Статистическата агенция LMC Automotive разпространи данните за продажбите на нови автомобили през март в Западна Европа и според тях за месеца се отчита понижение от 52.9% до ниво от 774 280 коли.
Сред основните европейски пазари (LMC калкулира и тези във Великобритания), с най-сериозен спад в продажбите си е Италия. През март в страната са били закупени 28 326 нови коли, което е с 85.4% по-малко в сравнение със същия месец на 2019 година (194 465 единици).
Сериозни понижения се отчитат и в Германия (-37.7% до 215 199), Великобритания (-44.4% до 254 684), Испания (-69.3% до 37 644) и Франция (-72.2% до 62 668).
Най-малко е понижението в продажбите на нови автомобили в Западна Европа за март във Финландия (-0.9% до 9194) и Швеция (-8.6% до 27 649), като на всички останали държави се наблюдава двуцифрен процентен спад в бизнеса.
Данните на LMC Automotive за първото тримесечие сочат спад в търсенето на нови автомобили от 27.1% до ниво от 2 759 037 единици, при миналогодишен резултат за същия период от 3 785 118. На всички наблюдавани от агенцията пазари се наблюдава спад, като най-малък е той във Финландия (-2.9% до 28 263), а най-голям в Италия (-35.6% до 346 647 ед).