Автомобилите стават по-безопасни, но като спасител номер 1 е и ще си остане добрият стар триточков предпазен колан. Експертите обясняват защо това е така – в Германия, например, според официални данни, в началото на 70-те години в страната са били убити над 20 000 човека при пътно-транспортни произшествия в сравнение с около 3050 през миналата година.
За този половин век в автомобилите бяха въведени редица функции за безопасност, като въздушните възглавници, но според експерти предпазният колан има най-важния принос за намаляване на броя на смъртните случаи на пътя. Краш тестовете на ADAC, наред с другите като на EuroNCAP например, правят това кристално ясно.
Както съобщават от най-големия немски автоклуб, при пътно произшествие без предпазни колани, профилът за нараняване на пътниците в автомобила се променя драстично, появява се страшен сценарий при който само въздушните възглавници не могат да задържат предните пътници, коленете и бедрата им се сблъскват в таблото и кормилната колона, а двамата пътници пробиват въздушната възглавница с гърди и глава. Според ADAC дори воланът се деформира. Накрая следват сблъсъци на телата с предното стъкло и обшивката на таблото.
След удара на превозното средство, пътниците се връщат неконтролирано назад и се блъскат в главите. Сгънати краката на манекена на водача засядат под таблото след катастрофата, коленете го сгъват, краката са извити под педалите, съобщава автомобилният клуб резултата от своите тестове.
Специално за шофьора съществува риск от животозастрашаващи наранявания на гръдния кош и главата, пишат от ADAC. И дори ако човек преживее такъв инцидент, продължителното трайно увреждане на долните крайници и бедрата би било много вероятна последица от инцидента и за двамата предни пътника.