VW Golf получи отпор от французите, които извадиха 307. Двата модела се набиват на очи със сходни екстри и комфорт, което нерядко предизвиква сблъсъци между феновете на двете марки.
Ползваното от мене Peugeot 307 е от последно поколение. Знаете, че преди 5 г. дойде 308. Екстрите и на предишния модел не лъжат: климатроник (двоен), датчици за дъжд, дори и темпомат! Със своя бензиов двигател от 1,6 куб.см., 110 “коня” возилото се държи доста пъргаво на пътя. Справя се добре както в градско шофиране, така и на дълъг път. За разхода на бензин в тези условия - около 8,5 – 9,2 (градско) може да се изразят смесени чувства, но пък колата не създава излишни проблеми.
Като повечето автомобили от този клас по интериора може да се иска повече, но пък основната функция – да премине безопасно от точка “А” до точка “Б”, се изпълнява безотказно.
Комфортът обаче си е достатъчен за Peugeot 307. Има достатъчно място за водача и пътниците. Особено ценно е, че не са правени сериозни инвестиции по ходовата част и мотора. Ако имате някой друг лев повече ползвайте фирмения сервиз. Излиза по-скъпо, но частите са с гаранция, а монтьорските дейности – сигурни. Някои парадират, че VW Golf “4”-ка е къде-къде по-напред, но да има да вземат. Двете коли са почти еквивалентни, а който свикне с 307-ата, задължително ще помисли за друго Peugeot. Стига да не е жител на Перник, примерно.