- Рискува ли някъде?
- Да, навсякъде!
Така започна интервюто с Пламен Стайков на рали „Твърдица” през 2012 г. Днес зададох същия въпрос и познайте какво отговори той... „Никъде!”. Явно коренната промяна в стратегията се крие зад успехите на талантливия кърджалиец, който спечели рали спринт „Варна” със своя Lancer Evo IX, оставяйки зад себе си Мартин Сурилов с автомобил от същия модел и Крум Дончев с Ford Fiesta R5. Освен от атрактивна битка за челните позиции състезанието беше белязано и от многобройна публика. Роля за нея имаха не само форматът и мястото на провеждане на състезанието – легендарната отсечка „Аладжа манастир”, но и участието на Skoda Fabia WRC. Наетата от Чехия „бегачка” от кралския клас значително засили интереса към състезанието.
Заради липсата на достатъчно тренировки и недоброто познаване на колата Данчо и навигаторът му Димитър Спасов не се качиха на подиума. „Колата три пъти загасваше в отсечка”, сподели Митко. Ако Данчо беше правил повече от 30 км тестове, класирането му можеше да бъде по-добро. Въпреки това представянето на Атанасов заслужава уважение. Защото той сложи каската и седна зад волана на „бегачка” с турбокомпресор, двойно задвижване и антилаг система след 5-годишна пауза. И се представи достойно, като постигна основната си цел – да участва в състезание с WRC-автомобил.
Иначе победителят Стайков демонстрира изчистен стил на каране и направи може би само една по-сериозна грешка – на финалния етап пред Двореца на културата и спорта, където автомобилът му се подхлъзна и изпусна точката за спиране. Заради усложнената организация около затварянето на отсечката състезателите трябваше да опознават този етап пеша. Пламен водеше атрактивна битка с Мартин Сурилов, който в крайна сметка завърши едва на 5 секунди след лидера. Шуменецът изгаси автомобила си на Т-образното кръстовище и така загуби лидерската си позиция, която беше завоювал след втория етап. Само на 1,1 сек след Сурилов финишира Дончев, който не успя да надвие двете Evo-тата със своята Fiesta R5. Малките разлики при първите трима са доказателство за оспорваната битка в състезанието.
Местният пилот Тодор Славов финишира на 5. позиция, първи при автомобилите с две задвижващи колела. Шести остана Игнат Исаев, който едвам завърши състезанието след проблеми с турбокомпресора и самия двигател, които започнаха още от предпоследния етап. Ето защо на победителя от рали спринт „Самоков” се наложи да финишира с кола, губеща мощност и изкарваща бял дим от ауспуха си.
Специалната награда “Валери Великов“ спечели Стефан Панчугов, който беше определен като пилота, заредил публиката с най-много положителни емоции. Със своята стара Honda Civic екипажът Панчугов/Узунов се класира на 7. позиция.
Макар да звучи малко парадоксално, публиката сякаш беше дошла, за да гледа пилотите в челото и пилотите в опашката. Колкото и странно да звучи, стартиращите последни ВАЗ-ове в края на колоната в определени моменти въодушевяваха публиката (почти) колкото Evo-тата, “ерпетицата” и WRC-то в челото.
Успешен дебют записа и Симеон Иванов, който кара не само с бившия автомобил (Mitsubishi Lancer Evo IX), но и с бившия навигатор на Димитър Илиев - Янаки Янакиев. В дебютното си рали най-доброто постижение на Иванов беше второто място на финалния етап, който беше спечелен от Христо Манолов/Ангел Башкехайов с автомобил от същия модел. Единственият участник с две етапни победи беше Стайков, по една записаха Сурилов и Исаев.