Спорт на 4 гуми
19 Sep 2014
Германското издание Sport Bild хвърли в смут падока на Формула 1 във вторник с новината, че Себастиан Фетел и Фернандо Алонсо ще сменят местата си от 2015 г., а договорите им ще бъдат обявени преди ГП на Сингапур този уикенд. "Няма нищо ново. Имам контракт с Red Bull и съм щастлив в отбора", коментира веднага Фетел. Серхио Маркионе, шеф на FIAT и Ferrari след смяната на Лука ди Монтедземоло, пък потвърди, че Фернандо Алонсо и Кими Райконен остават пилоти на Ferrari за следващата година и са ключови фактори в преструктурирането на отбора.
18 Sep 2014
Комуникацията по радиото между бокса и пилотите ще се промени тотално от ГП на Сингапур. Инженерите вече нямат право да дават информация, която се отнася до подобряването на времената на обиколка. В това число са напътствията за промяна на настройките, даване на данни за горивната консумация и темпото, различните сектори, състоянието на гумите и промените. Също така по време на формиращата обиколка вече е забранено да се дават напътствия за промени за по-добър старт. Инженерите могат да казват на пилотите кога да влязат в бокса, да предупреждават за трафик отпред или жълти флагове. Запазват се инструкциите при отборни заповеди за изпреварване на единия от пилотите, но във всички фрази не трябва да има кодирани послания. Често пилотите получаваха инструкции за промяна на настройките на диференциала, работата на спирачната система и картите на двигателя в съкратена форма.
18 Sep 2014
Екипажът на Monster Energy X-raid Нани Рома и Мишел Перен спечелиха перуанското състезание "Десафио Инка". След 1000 км по дюните и 13 часа специални отсечки двамата финишираха с 90 мин преднина пред екипажа Морено/Арая от Чили.
18 Sep 2014
FIA потвърди календара на Формула 1 за 2015 г., който включва 20 състезания. Тази година в шампионата има 19 състезания, а през последните две години Бърни Екълстоун очакваше провеждането на кръг в Ню Джърси, но организаторите така и не успяха да намерят финансиране.
17 Sep 2014
Броени дни остават до старта на международния офроуд маратон Balkan Breslau Rallye 2014, а страстите вече започват да кипят. Едноседмичното състезание, което ще се проведе от 20 до 27 септември у нас, е четвъртата поред българска серия на най-голямата европейска оф-роуд надпревара Breslau Rallye, провеждаща се вече над 20 години в Полша и Германия.
16 Sep 2014
Паскал Верлайн с Mercedes спечели първата си победа в DTM на пистата "Лаузитцринг", но титлата отиде при Марко Витман, който финишира 6-и. Основните му съперници за шампионата Матиас Екстрьом и Едуардо Монтара не успяват да се представят добре. Екстрьом отпадна, а Монтара рискува със сликове, но това се оказа грешно.
16 Sep 2014
Себастиан Ожие спечели рали "Австралия", а на втора и трета позиция завършиха съотборниците му във Volkswagen Яри-Мати Латвала и Андреас Микелсен. С натрупаните точки екипът дублира титлата при конструкторите от миналата година.
10 Sep 2014
Преди седмица новият отбор във Формула 1 от 2016 Haas F1 обяви, че ще използва двигатели Ferrari. Постепенно става ясно, че сътрудничеството с Маранело е много по-голямо. Компанията на Джийн Хаас, който има и тим в НАСКАР, спонсорира Ferrari от 2014.
08 Sep 2014
Люис Хамилтън успя да победи съотборника си в Mercedes Нико Розберг в ГП на Италия въпреки лошия си старт от първа позиция. Розберг остана втори, а Фелипе Маса с Williams записа първи подиум за 2014.
08 Sep 2014
Рали „Сливен” стана второто след „България” с двама победители. В националния шампионат спечели Пламен Стайков с навигатор Рафи Кадир и автомобил Mitsubishi Lancer, който бе най-бърз в 7 от 11 отсечки. Екипажът Крум Дончев/Петър Йорданов пък победи в Европейската купа със своя Ford Fiesta R5. Миналата година Дончев също триумфира в града на 100-те воеводи, а това е негов 6-и успех в състезанието. Пилотът кара с хомологирани гуми, които на дъжда изостават от тези, които използва Стайков. Възможността да се участва отделно в националния шампионат с освободени правила за гумите и горивото и европейската купа, където има хомологирани гуми и гориво, раздели феновете и пилотите на два лагера. От една страна, автомобилът на Дончев е най-модерният у нас, но изостава 2,34 мин от Стайков и пилотът определя основната причина за това - разликата в правилата. Дончев вече направи пресконференция след рали „България”, в която съобщи, че ще се състезава с европейските пилоти и призова Стайков да направи същото.