В Mazda се гордеят, че имат свой път в миналото. Японците винаги са искали да изпреварят времето и не правеха копия на съществуващи концепции, а използваха новаторски технологии със специфичен авангард дори и като задвижване.
Фургонът Mazda-Go, който беше представен през 1930 г. и е произвеждан масово година по-късно, е проектиран като лека конструкция в полза на по-голяма гъвкавост, ефективност и повече полезен товар. Mazda също иска да се възползва от забавлението и безопасността при шофиране, които по това време все още не бяха сериозни фактори в сегмента на търговските превозни средства. Този подход бе визуализиран в Mazda Type GA Green Panel Truck от 1938 г., който беше ясно различим на пътя в ярко зелена сигнална боя.
Компанията все още работи върху визионерски решения през цялата си история до днес. Този подход помогна на Mazda Cosmo Sport 110 S да дебютира през 1967 г. като първото серийно превозно средство в света с двуроторен двигател, а след него роторните й автомобили се продават в милионни бройки.Същата история продължава и в плановете за бъдещето - новата електрическа Mazda MX-30, например, ще бъде по-компактна, по-лека и по-тиха, и ще ползва система за удължаване на пробега като още едно предимство.
Авангардизмът на компанията бе въплътен и в модели като Eunos Cosmo от 1990 г. с първата стандартна GPS навигационна система със сензорен екран, Xedos 9 от 1995 г. с двигател по цикъла на Милър /Miller-Cycle/, както и новаторските технологии Skyactiv използвани в днешните модели на Mazda.
Дизайнът на автомобилите на Mazda придава визуално удоволствие от шофирането в продължение на вече цели 60 години - от Mazda R360 Coupe, представена през 1960 г., до всички съвременни модели изпълнени в многократно награждавания дизайн Kodo, който улавя красотата на движението в неподвижен обект.
Как успява компанията да управлява и налага тенденции и да създава нови технологии в контекста на постоянно променящия се свят на мобилност? С твърдата си решимост да измества границите и да разработва немислими досега превозни средства, Mazda има отговор на това предизвикателство, в нея никога няма да бъдат обезсърчени, а ще предизвикват автосвета отново и отново.