На тази дата
13 Nov
1940 - Willys-Overland започват изпитания на прототипа на първия джип. На 20 февруари Washington Daily News публикува статията Jeep Creeps Up Capitol Steps („Джип се катери по стъпалата на Капитолия”), и така армейската машина получава своето име.
12 Nov
1895 - по инициатива на граф де Дион в Париж бил създаден "Автомобилен клуб на Франция" - Automobile Club de France.
11 Nov
1929 - скоростната магистрала Will Rogers Highway свързваща Чикаго с Лос Анджелис, официално получава номер 66, който по-късно става култов.
10 Nov
1855 - в Бордо, Франция се ражда Александър Дарак (1855 - 1931), бъдещ инженер и автоконструктор и основател на Automobiles Darracq S.A. през 1896 г.
09 Nov
1905 - в Милано е основана компанията Frera, за производство на автомобили, мотоциклети и велосипеди. За цялата си история на съществуване фирмата произвежда само един модел, автомобила Piccolo с двуцилиндров двигател с въздушно охлаждане.
08 Nov
1866 - ражда се Хърбърт Остин (1866-1941), бъдещ английски инженер, автомобилостроител и предприемач, основател на Austin Motor Company.
07 Nov
1949 - General Motors изплаща на своите акционери дивиденти за рекордната за тогава сума от $ 190 млн..
06 Nov
1889 - провежда се историческата среща между Готлиб Даймлер и Емил Левасор, на която се подписва договор за производство на двигатели по лиценз на Daimler-Motoren-Gesellschaft във френакста фирма Panhard & Levassor.
05 Nov
1895 - адвоката от Рочестър, Джордж Селдън хитро се възползвал от законовите вратички и успява да получи патент №549 160 за „пътна машина”. Благодарение на този патент Селдън, който никога не е произвел нито един автомобил, повече от десетилетие получава отчисление от всеки продаден в САЩ автомобил. През 1911 г. единствено Хенри Форд успява да се пребори с хитрия адвокат и спечелва дело срещу него.
04 Nov
1902 - Джеймс Пакард получава патент за Н-образната схема за превключване на скоростите. Този вид схема практически се използва масово в автомобилите с механични скорости.

На тази дата












