крум Дончев (Ford Fiesta R5) в рамките на осемте отсечки на съботния ден. Дончев блесна в неделя, когато завърши борбата за Европейския рали трофей. Софийският пилот остави миналогодишния победител Александър Салюк (Украйна, Ford Fiesta R5) на 21,8 сек зад себе си. Трети за купата на Стария континент финишира турският шампион Ягиз Авджъ с MINI Cooper JCW, а за националния ни шампионат – Георги Василев (Mitsubishi Lancer Evo IX). Най-бърз при автомобилите с две задвижващи колела и в двете класирания беше Антон Титов (Citroen DS3 R3T). 

Нико Розберг спечели ГП на Германия
0 0
Speed-Press
21 Jul 2014

Пилотът на Mercedes Нико Розберг победи в домашното си ГП на Германия на пистата „Хокенхаймринг“, постигайки четвърта победа за сезона след Австралия, Монако и Австрия. До него на подиума застанаха Валтери Ботас и Луис Хамилтън. На старта Кевин Магнусен с McLaren удари Фелипе Маса, който отпадна за второ поредно състезание в първата обиколка. Излезе кола за сигурност, а след прибирането й Розберг успя да натрупа аванс от 20 сек.

Жан-Луи Шлесер ще се състезава в България през септември
0 0
Speed-Press
18 Jul 2014

Двукратният победител в рали „Дакар” и многократен световен шампион Жан-Луи Шлесер застава на старта на най-голямата офроуд надпревара в България – „Балкан Маратон рали 2014”, което стартира през септември в България. Французинът, който е организатор на Africa Eco Race, ще участва с автомобил прототип 4х4, а не с традиционното си бъги.

Най-четени

Коментари