Със своите 170 коня под капака и тегло от около 1 500 кг., този автомобил C 270 cdi е перлата на Ц класите от моделите 2001-2003 г. Добрите страни са свързани с бързото ускорение, голямата маневреност, удобните габарити и изключително стегнатото и комфортно возене. Прибавете към това и автоматична скоростна кутия и кожен салон и ви обещавам, че можете и да заживеете в този автомобил.
Основен проблем, на който се натъкнах при купуването й беше ръждата по цялата ходова част, благодарение на немските пътища, време и химикали, с които обработват пътищата през зимата. Няма да излъжа ако кажа, че ми коства около 3500 лв. да подменя почти изцяло ходовата част, с което всички проблеми изчезнаха. При дизеловите модели е добре поне 1 път месечно да я изкарате на магистралата, да двигнете 180-190, за да изгорят всички сажди и натрупани боклуци от некачественият дизел, който ни предлагат бензиностанциите. Основен недостатък е наличието на 6 дизелови дюзи, чиято смяна коства около 600 лв. бройката. Турбото трябва да се щади, тъй като смяната му е четирицифрена сума, както и автоматичната скоростна кутия да се поддържа на 20 000 километра със сменени консумативи, тъй като се натрупват метални стърготини, които могат да я развалят за отрицателно време.
Като изключим потенциланите проблеми, които могат да се появат, това малко бижу е истинско удоволствие да бъде карано. Истина е, че е нужно малко свикване със задното предаване - особено през зимата, но приказката, че "Който се е качил на Мерцедес веднъж, на друга кола не се качва до края на живота си" са абсолютна истина.