Автономното шофиране трябва да стане
бъдещето на автомобилизацията.
Системата му, обаче обаче все още не е
напълно зряла. Сега Volkswagen предприема
тестови изпитания по темата с автопарк
от пет напълно автоматизирани за
шофиране e-Golf. Според VW, тези превозни
средства са напълно съобразени с
правилата дори при гъст градски трафик.
Автономните E-Golf-ове бяха подготвени за деветмесечната тестова фаза по маршрута за автоматизирано и мрежово шофиране (TAVF), създадено от ханзейския град Хамбург. Усилието по подготовката им е впечатляващо - автомобилите са оборудвани с различни сензори на покрива, в калниците, в предната и задната част, които анализират околната среда с единадесет лазера, седем радара, 14 камери и ултразвук. Във всеки багажник е монтиран компютър тип “изкуствен интелект – AI, с изчислителната мощност равна на тази на 15 лаптопа, които си обменят данни в размер на до пет гигабайта в минута.
Според производителя автомобилите са в състояние да предвидят потенциалното развитие на трафика около десет секунди напред. По този начин системата може да “предвиди” възможните сценарии с многобройните си бързи изчисления и значително да намали времето за реакция на управлението на автомобила.
Проектът работи и върху различни подходи към изкуствения интелект (AI), като дълбоко и широко “обучение”, невронни мрежи и разпознаване на образи. Трафикът се преизчислява многократно и постоянно във всяка секунда въз основа на получените данни от сензорите.
Новосъздаденото звено Volkswagen Autonomy GmbH (VWAT), като център за компетентност за автономно шофиране от ниво 4, трябва да осигури използването на новата и собствено разработена “самоходна” система до серийното производство на групата VW.