ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

ZF предложи нови решения за защита при автомобилите роботи

like0 unlike0
Auto-Press 05 Dec 2018 Новини
456
0

ZF предложи нови решения за защита при автомобилите роботи

ZF предложи нови решения за защита при автомобилите роботи
/add_images/news/122018/s_1544004003_275.jpg
  1. ZF предложи нови решения за защита при автомобилите роботи
  2. ZF предложи нови решения за защита при автомобилите роботи
  3. ZF предложи нови решения за защита при автомобилите роботи
  4. ZF предложи нови решения за защита при автомобилите роботи

Немската компания ZF работи много сериозно по посока безопасността на автономните автомобили, защото според нея те отлично пасват на концепцията Vision Zero — свят без катастрофи и вредни емисии.

Своите перспективни разработки ZF представи на неотдавнашния симпозиум Airbag 2018 в Манхайм, като доста интересна е тази за странична външна предпазна въздушна възглавница. Според авторите на проекта, тя намалява с 40% тежеста на понесените травми от пътниците. Всъщност възглавницата си е цял въздушен дюшек с размери два на половин метър, има обем от 300–350 л и се надува за 60–80 милисекунди.

Върху създаването на външни предпазни възглавници, като допълнителна енергопоглъщаща зона в ZF работят вече няколко години и има направени краш-тестове. Автоиндустрия засега не е готова да приеме в колите си подобни разработки, но всичко може да се промени, когато автомобилите с автономно управление тръгнат по-сериозно по пътищата и улиците.

ZF предлага също внедряване на 3D система за наблюдение във вътрешността на автомобила, за да се следи положението и поведението на пътниците. Това ще помогне на системите за безопасност да се настройват към положението им в режим на реално време. За външните въздушни възглавници пък ще са достатъчни данните от мониторинг на околната среда от лидар, радар и останалата техника на автопилота.

В момента мерките за защита в автомобилите предполагат, че пътниците в него са стегнати с коланите на местата си. Но автоматизираните автомобили ще позволят доста по-големи волности – завъртане на седалките, преместване в рамките на купето, заемането на нетипични пози като полягване.

Воланът пък, в който традиционно се монтира предпазната шофьорска възглавница, може да го няма изобщо или пък да се прибира в таблото. В подобна ситуация е много трудно да се прогнозира къде ще се окажат например главите на водача и пътниците в момент на удар. Затова ZF вижда като едно от решенията за безопасност именно външните предпазни въздушни възглавници.

Все пак ще има нещо непроменено – ще има седалки, в които ще седят или лежат пътниците. Това ще наложи системите за безопасност да се интегрират в седалката или наоколо. Това е и идеята на ZF за “централна” предпазна въздушна възглавница.

През следващата 2019-а година в моделите на неназован още европейски автопроизводител ще се появи новата предпазна въздушна възглавница за колена на ZF. Тя е с 30% по-компактна от всички аналози, благодарение пък на корпуса си от тъкан тежи доста по-малко и от там има принос към намаляването на разхода на гориво и емисиите на вредни газове.

Интериорът на автомобилите с автономно управление все повече се представя като място за отдих, което означава, че пътниците тябва да се защитават все едно че са си в къщи. Има доста разнородни идеи по посока на външните предпазни въздушни възглавници. ZF като голям доставчик на компоненти може да изиграе в тази посока обединяваща роля, още повече че независимата организация Euro NCAP смята от 2020-а година да разшири и усили изискванията за безопасност към автономния транспорт.

Днес от 14 ч. до 20 ч. се спира движението на камионите над 12 т по автомагистралите и натоваренитe пътища

Подобни

Автосалон Женева 2019: Renault и Dacia представят ...

Автосалон Женева 2019: Renault и Dacia представят ...

Renault и Dacia анонсираха първите подробности за новостите, които двете марки ще представят по време на започващото в началото на...

Fiat произведе Tipo № 500 000

Fiat произведе Tipo № 500 000

Fiat обяви, че по-малко от три години след пазарното му лансиране, в завода на компанията в Бурса, Турция, е бил произведен...

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED CONCEPT: НЕО-ДИНАМИКА

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED CONCEPT: НЕО-ДИНАМИКА

На 18 октомври 2018 г. PEUGEOT SPORT обяви, че ще разработва високодинамична гама от серийни електрически превозни средства. Днес,...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: