KIA представи усъвършенствания Stinger. Динамичният спортен фастбек е получил редица промени за да подсили своя gran turismo характер.
В допълнение към освежения дизайн, представен по-рано този месец, рестилизираният KIA Stinger е оборудван с най-актуалните системи за асистенция и безопасност, както и подобрена компановка на интериора за по-добър комфорт и повече пространство. За Северна Америка, усъвършенстваният модел се предлага също и с новия 2.5-литров турбо бензинов двигател Smartstream.
“Stinger си остава създател на стандарти за марката KIA, почти едно десетилетие след като представихме КИА GT Concept през 2011 година. Stinger запазва статута си на най-насочен към водача автомобил, способен да осигури изминаване на дълги разстояния в комфорт и стил,” отбелязва Томас Шемера, ръководител на продуктовия отдел на Hyundai Motor Group. „Усъвършенстваният модел развива утвърдения характер на един гранд туринг, добавяйки усещане за стилистично очарование, нови задвижващи агрегати и технологии, както и подобрена функционалност, подсилващи привлекателността му на пазарите по света.”
Новият KIA Stinger ще започне да се предлага в Корея през третото тримесечие на 2020г., а продажбите на глобалните пазари ще стартират по-късно тази година.
Нов 2.5-литров T-GDi двигател добавя динамика в гамата от задвижвания
Усъвършенстваният Stinger предлага гама от три преработени мощни бензинови двигателя с турбо пълнене съответстващи на репутацията на модела на най-насочен към динамиката в гамата на KIA. Всеки двигател предлага страхотно ускорение и бързи реакции на управляващите действия на водача, предлагайки едновременно рафинираното усещане на един гранд турер за дълги пътувания.
Новият двигател бе добавен в гамата от задвижващи агрегати на Stinger специално за клиентите в Северна Америка. Бензиновият агрегат с турбопълнене 2.5 T-GDi Smartstream се позиционира между двата съществуващи бензинови мотора и има мощност от 304 к.с. при 5,800 об./мин. Максималният въртящ момент на новия четирицилиндров агрегат от 422 Нм е наличен в диапазона от 1,650 до 4,000 об./мин, което осигурява възможност на водача да ускорява бързо и да поддържа скорост при всякакви ситуации.
Най-мощният двигател в гамата на Stinger, оборудваният с два турбокомпресора (twin-turbo) 3.3-литров T-GDi V6 от двигателното семейство на KIA “Lambda” остава почти непроменен и е оборудван с нова електронна система за променливо газоразпределение на изпускателните клапани. Към това е добавена клапа в изпускателната система, която се отваря с цел постигане на по-ярко изразен и дълбок звук на ауспуховата система в режим Sport, или затваря за по-тих и дискретен звук в режими Eco и Comfort. Освен подобряване качеството на звуковата картина, промененият контур на изпускателния поток помага за увеличаване на максималната мощност на двигателя с 3 к.с. (до 373 к.с. при 6,000 rpm). Въртящият момент от 510 Нм е достъпен в диапазона от 1,300 до 4,500 об./мин, осигурявайки на Stinger безкомпромисна динамика във всякакви ситуации.
2.0-литровият четирицилиндров двигател Theta, също предлаган от момента на представянето на автомобила през 2017г., е непроменен и разполага с мощност от 255 к.с. при 6,200 об./мин и 353 Нм въртящ момент от 1,400 до 4,000 об./мин.
И трите двигателя са оборудвани с прецизно превключващата осемстепенна автоматична трансмисия, изцяло в духа на широкоспектърните възможности на този gran turismo модел.
Нови широкоекранни инфоразвлекателни системи и дигитални дисплеи
Централен елемент в променения салон на Stinger е усъвършенстваната инфоразвлекателна система със сензорен екран, осигуряваща нови функционалности, съобразени с променящите се очаквания на клиентите за технологии в автомобила.
В зависимост от пазара и спецификациите, рестилизираният Stinger сега се предлага опционално с нов 10.25-инчов сензорен екран. Връзката чрез Bluetooth позволява на потребителите да свързват до две мобилни устройства едновременно – едно за hands-free телефониране и мултимедия, а другата само за мултимедия. Авангардният разделен екран (split-screen display) позволява на потребителите да контролират различни автомобилни функции по едно и също време, индивидуализирайки екрана със серия от различни възможности. 10.25-инчовата система предлага стандартно Apple CarPlay и Android Auto, със технология за гласов контрол на много от функциите на автомобила, като отопление и вентилация, аудио и навигация.
Новият 8.0-инчов сензорен екран с дизайн с тънка рамка заменя предишната 7.0-инчова система. В зависимост от пазара, по-големият дисплей предлага безжична Android Auto и Apple CarPlay свързаност.
Водачите имат избор от два инструментални клъстерни дисплея, в зависимост от спецификациите на автомобила. Стандартният 3.5-инчов монохроматичен TFT клъстер е заменен с по-голям 4.2-инчов цветен TFT LCD клъстер, осигуряващ подобрена видимост и широка гама от информация за водача. В допълнение се предлага изцяло дигиталният, 7.0-инчов клъстер с висока резолюция Supervision – пълноцветен дисплей с ярки и наситени цветове за различните режими на движение.
Технологии за подобряване на функционалността в ежедневието
Усъвършенстваният Stinger е оборудван с гама от функционалности “connected car” за подобряване на удобството на собствениците. В зависимост от пазара и спецификацията на автомобила, сред тези технологии са системата за дистанционно стартиране на двигателя.
На определени пазари, приложението Kia’s UVO App може да бъде използвано за предварително активиране на функциите за отопление и вентилация, създавайки комфортна температура преди влизането в автомобила и предотвратяване на неудобството при сядане върху гореща или студена седалка.
Нови ADAS технологии в помощ на водача и защита на пътниците
Усъвършенстваният Stinger предлага някои от Авангардните системи за асистенция на водача (Advanced Driver Assistance Systems, ADAS), които бяха налични и досега, както и серия от нови функции и актуализации с цел осигуряване на още по-добра защита на водача, пътниците и останалите участници в пътното движение.
В зависимост от пазара и спецификацията на автомобил, гамата на ADAS в Stinger е широкомащабна, с множество съществуващи и нови системи:
Асистентът за предотвратяване на удар отпред (FCA) сега предлага и защита при завиване в кръстовище с разпознаване на наближаващия трафик от другата страна на пътя. Освен това, тя осигурява увеличен диапазон на активиране при разпознаване на автомобил, пешеходец или велосипедист.
Асистентът за запазване лентата на
движение (LKA) вече е способен да разпознае
края на пътя, както и линиите по него,
осигурявайки кормилна асистенция за да
предотврати напускането на лентата от
страна на водача без даване на сигнал.
Предотвратяване на удар с превозно
средство в мъртвата зона (BCA) осигурява
подобрение спрямо съществуващото
предупреждение за опасност от удар с
автомобил в мъртвата зона (BCW). Вместо
само да предупреди водача за наличие на
автомобил в съседните ленти на
магистрала, BCA помага на водача да
предотврати потенциален сблъсък с
прилагане на различно спирачно усилие.
За Европа, усъвършенстваният Stinger сега е
оборудван с интелигентен асистент за
ограничаване на скоростта (ISLA) базиран на
разпознаването на пътни знаци.
Предупреждението за внимание от страна на водача (DAW) сега работи с увеличена оперативна скорост от до 210 км/ч и също предупреждава водачите, ако пропуснат да забележат спрял автомобил, който потегля отпред.
Базираният на навигацията интелигентен круз контрол (NSCC) помага на водача при завои на магистралата, автоматично намалявайки скоростта на автомобила до подходящо ниво преди навлизане в неговата крива. Той възстановява първоначално зададената скорост при напускане на кривата.
Подобни промени са направени при системите за излизане от паркинги на заден ход, с асистент за предотвратяване на сблъсък с напречния трафик отзад (RCCA), който спира автомобила при движение на заден ход (предишната система само предупреждаваше водача).
Следните нови ADAS технологии и функции за удобство също са добавени в оборудването на Stinger за първи път:
Предупреждение за безопасно напускане (SEW) разпознава автомобили отзад и от двете страни на спрял или паркирал Stinger, предупреждавайки пътниците със звуков и визуален сигнал при опит за отваряне на вратата и наличие на трафик.
Високотехнологичната система на KIA за наблюдение на сляпата зона на видимост на водача (BVM) действа като „втори чифт очи“ за водача елиминирайки зони с липса на зрително покритие. Тя осъществява видео изображения с висока резолюция на дигиталния инструментален клъстер Supervision, ако водачът изрази намерение за смяна на лентата при наличие на друг автомобил в сляпата зона. Видеото се осъществява благодарение на дискретна широкоъгълна камера скрита под корпусите на огледалата във вратите, осигурявайки на водача по-широк обзор на слепите зони.
Асистентът за следване на лентата (LFA) помага на водача да поддържа централната линия на лентата.
Асистентът за движение по магистрала (HDA) помага за поддържане на настроена дистанция спрямо автомобила отпред и следване на избраната пътна лента, дори при пътуване по завои.
Предупреждението за пътниците отзад (ROA) сигнализира на водача, в случай че забрави в автомобила дете или домашен любимец.